Pobierz poradnikWiedza, która zwiększa sprzedaż - Twój przewodnik po skutecznym e-learningu

Narzędzia i wtyczki w e-commerce

Budując sklep internetowy trzeba pamiętać o implementacji i uruchomieniu niezbędnych narzędzi i wtyczek wspierających rozwój e-biznesu.
Anna Wolanin
Anna Wolanin
Kierownik Projektów e-commerce
Porozmawiajmy

Aby osiągnąć sukces w e-commerce należy zapewnić klientom dostęp do ich ulubionych metod płatności czy wysyłki, budować pozytywne doświadczenia wśród użytkowników. Kreować swoją markę dzięki autentycznym i pozytywnym opiniom.

Na rynku dostępnych jest wiele rozwiązań wspierających e-commerce, wybór najlepszego i najbardziej dopasowanego do potrzeb konkretnej firmy nie jest łatwy.

Dlatego wyszliśmy naprzeciw tym oczekiwaniom tworząc raport, który wesprze wiedzą i pomoże znaleźć odpowiedzi na pytania z zakresu porównania narzędzi informatycznych i marketingowych dostępnych na naszym ryku.

To kompendium wiedzy sprawi, że decyzja o wyborze odpowiedniego narzędzie będzie znacznie prostsza.
 

Twórcy raportu

Raport powstał we współpracy dwóch firm Ideo oraz Ideo Force. Ideo jest software house’m istniejący na rynku od 1999 roku. Jego działalność skupia się na dostarczaniu klientom skutecznych narzędzi biznesowych, które wykorzystują internet i technologie internetowe.

Natomiast Ideo Force jest agencją e-marketingową i e-commerce’ową, która zapewnia obsługę marek w internecie. Obie firmy w swoim port folio posiadają największe marki w branży e-commerce.
 

Skąd wziął się pomysł całego przedsięwzięcia

Badanie preferencji klientów dostarcza wielu cennych informacji o ich potrzebach. Pozwala odpowiedzieć sobie na pytanie:

Co jeszcze możemy zrobić, żeby użytkownicy byli bardziej zadowoleni ze świadczonych usług?

To niezobowiązujące przedsięwzięcie przerodziło się w coś bardziej obszernego, w coś co może pomóc całej branży e-commerce w Polsce. Tak właśnie powstał raport narzędzi oraz wtyczek dla wszystkich branż handlu elektronicznego.
 

Cel powstania raportu

Raport powstał po to, aby zaprezentować właścicielom sklepów i ich menadżerom odpowiedzialnym za rozwój e-commerce, istniejących na rynku narzędzi informatycznych i marketingowych, które rozwiążą problemy i pomogą znaleźć odpowiedzi na ich pytania.

Dynamicznie rozwijająca się branża urządzeń mobilnych stale generowała potrzeby na rozwiązania w postaci aplikacji mobilnej. Tak jest i dziś. