Pobierz poradnikWiedza, która zwiększa sprzedaż - Twój przewodnik po skutecznym e-learningu

Platformy ekstranetowe i współpraca z partnerami

"Kompleksowe wsparcie procesów biznesowych i komunikacyjnych."

Platforma ekstranetowa dostępna jest dla jej użytkowników z poziomu przeglądarki. Jest to wygodne rozwiązanie dla firm, których działalność opiera się na współpracy z partnerami, klientami i zewnętrznymi oddziałami. Usprawnia i przyspiesza kontakt, podnosząc efektywność współpracy.

Ekstranet wyposażony jest w zestaw praktycznych narzędzi, które wspierają procesy informacyjne, organizacyjne, komunikacyjne, a przede wszystkim biznesowe. Platforma z łatwością integruje się z istniejącymi już w firmie systemami.

System ekstranetowy oferuje wiele praktycznych funkcji, które ułatwiają współpracę firm z kontrahentami, partnerami biznesowymi (B2B), a nawet obsługę klientów indywidualnych (B2C). Za pomocą systemu otrzymują dostęp do dokumentów, informacji i różnych kluczowych procesów biznesowych, co znacząco usprawnia współpracę oraz wpływa na wzrost efektywności pracy.

Nowoczesny i funkcjonalny portal intranetowy

Nasze platformy wspierają codzienną pracę m.in.:

Intranet - nasze wybrane projekty

Marcin Wojtoń
Marcin Wojtoń
Menedżer ds. budowania relacji i partnerstw
Porozmawiajmy

Platforma ekstranetowa

Ekstranety wdrażamy w oparciu o autorski framework, jednak do każdego Klienta podchodzimy indywidualnie. Każdy wdrożony system jest w pełni dostosowany do potrzeb i wymagań organizacji, w której ma optymalizować pracę.

Aplikacja extranetowa stanowi wspólną płaszczyznę dla pracowników firmy oraz jej partnerów biznesowych. Najczęściej znajdziemy w niej różnego rodzaju dokumenty, raporty, materiały np. marketingowe oraz możemy dzielić się informacjami, danymi i efektami pracy.

Z drugiej strony może być cyfrowym miejscem spotkań z klientami, które służy do ich kompleksowej obsługi, jak również realizuje cele komunikacyjne i informacyjne.

Specyfiką systemów ekstranetowych jest ich szerokie zastosowanie i realizowanie celów dostosowanych do specyfiki organizacji. Są to de facto platformy dedykowane, które każdorazowo są dostosowywane do potrzeb i oczekiwań danego wdrożenia.

Dla naszych Klientów przygotowaliśmy szeroki wachlarz modułów funkcjonalnych, które (jako ich autorzy) możemy w pełni dopasować do charakteru działalności Twojego biznesu. Tworzymy także dedykowane rozwiązania, w pełni wpisujące się w procesy biznesowe danej firmy.

Korzyści z wdrożenia ekstranetu

Platforma extranetowa łączy w sobie wiele funkcjonalnych narzędzi przydatnych zarówno dla firmy, jak i współpracujących z nią podmiotów. Jest przede wszystkim wygodnym kanałem komunikacji dla obu stron i miejscem z szybkim dostępem do zawsze aktualnych informacji i dokumentów.

Ekstranet dla firmy

  • oszczędność czasu dzięki automatyzacji większości zadań
  • usprawnienie współpracy i mechanizmów biznesowych
  • profesjonalny wizerunek firmy
  • szybka i wygodna komunikacja
  • większa efektywność pracy
  • monitoring procesów biznesowych
  • sprawny obieg informacji
  • dostęp do raportów i podsumowań działań
  • większa kontrola przepływu finansów
  • budowa profesjonalnych relacji biznesowych

Funkcje extranetu

Platforma extranetowa ma w sobie ogromny potencjał, który wynika między innymi z indywidualnego projektowania i dobierania modułów oraz funkcji do własnych potrzeb. Możemy jednak wyróżnić kilka obszarów, w których ekstranet znajdzie szczególne zastosowanie, a są to m.in.:

  • e-commerce – zarówno w B2B do współpracy z partnerami, jak i w B2C do obsługi klientów. Integracja ekstranetu z CRM, tworzenie bazy klientów lub kontrahentów, monitoring i historia zamówień, statystyki i raporty oraz wiele więcej.
     
  • edukacja – np. dostęp do materiałów, uprawnienia i role, harmonogram zajęć, aktualności, komunikator wewnętrzny, postępy w nauce.
     
  • branża szkoleniowa – zapisy na szkolenia, indywidualne profile, dostęp do materiałów i aktualności, harmonogram zajęć i płatności, raporty.
     
