Pobierz poradnikWiedza, która zwiększa sprzedaż - Twój przewodnik po skutecznym e-learningu

PIM Akeneo - wysoka jakość sprzedaży w skali globalnej

„Open Source PIM klasy Enterprise”
Sprawdź jak możemy Ci pomóc   Bezpłatna konsultacja  
Adrian Kaczor
Adrian Kaczor
Dyrektor Handlowy
Porozmawiajmy

Platforma Product Information Management Akeneo pozwala osiągnąć równowagę pomiędzy skalowaniem działalności i zapewnieniem wysokiej jakości obsługi Klientów.

Jest to rozwiązanie typu OpenSource zbudowane w oparciu o technologię Symfony3. Modułowa budowa platformy ułatwia w sposób efektywny i intuicyjny odwzorować strukturę firmy i występujące w niej procesy wewnętrzne.

W zależności od oczekiwań oraz potrzeb firmy, platforma Akeneo dostępna jest w 3 wersjach: Community Edition, Enterprise Edition oraz Cloud Edition (2 warianty: Flexibility SaaS i Serenity PaaS). Jest to narzędzie, które wymiernie wspiera globalny dostęp do wielokanałowej sprzedaży.

Magazyn i manager PIM

Akeneo jest narzędziem z rodziny Product Information Management, którego głównym zadaniem jest zarządzanie bazą produktową. Pełni funkcję swoistego magazynu oraz managera danych.

Poza ręcznym wprowadzeniem danych umożliwia on także import danych za pomocą plików .xls (Excel) lub .csv. Developerzy Akeneo wprowadzili wiele możliwości organizacji dużej ilości informacji. Wewnętrzna wyszukiwarka posiada np. smart rules - reguły inteligentnego wyszukiwania i grupowania. Jest to istotne udogodnienie, gdy firma rozpoczyna swoją drogę w e-commerce lub w przypadku chęci maksymalnej automatyzacji procesów związanych ze sprzedażą.

Poza filtrami automatycznymi istnieje możliwość pogrupowania produktów według manualnie wprowadzonych reguł czy kategorii, oraz nadając produktom dodatkowe "warianty produktu”. To rozwiązanie można wykorzystać także w przypadku eksportu danych z platformy.

Najwyższa jakość informacji

Platforma PIM Akeneo stosuje podejście Product Experience Management (PXM), czyli tzw. Zarządzanie doświadczeniem klienta. Wszelkie funkcje narzędzia zostały zaprojektowane i zoptymalizowane z myślą o kliencie i jego odczuciach związanych z korzystaniem z produktu. Poza wspomnianym wcześniej ujednoliceniem kanałów sprzedaży oraz nieograniczonej dostępności, twórcy platformy zapewniają też dobrej jakości obsługę w trakcie korzystania z platformy.

By zapewnić potencjalnemu klientowi pozytywne doświadczenia, sprzedawcy powinni dostarczać wysokiej jakości informacje o danym produkcie. Mowa tutaj o oryginalnych oraz adekwatnych grafikach przedstawiających produkt, zachęcającym opisie, instrukcjach obsługi czy też opiniach innych użytkowników.

W tym zakresie sprzedawcom korzystającym z Akeneo pomogą m.in. takie narzędzia jak Edytor treści tekstowych oraz graficznych. Jego interfejs jest przyjazny i intuicyjny w obsłudze przy edycji oraz modyfikacji grafik. Dodatkowo Moduł PAM (Product Asset Manager) dzięki rozbudowanej bibliotece multimediów uatrakcyjni sposób przedstawiania produktu na stronie oferując przy tym kolejne opcje jak np. zarządzanie tagami czy wyszukiwanie produktów na podstawie zdjęć.

Ask Franklin (Zapytaj Franklina) to asystent do inteligentnego zarządzania danymi produktowymi. Jego działanie polega na nieustannej aktualizacji danych produktu za pomocą Bibliotek Franklina. Biblioteki to baza na bieżąco aktualizowanych 50 milionów katalogów. W przypadku produktów o bardzo zbliżonych wartościach częstym problemem jest właściwe wyszukanie lub nawet identyfikacja danego modelu produktu. By temu zapobiec, Franklin umożliwia wpisanie w wyszukiwarkę modelu czy innych oznakowań. System daje możliwość wybrania automatycznej aktualizacji informacji o produkcie lub manualnej akceptacji zmian przed opublikowaniem treści.

