Chcę darmowy poradnikMigracje w e-commerce. Checklista, która pomoże uniknąć problemów

Wdrożenie i rozbudowa platformy Pimcore

Grupa Mercator Medical to producent rękawic i dystrybutor materiałów medycznych jednorazowego użytku. Jako producent sprzedaje do ponad 70 krajów na całym świecie, jako dystrybutor działa na rynkach Europy.

W skład firmy wchodzą polska spółka matka Mercator Medical S.A. i spółki zależne, z których najważniejsze to: Mercator Medical TOB na Ukrainie, Mercator Medical s.r.l. w Rumunii, Mercator Medical s.r.o w Czechach i Mercator Medical (Thailand) Ltd. w Tajlandii, a także oddziały Mercator Medical S.A. na Węgrzech, we Włoszech oraz w USA.


Problem Klienta

Do tej pory Klient zmagał się z brakiem ustrukturyzowanych danych, co utrudniało spójne zarządzanie we wszystkich spółkach oraz szybką implementację nowych produktów – bez błędów w danych. Z uwagi na posiadanie wielu dostawców, informacje produktowe nie zawsze były zgodne i aktualne. W odpowiedzi na potrzeby biznesowe Klienta zajęliśmy się konfiguracją, a następnie rozbudową platformy Pimcore o dedykowane funkcjonalności.

Dzięki wdrożeniu platformy Pimcore, dane produktowe Klienta zostały sprowadzone do właściwej jakości, spójne we wszystkich obszarach sprzedaży.

Prace rozpoczęto od opracowania struktury platformy w oparciu o wymagania Klienta w celu optymalnego zarządzania bazą produktową. Dzięki temu, administrowanie danymi staje się bardziej intuicyjne, a wszyscy użytkownicy systemu mają jasno określone role. Odpowiedni rozkład obowiązków na poszczególnych pracowników przekłada się na sprawną edycję danych produktowych, co sprawia, że w bazie panuje ład i porządek, informacje są zachowane we właściwej jakości.

Kolejnym etapem realizacji było zaimportowanie danych z istniejących systemów w organizacji. Specjalnie zaprojektowany workflow usprawnia procesy komunikacyjne w firmie – nie tylko odpowiedzialność za informację produktową jest rozdzielona na określonych użytkowników, ale również dane są pod szczególną ochroną.


Nasze rozwiązanie

W celu jak najlepszego uporządkowania informacji produktowej zaprojektowano szereg personalizowanych rozwiązań zgodnych z oczekiwaniami biznesowymi Klienta.

Generator wariantów

Klient posiada wielu dostawców dla poszczególnych towarów, przez co często w danym produkcie pojawiały się różnice np. w rozmiarach. Aby uporządkować dane zależne od dystrybutorów, skonfigurowano generator wariantów.

Rozdzielając zakres atrybutów od głównego produktu, Klient otrzymuje na osobnym obiekcie bardziej szczegółowe dane, tj. wymiary produktu, kolorystyka, przez co w elastyczny sposób może zarządzać swoją ofertą niezależnie od tego, ilu dostawców na dany produkt posiada. Dzięki takiej funkcjonalności, Klient końcowy ma lepszą percepcję produktu w trakcie dokonywania zakupów, a dane w przedsiębiorstwie są w pełni ustrukturyzowane.

Konwersja jednostek

Kolejnym dedykowanym rozwiązaniem jest zaprojektowanie przelicznika, który ułatwia m.in. optymalne zaplanowanie transportu oraz jest niezbędny dla systemów ERP i WMS. Na podstawie 4 grup jednostek (para, opakowanie, karton, paleta) użytkownicy systemu mogą w łatwy sposób przeliczyć, ile par/sztuk produktu mieści się w danym opakowaniu, ile kartonów można ulokować na palecie itd. Wszystkie przeliczenia odbywają się z poziomu Pimcore i są eksportowane do pozostałych systemów. Taka funkcjonalność pozwala zaoszczędzić czas i zoptymalizować procesy planowania w przedsiębiorstwie na różnych płaszczyznach.

Dodawanie nowych spółek

Z uwagi na prowadzenie sprzedaży za pośrednictwem wielu spółek, opracowano mechanizm dodawania nowych działalności w każdym momencie. Taka dedykowana funkcjonalność pozwala na elastyczne zarządzanie informacją produktową z jednego, scentralizowanego magazynu. Wykorzystując ten mechanizm, Klient posiada możliwość przypisywania statusów do każdego produktu. Przykładowo, w spółce francuskiej dany model produktu jest aktywny, w polskiej – w trakcie projektowania. Dzięki temu, każdy użytkownik systemu wie, na jakim etapie znajduje się odpowiedni produkt. Oprócz statusów, do każdej spółki są przypisane odpowiednie stawki podatkowe, co w znaczny sposób ułatwia administrowanie procesem produktowym.

Komunikaty diagnostyczne

W przypadku wprowadzania modyfikacji produktowych, Klient po eksportowaniu danych do innego systemu (np. CRM, ERP, Platforma sprzedażowa) otrzymuje informację zwrotną, czy dana poprawka została przyjęta, odrzucona czy przyjęta z częściowym błędem. Taka funkcjonalność ułatwia kontrolę nad danymi z jednego miejsca, otrzymując pełną informację, w których systemach zmiany zostały przyjęte.

Efekty współpracy przerosły nasze oczekiwania. Wdrożenie platformy Pimcore przez zespół Ideo przyniosło nam szereg korzyści. Maksymalne uporządkowanie danych produktowych i zapewnienie spójności w spółkach znacznie usprawniło operacyjne zarządzanie informacjami. Paulina Krupska, Acting PMO&IT Senior Manager


Główne korzyści dla Klienta

  • Maksymalne uporządkowanie danych produktowych,
  • Spójność informacji produktowej,
  • Oszczędność czasu dzięki zarządzaniu danymi z jednego miejsca,
  • Usprawnienie komunikacji i przepływu informacji.


Podsumowanie projektu

  • Wzrost efektywności zarządzania danymi o 35%.
  • 25% szybsze wprowadzanie nowych produktów na rynek.
  • Poprawa jakości danych produktowych o 25%.

Co możemy dla Ciebie zrobić?

Wypełnij formularz lub zadzwoń: +48 22 24 41 777
×

Klienci o nas