-
Firma
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Platformy B2B
- Narzędzia PIM
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- ZarzÄ…dzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Systemy PLM
- RozwiÄ…zania Enterprise
- Technologie
- Cross-border Solutions
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Raport: Narzędzia i wtyczki eCommerce 2022
- Dlaczego my
-
e-Commerce
-
Konsulting
-
Konsulting
- Analiza danych i Business Intelligence
- Analiza przedwdrożeniowa
- Analiza rynku i konkurencji
- Aplikacje MVP / POC
- Badania użyteczności i testy A/B
- Makiety UX/UI
- Marketing Automation
- Optymalizacja wydajności
- Redesign
- RozwiÄ…zania chmurowe
- Scoping Session
- Strategia rozwoju technologicznego
- Wsparcie techniczne SLA
-
Konsulting
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
RozwiÄ…zania IT
-
RozwiÄ…zania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
RozwiÄ…zania IT
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt
10 kroków do sukcesu e-commerce
Co mi sprzedasz?
W dzisiejszych czasach sklep internetowy może założyć każdy. Wystarczy dobry pomysł lub unikatowy produkt. Możemy znaleźć wiele przykładów sukcesu, który wynika z braku danego towaru na rynku lub ograniczonej jego dostępności. Zastanów się czego, jako klientowi, brakuje Ci na rynku. Jest to najlepszy punkt wyjścia do stworzenia udanego biznesu.
Dlaczego mam kupić?
Zastanów się do jakich osób adresujesz ofertę Twojego sklepu. Specjaliści od dawna wiedzą, że potrzeby są głównym źródłem motywacji do działania, a więc także dokonania (lub nie) zakupu. Postaw się więc na miejscu Klienta i spróbuj odpowiedzieć na pytanie, po co tak naprawdę kupujesz dany towar. Zastanów się, czy jest coś wyjątkowego w Twojej ofercie?
Czy samotnie zajmiesz siÄ™ wszystkim?
Chcesz na początek robić wszystko samodzielnie? Zastanów się, czy poradzisz sobie z rozliczaniem finansów, wysyłką towarów, reklamacjami i obsługą klientów. Kto zajmie się zdobywaniem produktów, podpisywaniem umów, promocją sklepu, zdobywaniem klientów, czy dalszym rozwojem sklepu. Ilu dostawców potrzebujesz? Z iloma dostawcami masz podpisane umowy? Którzy z nich gwarantują Ci szybką dostawę? Współpraca z tylko jedną hurtownią jest ryzykowna, szczególnie jeśli zdecydujesz się na zamawianie tylko tych produktów, na które już znalazłeś kupca.
Gotowy czy szyty na miarÄ™?
Na rynku dostÄ™pne sÄ… zarówno gotowe „pudeÅ‚kowe” produkty, jak i firmy oferujÄ…ce tworzenie zaawansowanych platform w peÅ‚ni dostosowanych do Twoich potrzeb. Takie rozwiÄ…zanie jest idealne dla marek z rozbudowanÄ… ofertÄ… produktowÄ… oraz ugruntowanÄ… pozycjÄ… na rynku Warto także sprawdzić jak wyglÄ…dajÄ… i dziaÅ‚ajÄ… inne sklepy. Niektóre rozwiÄ…zania można zastosować we wÅ‚asnym sklepie oraz upewnić siÄ™, że o niczym nie zapomnieliÅ›my.
Magazyn a sklep internetowy
Dobrym rozwiÄ…zaniem, szczególnie dla poczÄ…tkujÄ…cych przedsiÄ™biorców, jest korzystanie z dropshippingu, czyli modelu, w którym Twój dostawca wysyÅ‚a towar bezpoÅ›rednio do konsumenta. KolejnÄ… alternatywÄ…, jest cross-docking, czyli zamawianie dostaw, tak, by towar w momencie dostarczenia do nas byÅ‚ natychmiast przeÅ‚adowywany oraz wysyÅ‚any dalej. Niestety może to wydÅ‚użyć czas dostawy. AlternatywÄ… jest magazyn – w domu lub wynajÄ™ty. PamiÄ™taj, jednak że im wiÄ™cej przechowywanych produktów, tym wiÄ™cej zamrożonych Å›rodków, których nie możesz przeznaczyć na inne inwestycje.
