-
Firma
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Platformy B2B
- Narzędzia PIM
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- Zarządzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Systemy PLM
- Rozwiązania Enterprise
- Technologie
- Cross-border Solutions
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Raport: Narzędzia i wtyczki eCommerce 2022
- Dlaczego my
-
e-Commerce
-
Konsulting
-
Konsulting
- Analiza danych i Business Intelligence
- Analiza przedwdrożeniowa
- Analiza rynku i konkurencji
- Aplikacje MVP / POC
- Badania użyteczności i testy A/B
- Makiety UX/UI
- Marketing Automation
- Optymalizacja wydajności
- Redesign
- Rozwiązania chmurowe
- Scoping Session
- Strategia rozwoju technologicznego
- Wsparcie techniczne SLA
-
Konsulting
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt
Najpopularniejszy portal społecznościowy wychodzi naprzeciw małym i średnim biznesom, oferując nowe rozwiązanie – Facebook Shops. Platforma zakupowa pozwala na prezentację produktów oraz składanie zamówień. Przedsiębiorca będzie mógł założyć swój sklep internetowy szybko i bezproblemowo, a co istotne – za darmo.
Ogólnoświatowy kryzys spowodowany COVID-19 zmusił przedsiębiorców do poszukiwania skutecznych ścieżek rozwoju i dotarcia do nowych klientów. Przestrzeń online staje się dla wielu z nich jedyną szansą na przetrwanie. Doskonale rozumie to Facebook, który umożliwił sprzedaż produktów poprzez swój kanał. Dzięki temu, handlowcy mogą dotrzeć ze swoją ofertą do większej liczby potencjalnych klientów. W ramach Facebook Shops użytkownicy tworzą jeden sklep online, który obejmuje zarówno Facebook, jak i Instagram.
źródło: materiały Facebook
Jakie funkcjonalności będą dostępne w sekcji Sklep?
Sprzedawcy będą mogli prezentować swoje produkty za pomocą reklam, relacji, czy na swoich profilach firmowych. Nie ma żadnych ograniczeń co do liczebności asortymentu. Dla ułatwienia sprzedawcy będą mieli możliwość podziału produktów na różne kolekcje, co znacząco usprawni konsumentom przeszukiwanie zawartości sklepu. Oprócz tego klienci dodadzą wybrane produkty do ulubionych, czy wyślą bepośrednie zapytanie do firmy za pośrednictwem Messengera, Whatsappa oraz Instagrama.
Wpływ nowej sekcji Facebook Shops na branżę e-commerce
Wraz z pojawieniem się nowej opcji na rynku e-commerce wielu z nas może zastanawiać się, jak dalej będzie kształtować się branża. Czy Sklepy na Facebooku mogą stanowić mocną konkurencję dla innych niezależnych platform? Zobaczmy co na ten temat mówią eksperci.
Tom Jarvis, założyciel Agencji Wilderness
„Jest to największa zapowiedź Facebooka od 2012 r., kiedy to przejął Instagrama. Wykorzystał gorszą kondycję rynku, by zaoferować biznesom pogrążonym w kryzysie szansę na rozwój. Osobiście wierzę, że jest to pierwszy, realny krok w stronę narodzin social commerce. Do tej pory obszar ten był dość słabo wykorzystywany.
Wielu przedsiębiorców nowa możliwość od Facebooka traktuje jako ogromne wsparcie w tym trudnym czasie. Taki „gest” na pewno zostanie doceniony przez handlowców i będzie skutkował większą lojalnością z ich strony.
Niektórzy mogą powiedzieć, że nowa funkcjonalność stanowi zagrożenie dla Amazona. Ja jednak z wielu różnych przyczyn obawiałbym się raczej o platformy typu Etsy, Uber Eats, ASOS, Boots czy Deliveroo, jak również o tradycyjne sklepy.”
