
-
Firma
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- Zarządzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Systemy PLM
- Rozwiązania Enterprise
- Technologie
- Cross-border Solutions
- Narzędzia PIM
- Platformy sprzedażowe B2B
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Dlaczego my
-
e-Commerce
-
Konsulting
-
Konsulting
- Analiza danych i Business Intelligence
- Analiza przedwdrożeniowa
- Analiza rynku i konkurencji
- Aplikacje MVP / POC
- Badania użyteczności i testy A/B
- Makiety UX/UI
- Marketing Automation
- Optymalizacja wydajności
- Redesign
- Rozwiązania chmurowe
- Scoping Session
- Strategia rozwoju technologicznego
- Wsparcie techniczne SLA
-
Konsulting
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt


Grupa Mercator Medical to producent rękawic i dystrybutor materiałów medycznych jednorazowego użytku. Jako producent sprzedaje do ponad 70 krajów na całym świecie, jako dystrybutor działa na rynkach Europy.
W skład firmy wchodzą polska spółka matka Mercator Medical S.A. i spółki zależne, z których najważniejsze to: Mercator Medical TOB na Ukrainie, Mercator Medical s.r.l. w Rumunii, Mercator Medical s.r.o w Czechach i Mercator Medical (Thailand) Ltd. w Tajlandii, a także oddziały Mercator Medical S.A. na Węgrzech, we Włoszech oraz w USA.
Problem Klienta
Do tej pory Klient zmagał się z brakiem ustrukturyzowanych danych, co utrudniało spójne zarządzanie we wszystkich spółkach oraz szybką implementację nowych produktów – bez błędów w danych. Z uwagi na posiadanie wielu dostawców, informacje produktowe nie zawsze były zgodne i aktualne. W odpowiedzi na potrzeby biznesowe Klienta zajęliśmy się konfiguracją, a następnie rozbudową platformy Pimcore o dedykowane funkcjonalności.
Dzięki wdrożeniu platformy Pimcore, dane produktowe Klienta zostały sprowadzone do właściwej jakości, spójne we wszystkich obszarach sprzedaży.
Prace rozpoczęto od opracowania struktury platformy w oparciu o wymagania Klienta w celu optymalnego zarządzania bazą produktową. Dzięki temu, administrowanie danymi staje się bardziej intuicyjne, a wszyscy użytkownicy systemu mają jasno określone role. Odpowiedni rozkład obowiązków na poszczególnych pracowników przekłada się na sprawną edycję danych produktowych, co sprawia, że w bazie panuje ład i porządek, informacje są zachowane we właściwej jakości.
Kolejnym etapem realizacji było zaimportowanie danych z istniejących systemów w organizacji. Specjalnie zaprojektowany workflow usprawnia procesy komunikacyjne w firmie – nie tylko odpowiedzialność za informację produktową jest rozdzielona na określonych użytkowników, ale również dane są pod szczególną ochroną.
Nasze rozwiązanie
W celu jak najlepszego uporządkowania informacji produktowej zaprojektowano szereg personalizowanych rozwiązań zgodnych z oczekiwaniami biznesowymi Klienta.
Generator wariantów
Klient posiada wielu dostawców dla poszczególnych towarów, przez co często w danym produkcie pojawiały się różnice np. w rozmiarach. Aby uporządkować dane zależne od dystrybutorów, skonfigurowano generator wariantów.
Rozdzielając zakres atrybutów od głównego produktu, Klient otrzymuje na osobnym obiekcie bardziej szczegółowe dane, tj. wymiary produktu, kolorystyka, przez co w elastyczny sposób może zarządzać swoją ofertą niezależnie od tego, ilu dostawców na dany produkt posiada. Dzięki takiej funkcjonalności, Klient końcowy ma lepszą percepcję produktu w trakcie dokonywania zakupów, a dane w przedsiębiorstwie są w pełni ustrukturyzowane.
Konwersja jednostek
Kolejnym dedykowanym rozwiązaniem jest zaprojektowanie przelicznika, który ułatwia m.in. optymalne zaplanowanie transportu oraz jest niezbędny dla systemów ERP i WMS. Na podstawie 4 grup jednostek (para, opakowanie, karton, paleta) użytkownicy systemu mogą w łatwy sposób przeliczyć, ile par/sztuk produktu mieści się w danym opakowaniu, ile kartonów można ulokować na palecie itd. Wszystkie przeliczenia odbywają się z poziomu Pimcore i są eksportowane do pozostałych systemów. Taka funkcjonalność pozwala zaoszczędzić czas i zoptymalizować procesy planowania w przedsiębiorstwie na różnych płaszczyznach.
Dodawanie nowych spółek
Z uwagi na prowadzenie sprzedaży za pośrednictwem wielu spółek, opracowano mechanizm dodawania nowych działalności w każdym momencie. Taka dedykowana funkcjonalność pozwala na elastyczne zarządzanie informacją produktową z jednego, scentralizowanego magazynu. Wykorzystując ten mechanizm, Klient posiada możliwość przypisywania statusów do każdego produktu. Przykładowo, w spółce francuskiej dany model produktu jest aktywny, w polskiej – w trakcie projektowania. Dzięki temu, każdy użytkownik systemu wie, na jakim etapie znajduje się odpowiedni produkt. Oprócz statusów, do każdej spółki są przypisane odpowiednie stawki podatkowe, co w znaczny sposób ułatwia administrowanie procesem produktowym.
Komunikaty diagnostyczne
W przypadku wprowadzania modyfikacji produktowych, Klient po eksportowaniu danych do innego systemu (np. CRM, ERP, Platforma sprzedażowa) otrzymuje informację zwrotną, czy dana poprawka została przyjęta, odrzucona czy przyjęta z częściowym błędem. Taka funkcjonalność ułatwia kontrolę nad danymi z jednego miejsca, otrzymując pełną informację, w których systemach zmiany zostały przyjęte.
Efekty współpracy przerosły nasze oczekiwania. Wdrożenie platformy Pimcore przez zespół Ideo przyniosło nam szereg korzyści. Maksymalne uporządkowanie danych produktowych i zapewnienie spójności w spółkach znacznie usprawniło operacyjne zarządzanie informacjami. Paulina Krupska, Acting PMO&IT Senior Manager
Główne korzyści dla Klienta
- Maksymalne uporządkowanie danych produktowych,
- Spójność informacji produktowej,
- Oszczędność czasu dzięki zarządzaniu danymi z jednego miejsca,
- Usprawnienie komunikacji i przepływu informacji.
Podsumowanie projektu
- Wzrost efektywności zarządzania danymi o 35%.
- 25% szybsze wprowadzanie nowych produktów na rynek.
- Poprawa jakości danych produktowych o 25%.