Pobierz poradnikWiedza, która zwiększa sprzedaż - Twój przewodnik po skutecznym e-learningu

Facebook Shops - social commerce

Facebook uruchamia platformę, w której można założyć swój sklep internetowy szybko i bezproblemowo, a co istotne – za darmo.

Najpopularniejszy portal społecznościowy wychodzi naprzeciw małym i średnim biznesom, oferując nowe rozwiązanie – Facebook Shops. Platforma zakupowa pozwala na prezentację produktów oraz składanie zamówień. Przedsiębiorca będzie mógł założyć swój sklep internetowy szybko i bezproblemowo, a co istotne – za darmo.

Ogólnoświatowy kryzys spowodowany COVID-19 zmusił przedsiębiorców do poszukiwania skutecznych ścieżek rozwoju i dotarcia do nowych klientów. Przestrzeń online staje się dla wielu z nich jedyną szansą na przetrwanie. Doskonale rozumie to Facebook, który umożliwił sprzedaż produktów poprzez swój kanał. Dzięki temu, handlowcy mogą dotrzeć ze swoją ofertą do większej liczby potencjalnych klientów. W ramach Facebook Shops użytkownicy tworzą jeden sklep online, który obejmuje zarówno Facebook, jak i Instagram.


źródło: materiały Facebook

Jakie funkcjonalności będą dostępne w sekcji Sklep?

Sprzedawcy będą mogli prezentować swoje produkty za pomocą reklam, relacji, czy na swoich profilach firmowych. Nie ma żadnych ograniczeń co do liczebności asortymentu. Dla ułatwienia sprzedawcy będą mieli możliwość podziału produktów na różne kolekcje, co znacząco usprawni konsumentom przeszukiwanie zawartości sklepu. Oprócz tego klienci dodadzą wybrane produkty do ulubionych, czy wyślą bepośrednie zapytanie do firmy za pośrednictwem Messengera, Whatsappa oraz Instagrama.

Wpływ nowej sekcji Facebook Shops na branżę e-commerce

Wraz z pojawieniem się nowej opcji na rynku e-commerce wielu z nas może zastanawiać się, jak dalej będzie kształtować się branża. Czy Sklepy na Facebooku mogą stanowić mocną konkurencję dla innych niezależnych platform? Zobaczmy co na ten temat mówią eksperci.

Tom Jarvis, założyciel Agencji Wilderness
Jest to największa zapowiedź Facebooka od 2012 r., kiedy to przejął Instagrama. Wykorzystał gorszą kondycję rynku, by zaoferować biznesom pogrążonym w kryzysie szansę na rozwój. Osobiście wierzę, że jest to pierwszy, realny krok w stronę narodzin social commerce. Do tej pory obszar ten był dość słabo wykorzystywany.

Wielu przedsiębiorców nowa możliwość od Facebooka traktuje jako ogromne wsparcie w tym trudnym czasie. Taki „gest” na pewno zostanie doceniony przez handlowców i będzie skutkował większą lojalnością z ich strony.

Niektórzy mogą powiedzieć, że nowa funkcjonalność stanowi zagrożenie dla Amazona. Ja jednak z wielu różnych przyczyn obawiałbym się raczej o platformy typu Etsy, Uber Eats, ASOS, Boots czy Deliveroo, jak również o tradycyjne sklepy.

Zoë Stephenson z Agencji The Social Shepherd
Wspieranie małych i średnich biznesów jest niezwykle ważne, a dzięki możliwości szybkiego i łatwego założenia sklepu online, przedsiębiorcy nie muszą borykać się z wdrażaniem rozbudowanych rozwiązań e-commerce.

Chcę tu jednak szczególnie podkreślić rolę Facebook Pay, którego pojawienie się wpłynęło na dalszy rozwój wydarzeń. Możliwość dokonania płatności z poziomu aplikacji to spora wygoda dla konsumentów. To z kolei ma duży wpływ na innych dostawców płatności online, którzy by nie pozostać w tyle, będą musieli zoptymalizować swoje usługi.