Zoë Stephenson z Agencji The Social Shepherd
„Wspieranie małych i średnich biznesów jest niezwykle ważne, a dzięki możliwości szybkiego i łatwego założenia sklepu online, przedsiębiorcy nie muszą borykać się z wdrażaniem rozbudowanych rozwiązań e-commerce.
Chcę tu jednak szczególnie podkreślić rolę Facebook Pay, którego pojawienie się wpłynęło na dalszy rozwój wydarzeń. Możliwość dokonania płatności z poziomu aplikacji to spora wygoda dla konsumentów. To z kolei ma duży wpływ na innych dostawców płatności online, którzy by nie pozostać w tyle, będą musieli zoptymalizować swoje usługi.”
Saradha Sethuraman z OMG Transact
"Coraz więcej konsumentów oczekuje bezproblemowej i wysoce spersonalizowanej podróży przez różne kanały i przestrzenie online. Marki muszą je nieustannie wypełniać rożnymi treściami oraz grafikami, które będą dopasowane do potrzeb klientów. To co jednak najważniejsze, to zaoferowanie klientom takiej ścieżki konsumenckiej, którą z łatwością przejdą i chętnie do niej powrócą. Podczas gdy Facebook skupia się na małych biznesach, większe również powinny działać, by lepiej dotrzeć do swoich odbiorców i nie pozostać w tyle.
Facebook i Instagram zawsze były silnymi i zaangażowanymi platformami, które pierwotnie były wykorzystywane przez marki lub agencje, by skupić się na czynnościach w ramach górnej i środkowej części lejka sprzedażowego. Zakładają one budowę świadomości istnienia marki, a następnie dzielenie się wiedzą o marce z jej odbiorcami. Obecnie Facebook Shops daje ogromną szansę, by dotrzeć na dół lejka – czyli pozytywnej decyzji sprzedażowej, a to wszystko w ramach jednej i tej samej platformy. Myślę, że marki powinny czerpać inspirację i motywować się, by również osiągnąć każdy poziom lejka sprzedażowego, w każdym możliwym kanale."
Chloe Cox z Wunderman Thompson Commerce
"Facebook stworzył platformę zakupową, która zapewnia wysoce spersonalizowane doświadczenia zakupowe. Dzięki temu skupia coraz większą liczbę użytkowników, którzy traktują Facebooka jak coś więcej, niż tylko social media.
Portale społecznościowe to od zawsze świetny sposób, by generować zainteresowanie wśród licznej społeczności. Jednak kiedy użytkownicy chcą przerodzić je w coś więcej – np. w zakup, to wtedy taka platforma staje się branżową stroną."
Eric Shih z Global SVP Business Development
"Ogłoszenie otwarcia sekcji Facebook Shops to kolejny krok w ich commercowej strategii, która tak naprawdę rozpoczęła się już kilka lat temu. Zamiarem jest wzmocnienie reklamy biznesowej na Facebooku, poprzez zachęcanie różnych marek, by przy okazji swoich sklepów promowały nową sekcję zakupową i podnosiły wartość platformy. To zapewne pomoże w konkurowaniu z Amazonem. Należy również pamiętać, że każdy taki projekt ma wpływ na kształtownie się rynku, a ten być może kiedyś sprawi, że rynek stanie się duopolem (Facebook i Google)."
Na pewno na rynku znajdzie się wielu zwolenników, jak i przeciwników nowego projektu Facebooka. Jedni upatrują w nim szansę na rózwój, a drudzy zagrożenie i konkurencję.
Opcja otwarcia sklepu na Facebooku nie jest jeszcze dostępna w Polsce, ale jest to najprawdopodobniej kwestia kilku miesięcy, by nasi przedsiębiorcy mogli również przetestować nową możliwość. Facebook informuje również, że w niedalekiej przyszłości pojawią się rozwiązania lojalnościowe, które sprzedawcy będą mogli sami zaprojektować i wdrażać.