Warto wspomnieć także o ciekawej opcji, jaką jest moduł Teamwork Assistant. Jest to wskaźnik pokazujący postęp publikacji danego produktu oraz jego aktualny status. Na podstawie tych informacji można zaplanować kolejne działania oraz przydzielić osoby, które będą za nie odpowiedzialne. W oddzielnej sekcji Historia zmian, istnieje możliwość prześledzenia wprowadzonych już działań.

PIM w sprzedaży wielokanałowej

Narzędzia typu PIM, w tym Akeneo, są jednymi z tych, które już teraz wspierają wielokanałową sprzedaż i komunikację według ujednoliconego schematu. Przekłada się to przede wszystkim na pozytywne doświadczenie klienta, ponieważ ma on styczność z tym, co dla niego znane i lubiane. Tym co działa i wygląda w ten sam sposób, na każdym urządzeniu, 24 godziny na dobę.

wykres sprzedaży wielokanałowej, wszystkie informacje w jednym miejscu

Z perspektywy przedsiębiorstwa, ulepszenie polega na tym, że wszystkie informacje są zarządzane w jednym miejscu. Możliwe jest także nadanie różnych poziomów uprawnień poszczególnym grupom pracowników. Można nadać pracownikowi np. prawo do korzystania z poszczególnych funkcji platformy, dostępu czy modyfikacji poszczególnych zasobów.

Z kolei zmiany przed publikacją mogą wymagać zatwierdzenia przez użytkownika z wyższym poziomem uprawnień. Kolejnym elementem zawartym w platformie jest Teamwork Assistant, który kontroluje realizację zadań związanych z dbaniem o wizerunek produktów na poziomie platformy.

Warto wspomnieć także o Akeneo Onboarder, czyli cyfrowym kanale komunikacji pomiędzy hurtowniami, sprzedawcami detalicznymi oraz samymi dostawcami. Dzięki tej funkcji, w szybki sposób można uzyskać informacje o dostępności produktu, propozycjach nowego asortymentu lub przedyskutować inne kwestie współpracy.

Nie wiesz, która z platform jest dla Ciebie lepsza? Przygotowaliśmy porównanie. PimCore czy Akeneo. Który PIM wybrać w jakiej sytuacji?


 

Korzyści dla klienta

  • Wysoka jakość informacji o produkcie to mniej zwrotów oraz porzuconych koszyków.
  • Praktyczny manager danych cyfrowych + łatwy w obsłudze edytor tekstowy oraz graficzny.
  • Wbudowany kanał komunikacyjny z hurtowniami, sprzedawcami detalicznymi, z dostawcami.
  • Baza informacji o produktach aktualizowana w czasie rzeczywistym.
  • Możliwość integracji z innymi systemami w firmie.
  • Oszczędność środków finansowych związanych z działaniami organizacyjnymi, promocyjnymi oraz sprzedażowymi.
  • Rozwojowość platformy umożliwia skorzystanie z wielu dodatkowych modułów.

Baza wiedzy

aranżacja kart katalogowych produktówPIM - Niezbędnik e-commerce w skalowaniu biznesu

Jakość danych, którymi się posługujesz wpływa na Twój biznes. Może pomóc rozwinąć firmę w skali globalnej, zdobyć pozycję na rynku i zaufanie klientów.

Błędy w opisie produktów, danych Klientów czy niepoprawnie opisane zamówienia. Niezależnie od tego, z którymi z nich masz do czynienia, niskiej jakości lub niepoprawne dane są w stanie wpłynąć na rozwój Twojego biznesu. Zawsze oznaczają straty. Począwszy od zdenerwowania, na marnowaniu czasu i pieniędzy skończywszy. Skala tych strat może szokować.

Zarządzanie katalogiem produktów - Akeneo 2020 Global B2B survey

90% organizacji B2B uważa, że poprawnie funkcjonujący system Product Information Management jest w obecnych czasach priorytetem w ich biznesie. 97% przedsiębiorców i dystrybutorów, ocenia że wysoka jakość informacji produktowej jest kluczowa w procesie wzmacniania pozytywnych doświadczeń klientów. Badanie, na potrzeby którego zebrane zostały opinie firm B2B z 7 krajów pokazuje jednoznacznie wzrost znaczenia informacji produktowej w działalności biznesowej.

Porozmawiajmy

Wypełnij formularz lub zadzwoń: +48 17 860 21 86
×

Klienci o nas