
-
Firma
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- Zarządzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Systemy PLM
- Rozwiązania Enterprise
- Technologie
- Cross-border Solutions
- Narzędzia PIM
- Platformy sprzedażowe B2B
- SmartPrice
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Dlaczego my
-
e-Commerce
-
Konsulting
-
Konsulting
- Analiza danych i Business Intelligence
- Analiza przedwdrożeniowa
- Analiza rynku i konkurencji
- Aplikacje MVP / POC
- Badania użyteczności i testy A/B
- Makiety UX/UI
- Marketing Automation
- Optymalizacja wydajności
- Redesign
- Rozwiązania chmurowe
- Scoping Session
- Strategia rozwoju technologicznego
- Wsparcie techniczne SLA
-
Konsulting
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt


GT Group Tomaszek to firma rodzinna z ponad 30-letnią tradycją w branży AGD/RTV. Jako jeden z liderów rynku w Polsce, oferuje szeroką gamę produktów i usług pod sześcioma znanymi markami, takimi jak Max Elektro, Max Kuchnie i Kernau.
Firma działa w ponad 730 punktach sprzedaży w całym kraju i zatrudnia ponad 500 pracowników.
Problem klienta
Użytkownicy systemu Pimcore zauważyli, że jego wydajność jest zbyt niska, co spowalnia ich codzienną pracę. Klient jako jeden z problemów zgłosił wydłużone czasy ładowania obiektów produktowych.
Nasze rozwiązanie
Jak się okazało, przyczyną problemu było nieefektywne pobieranie danych z bazy (szczególnie w odniesieniu do informacji o użytkownikach i metadanych) spowodowane nieoptymalną konfiguracją wewnętrznej funkcji systemu.
Zdecydowaliśmy się na optymalizację zapytań SQL związanych z wyświetlaniem pól wyboru użytkownika oraz szablonów. Problem N+1, czyli wykonywanie wielu zapytań dla każdego użytkownika oddzielnie, został zidentyfikowany jako główna przyczyna spowolnienia działania systemu.
Etapy prac nad zwiększeniem wydajności systemu Pimcore:
- Optymalizacja zapytań dla pól wyboru użytkownika
Klasa obsługująca działanie pola wyboru użytkownika korzystała z funkcji Pimcore, która generowała zapytania N+1 (każdy użytkownik był pobierany osobnym zapytaniem SQL). Wdrożyliśmy rozwiązanie, dzięki któremu w jednym zapytaniu (za jednym razem) były pobierane wszystkie wymagane dane użytkowników.
- Optymalizacja pobierania metadanych dla użytkowników
Pole wyboru użytkownika wymagało pobrania dodatkowych metadanych, co było realizowane za pomocą zapytań, które były nieefektywne. Zamiast pobierać pełne dane o użytkownikach, zaprojektowaliśmy metodę, która ograniczała zapytania do niezbędnych informacji, czyli tylko ID i username.
Harmonia w biznesie, czyli co zyskał klient
Dzięki wdrożonym rozwiązaniom firma GT Group Tomaszek zyskała znaczną poprawę w wydajności systemu, co przełożyło się na lepszą użyteczność i płynność pracy zespołów zajmujących się zarządzaniem produktami.
Klient zaoszczędził czas, który wcześniej był tracony na oczekiwanie na załadowanie danych, a także zyskał lepszą kontrolę nad danymi użytkowników.
Co się zmieniło po optymalizacji systemu Pimcore?
- Dzięki zoptymalizowanym zapytaniom SQL skrócił się czas ładowanie obiektów produktowych.
- Zmniejszenie liczby zapytań do bazy danych pozwala użytkownikom na szybszą interakcję z systemem, co przyspieszyło codzienne obowiązki.
- Dzięki eliminacji zbędnych zapytań użytkownicy mogą szybciej uzyskać dostęp do danych i podejmować decyzje w czasie rzeczywistym.