  • działalność usługowa i doradcza – obsługa procesów, wymiana informacji, plików i dokumentów, harmonogramy, itp.
     
  • firmy wielooddziałowe – wspólna przestrzeń dla pracowników znajdujących się poza główną siecią firmową. Dostęp do dokumentacji, aktualności, realizacja spraw pracowniczych (np. urlopy, delegacje), baza pracowników, kalendarz, wiedza firmowa i wiele więcej.

Napisz do nas. Wspólnie dobierzemy rozwiązanie optymalne dla Twoich potrzeb.

W zdefiniowaniu oczekiwanych funkcji i możliwości extranetu może pomóc analiza przykładowych modułów funkcjonalnych ekstranetu. Klient może wybrać funkcje z już istniejących lub zamówić realizację modułu dedykowanego.

Ekstranet na miarę potrzeb

Ekstranet ma szerokie zastosowanie oraz oferuje wiele możliwości, które sprawdzą się tak naprawdę w każdej branży, której specyfika wymaga podjęcia zewnętrznej współpracy. W takim przypadku zapewniają między innymi sprawny obieg informacji i szybką komunikację.

Prawidłowe wdrożenie platformy extranetowej to znaczący krok w rozwoju firmy. Profesjonalne narzędzia, którymi się posługuje i które udostępnia swoim partnerom, przyspieszają i ułatwiają współpracę oraz kreują pozytywny wizerunek firmy i wzmacniają jej pozycję na rynku.

Projektowanie systemu ekstranetowego nie jest łatwym procesem, dlatego firmy, które decydują się na wdrożenie ekstranetu powinny dokładnie przeanalizować i zaplanować cały ten proces. Dzięki temu można uniknąć niepotrzebnych błędów i znacznie szybciej osiągnąć założone cele.


Dlaczego warto dobrze poznać swój system jeszcze przed jego wdrożeniem? Zapraszamy do lektury artykułu: Analiza przedwdrożeniowa, a powodzenie projektu


Oprogramowanie dedykowane

  • Analiza potrzeb to kluczowy etap w przypadku tego typu projektów. Dogłębne rozpoznanie rzeczywistych potrzeb i oczekiwań Klienta, a także poznanie procesów występujących w przedsiębiorstwie decydują o jakości i sukcesie całego projektu.
     
  • Projekt funkcjonalny systemu powstaje na bazie naszego doświadczenia, zebranych podczas analizy informacji oraz bieżących ustaleń z Klientem. Dokument taki pozwala na płynne przejście do fazy realizacji.
     
  • Wdrożenie, testy, uruchomienie. Finalny projekt realizowany jest na bazie dokumentacji. Powstaje w środowisku umożliwiającym śledzenie prac przez Klienta. Po zakończeniu części wdrożeniowej następują testy systemu. Kolejnym krokiem jest uruchomienie i udostępnienie użytkownikom końcowym.

Wdrażamy również skuteczne intranety

Platformy intranetowe i ekstranetowe opierają się na podobnym mechanizmie i realizują pokrewne cele. Z intranetu jednak zwyczajowo korzystają tylko pracownicy, gdyż funkcjonuje on jako sieć prywatna w obrębie danej firmy.

Napisaliśmy książkę Intranet: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji. Jest to bogata baza wiedzy w obszarze projektowania i wykorzystania intranetów, która może stanowić inspirację również w trakcie prac nad firmowym ekstranetem.

Nasi eksperci i praktycy zgromadzili w niej merytoryczną wiedzę popartą badaniami i przykładami wdrożeń. Książka powstała we współpracy Ideo i Akademii Leona Koźmińskiego. Autorami są: Urszula Kandefer, ekspert ds. systemów komunikacji wewnętrznej, Ideo oraz Grzegorz Mazurek, profesor Akademii Leona Koźmińskiego.

Obserwując zainteresowanie jakim cieszyła się książka, przygotowaliśmy poradnik, który dostępny jest bezpłatnie na stronie: wiedza.ideo.pl/intranet-komunikacja-wewnetrza. Polecają go Ośrodek dialogu i analiz ThinkTank oraz Maja Biernacka, autorka bloga "Komunikacja wewnętrzna od kuchni".

E-book - Intranet: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji

Darmowy e-book "Intranet: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji" to bogata baza wiedzy na temat projektowania, wdrażania i rozwoju intranetów. Wypełnij formularz i pobierz poradnik.

Porozmawiajmy

Wypełnij formularz lub zadzwoń: +48 17 860 21 86
×

Klienci o nas