Pobierz poradnikWiedza, która zwiększa sprzedaż - Twój przewodnik po skutecznym e-learningu

Portale informacyjne dla administracji publicznej

"W ostatnich latach obserwujemy dynamiczną informatyzację urzędów i instytucji publicznych."

Korzyści płynące z tego zjawiska są coraz bardziej zauważalne dla przeciętnego "Kowalskiego". Społeczeństwo dostaje nowoczesne, przyjazne i funkcjonalne portale informacyjne, a administracja publiczna skuteczne narzędzie do budowania wizerunku i pozytywnych relacji z otoczeniem.

Marcin Wojtoń
Marcin Wojtoń
Menedżer ds. budowania relacji i partnerstw
Porozmawiajmy

Wraz z coraz powszechniejszym dostępem do internetu, witryny instytucji publicznych stały się centrami poszukiwania i pozyskiwania wszelkich informacji administracyjnych, biznesowych, społecznych, turystycznych czy kulturalnych. Podlegają takim samym trendom jak inne strony internetowe.

Wygląd, funkcjonalność i użyteczność stały się kluczowymi zagadnieniami, dopasowywanymi do oczekiwań użytkowników.

Dynamiczny rozwój portali polskich urzędów był możliwy między innymi dzięki funduszom unijnym. Pozwoliły one na informatyzację urzędów i aktualizację wykorzystywanych w nich systemów informatycznych, ale także na odświeżenie wyglądu stron internetowych. Efekty zdecydowanie przypadły do gustu zwykłym użytkownikom.

Portal informacyjny jednostki administracji publicznej może spełniać kilka funkcji. Wśród najczęściej spotykanych wyróżnić możemy:

  • nowoczesne narzędzie komunikacji
  • centrum informacyjne dla różnych grup petentów
  • miejsce gromadzące i aktywizujące społeczność lokalną
  • element budowania wizerunku i promocji instytucji

Portale "szyte na miarę"

Proces wdrażania tak zaawansowanych projektów można porównać do wdrażania aplikacji dedykowanych. Są to bowiem rozwiązania indywidualne, które każdorazowo tworzone są od podstaw w oparciu o indywidualne potrzeby i oczekiwania danego Klienta. Każdorazowo współpracę w tym obszarze zaczynamy więc od dogłębnej analizy potrzeb i celów, jakie Klient chce osiągnąć dzięki realizacji zlecanego nam zadania.

WCAG 2.0

W Polsce od 2012 roku obowiązuje Rozporządzenie Rady Ministrów, które określa standardy dostępności dla serwisów służb i administracji państwowej. Dla tych organów stosowanie się do reguł WCAG 2.0 (osiągnięcie przynajmniej poziomu AA) jest obowiązkowe.

Realizując projekty internetowe dla administracji publicznej przykładamy dużą wagę do spełniania wszelkich wymogów i ograniczeń jakim podlega ta grupa Klientów.

Posiadamy wieloletnie doświadczenie we współpracy z instytucjami publicznymi. Znamy ich specyfikę i potrzeby, dzięki czemu potrafimy szybko i precyzyjnie wykonywać wszelkie, nawet najbardziej wymagające zadania. Możemy poszczycić się realizacją portali m.in. dla Kancelarii Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, GUS, KRRiT, Kancelarii Prezesa RM, Ministerstwa Sprawiedliwości, urzędów marszałkowskich i wojewódzkich. Wiele z nich zdobywało później liczne nagrody i wyróżnienia.

Arkadiusz Michno, Prezes zarządu Ideo Sp. z o.o.

Porozmawiajmy

Wypełnij formularz lub zadzwoń: +48 17 860 21 86
×

Klienci o nas