
-
Firma
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- Zarządzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Systemy PLM
- Rozwiązania Enterprise
- Technologie
- Cross-border Solutions
- Narzędzia PIM
- Platformy sprzedażowe B2B
- SmartPrice
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Dlaczego my
-
e-Commerce
-
Konsulting
-
Konsulting
- Analiza danych i Business Intelligence
- Analiza przedwdrożeniowa
- Analiza rynku i konkurencji
- Aplikacje MVP / POC
- Badania użyteczności i testy A/B
- Makiety UX/UI
- Marketing Automation
- Optymalizacja wydajności
- Redesign
- Rozwiązania chmurowe
- Scoping Session
- Strategia rozwoju technologicznego
- Wsparcie techniczne SLA
-
Konsulting
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt


Grupa Mercator Medical to producent rękawic i dystrybutor materiałów medycznych jednorazowego użytku. Jako producent sprzedaje do ponad 70 krajów na całym świecie, jako dystrybutor działa na rynkach Europy.
W skład firmy wchodzą polska spółka matka Mercator Medical S.A. i spółki zależne, z których najważniejsze to: Mercator Medical TOB na Ukrainie, Mercator Medical s.r.l. w Rumunii, Mercator Medical s.r.o w Czechach i Mercator Medical (Thailand) Ltd. w Tajlandii, a także oddziały Mercator Medical S.A. na Węgrzech, we Włoszech oraz w USA.
Problem Klienta
Firma Mercator zmagała się z brakiem ustrukturyzowanych danych, co utrudniało spójne zarządzanie we wszystkich spółkach oraz szybką implementację nowych produktów. Z powodu dużej liczby dostawców, opisy produktów często zawierały błędny, nie zawsze były zgodne i aktualne.
Nasze rozwiązanie
Zdecydowaliśmy się na wdrożenie platformy Pimcore, dzięki której jakość danych produktowych z bazy klienta się podniosła i została ujednolicona we wszystkich obszarach sprzedaży.
Jakie etapy wdrożenia były kluczowe?
- Opracowanie struktury platformy w oparciu o wymagania klienta w celu optymalnego zarządzania bazą produktową
Dzięki temu administrowanie danymi stało się bardziej intuicyjne, a wszyscy użytkownicy systemu mają jasno określone role. Odpowiedni rozkład obowiązków na poszczególnych pracowników przekłada się na sprawną edycję danych produktowych, co sprawia, że w bazie panuje ład i porządek, a informacje są zachowane we właściwej jakości.
- Zaimportowanie danych z istniejących systemów w organizacji
Specjalnie zaprojektowany workflow usprawnia procesy komunikacyjne w firmie – nie tylko odpowiedzialność za informację produktową jest rozdzielona na określonych użytkowników, ale również dane są pod szczególną ochroną.
Rozbudowa Pimcore personalizowane rozwiązania
Zależało nam na tym, żeby system odpowiedział na indywidualne potrzeby biznesowe klienta, dlatego rozbudowaliśmy system o dedykowane funkcjonalności. Najważniejsze aspekty tego wdrożenia to:
- Generator wariantów
Klient posiada wielu dostawców dla poszczególnych towarów, przez co często w danym produkcie pojawiały się różnice np. w rozmiarach. Aby uporządkować dane zależne od dystrybutorów, skonfigurowaliśmy generator wariantów.
Rozdzielając zakres atrybutów od głównego produktu, klient otrzymuje na osobnym obiekcie bardziej szczegółowe dane, tj. wymiary produktu, kolorystyka, przez co w elastyczny sposób może zarządzać swoją ofertą. Niezależnie od tego, ilu dostawców na dany produkt posiada.
Dzięki takiej funkcjonalności klient końcowy ma lepszą percepcję produktu w trakcie dokonywania zakupów, a dane w przedsiębiorstwie są w pełni ustrukturyzowane.
- Konwersja jednostek
Konwersja jednostek Kolejnym dedykowanym rozwiązaniem jest zaprojektowanie przelicznika, który ułatwia m.in. optymalne zaplanowanie transportu oraz jest niezbędny dla systemów ERP i WMS.
Na podstawie 4 grup jednostek (para, opakowanie, karton, paleta) użytkownicy systemu mogą w łatwy sposób przeliczyć, ile par/sztuk produktu mieści się w danym opakowaniu, ile kartonów można ulokować na palecie itd. Wszystkie przeliczenia odbywają się z poziomu Pimcore i są eksportowane do pozostałych systemów.
Taka funkcjonalność pozwala zaoszczędzić czas i zoptymalizować procesy planowania w przedsiębiorstwie na różnych płaszczyznach.
- Dodawanie nowych spółek
Z uwagi na prowadzenie sprzedaży za pośrednictwem wielu spółek, opracowano mechanizm dodawania nowych działalności w każdym momencie.
Taka dedykowana funkcjonalność pozwala na elastyczne zarządzanie informacją produktową z jednego, scentralizowanego magazynu. Dzięki temu mechanizmowi klient może przypisywać statusy do każdego produktu.
Na przykład: w spółce francuskiej dany model produktu jest aktywny, w polskiej – w trakcie projektowania. Dzięki tej opcji każdy użytkownik systemu wie, na jakim etapie znajduje się odpowiedni produkt. Oprócz statusów, do każdej spółki są przypisane odpowiednie stawki podatkowe, co w znaczny sposób ułatwia administrowanie procesem produktowym.
- Komunikaty diagnostyczne
W przypadku wprowadzania modyfikacji produktowych klient po eksportowaniu danych do innego systemu (np. CRM, ERP, platforma sprzedażowa) otrzymuje informację zwrotną czy dana poprawka została przyjęta, odrzucona czy przyjęta z częściowym błędem.
Taka funkcjonalność ułatwia kontrolę nad danymi z jednego miejsca, otrzymując pełną informację, w których systemach zmiany zostały przyjęte.
Efekty współpracy przerosły nasze oczekiwania. Wdrożenie platformy Pimcore przez zespół Ideo przyniosło nam szereg korzyści. Maksymalne uporządkowanie danych produktowych i zapewnienie spójności w spółkach znacznie usprawniło operacyjne zarządzanie informacjami. Paulina Pakieła, PMO&IT Senior Manager
Harmonia w biznesie, czyli co zyskał klient
Po wdrożeniu nowego narzędzia do zarządzania danymi produktowymi firma Mercator znacznie zwiększyła swoją efektywność operacyjną.
Co się zmieniło po wdrożeniu
- Maksymalne uporządkowanie danych produktowych umożliwia łatwiejszy dostęp do informacji.
- Spójność informacji produktowej redukuje ryzyko błędów i nieporozumień w zespole.
- Oszczędność czasu dzięki zarządzaniu danymi z jednego miejsca przyczynia się do efektywniejszej pracy zespołu.
- Usprawnienie komunikacji i przepływu informacji pozwala na szybsze podejmowanie decyzji.