Saradha Sethuraman z OMG Transact
"
Coraz więcej konsumentów oczekuje bezproblemowej i wysoce spersonalizowanej podróży przez różne kanały i przestrzenie online. Marki muszą je nieustannie wypełniać rożnymi treściami oraz grafikami, które będą dopasowane do potrzeb klientów. To co jednak najważniejsze, to zaoferowanie klientom takiej ścieżki konsumenckiej, którą z łatwością przejdą i chętnie do niej powrócą. Podczas gdy Facebook skupia się na małych biznesach, większe również powinny działać, by lepiej dotrzeć do swoich odbiorców i nie pozostać w tyle.

Facebook i Instagram zawsze były silnymi i zaangażowanymi platformami, które pierwotnie były wykorzystywane przez marki lub agencje, by skupić się na czynnościach w ramach górnej i środkowej części lejka sprzedażowego. Zakładają one budowę świadomości istnienia marki, a następnie dzielenie się wiedzą o marce z jej odbiorcami. Obecnie Facebook Shops daje ogromną szansę, by dotrzeć na dół lejka – czyli pozytywnej decyzji sprzedażowej, a to wszystko w ramach jednej i tej samej platformy. Myślę, że marki powinny czerpać inspirację i motywować się, by również osiągnąć każdy poziom lejka sprzedażowego, w każdym możliwym kanale."

Chloe Cox z Wunderman Thompson Commerce
"
Facebook stworzył platformę zakupową, która zapewnia wysoce spersonalizowane doświadczenia zakupowe. Dzięki temu skupia coraz większą liczbę użytkowników, którzy traktują Facebooka jak coś więcej, niż tylko social media.

Portale społecznościowe to od zawsze świetny sposób, by generować zainteresowanie wśród licznej społeczności. Jednak kiedy użytkownicy chcą przerodzić je w coś więcej – np. w zakup, to wtedy taka platforma staje się branżową stroną."

Eric Shih z Global SVP Business Development
"
Ogłoszenie otwarcia sekcji Facebook Shops to kolejny krok w ich commercowej strategii, która tak naprawdę rozpoczęła się już kilka lat temu. Zamiarem jest wzmocnienie reklamy biznesowej na Facebooku, poprzez zachęcanie różnych marek, by przy okazji swoich sklepów promowały nową sekcję zakupową i podnosiły wartość platformy. To zapewne pomoże w konkurowaniu z Amazonem. Należy również pamiętać, że każdy taki projekt ma wpływ na kształtownie się rynku, a ten być może kiedyś sprawi, że rynek stanie się duopolem (Facebook i Google)."

Na pewno na rynku znajdzie się wielu zwolenników, jak i przeciwników nowego projektu Facebooka. Jedni upatrują w nim szansę na rózwój, a drudzy zagrożenie i konkurencję.

Opcja otwarcia sklepu na Facebooku nie jest jeszcze dostępna w Polsce, ale jest to najprawdopodobniej kwestia kilku miesięcy, by nasi przedsiębiorcy mogli również przetestować nową możliwość. Facebook informuje również, że w niedalekiej przyszłości pojawią się rozwiązania lojalnościowe, które sprzedawcy będą mogli sami zaprojektować i wdrażać.

Zastanawiasz się co jeszcze możesz zrobić, by podnieść sprzedaż w swoim sklepie internetowym? Napisz do nas

raport_ecommerce_


 


Może zainteresują Cię także

Proces migracji do Magento 2 – Code Migration Toolkit

27 maja 2020
Code Migration Toolkit ułatwia konwersję kodu Magento 1 na Magento 2. Ułatwia przenoszenie modułów Magento, które obejmuje takie aspekty jak layout, konfigurację, kod PHP oraz strukturę katalogów modułów.

Magento 2 - Data Migration Tool

14 maja 2020
Firma Adobe, by wspomóc użytkowników Magento 1 w migracji do Magento 2, udostępniła między innymi narzędzie Data Migration Tool.

Porozmawiajmy

Wypełnij formularz lub zadzwoń: +48 17 860 21 86
×

Klienci o nas