Płatności w sklepie internetowym
Przed założeniem sklepu internetowego należy przemyśleć sposób rozliczenia z potencjalnymi Klientami oraz możliwości dostawy towaru. Pamiętaj, że od tych parametrów zależeć będzie wielkość Twoich kosztów. Są różne sposoby płatności, m.in.: przy odbiorze lub przelewy elektroniczne, a także rozmaite możliwości dostawy towaru, w tym, np.: odbiór własny, kurier, poczta polska czy paczkomaty. Należy na samym początku zastanowić się i przeanalizować różne możliwości, ponieważ każdy wybór ma swoje zalety i wady.
Jak zbudować silną markę?
Silna marka to marzenie każdego przedsiÄ™biorcy. SkÅ‚ada siÄ™ na niÄ… wiele czynników. Warto zadbać w pierwszej kolejnoÅ›ci o wizerunek jaki tworzymy, atrakcyjne przedstawienie produktów, bezpieczeÅ„stwo zakupów, dobrÄ… obsÅ‚ugÄ™ sprzedajÄ…cych i przyjazne procedury reklamacyjno-gwarancyjne. Wraz z dojrzewaniem rynku e- -commerce rywalizacja miÄ™dzy przedsiÄ™biorstwami staje siÄ™ coraz bardziej widoczna. Obecnie online można kupić niemal wszystko. WedÅ‚ug przeprowadzonej przez serwis Sklepy24.pl prognozy dla Rzeczpospolitej, Polacy najczęściej kupujÄ… odzież oraz produkty należące do kategorii „zdrowie i uroda”, dlatego też w tych branżach najtrudniej bÄ™dzie Ci siÄ™ wybić. Jeszcze kilka lat temu niektóre sklepy internetowe, dziaÅ‚ajÄ…ce w niszowych branżach, nie potrzebowaÅ‚y pozycjonowania, aby być widocznymi w wyszukiwarce Google. Obecnie coraz wiÄ™cej e-sklepów inwestuje Å›rodki w reklamÄ™. Warto pomyÅ›leć wiÄ™c o skorzystaniu z profesjonalnych usÅ‚ug oferowanych przez agencje interaktywne, które zajmujÄ… siÄ™ kompleksowÄ… obsÅ‚ugÄ… firmy w Internecie, w tym pozycjonowaniem. Gra jest warta Å›wieczki, dlatego że znalezienie siÄ™ w TOP 10 w wynikach wyszukiwania Google niejako gwarantuje wzrost sprzedaży.
Jak sprawić, by Klienci do Ciebie wracali?
Zaufanie do marki to podstawa działalności w handlu elektronicznym. Jeśli sklep internetowy nie wzbudza zaufania to bardzo mało prawdopodobne jest, że Klient zdecyduje się kupić w nim cokolwiek. Zazwyczaj internauci rezygnują z zakupów, ponieważ nie mogą empirycznie sprawdzić jakości produktu oraz obawiają się, że zostaną oszukani (np. towar nie będzie zgodny z zamieszczonym na stronie opisem, przesyłka nie zostanie wysłana mimo dokonania wpłaty czy sklep wyśle uszkodzony towar). Postaraj się tak przygotować sklep i zawarte w nim informacje, by skutecznie przekonywały o bezpieczeństwie.
3 S – sprawdzaj, sprawdzaj, sprawdzaj
Na koniec kwestia najważniejsza – nigdy nie osiadaj na laurach. Prowadzenie wÅ‚asnego biznesu wymaga ciÄ…gÅ‚ego udoskonalanie systemu oraz dbania o Klientów. Pozwól im wpÅ‚ywać na swojÄ… dziaÅ‚alność pytajÄ…c, co warto zmienić w sklepie internetowym, a możesz być pewny, że bÄ™dÄ… u Ciebie kupować.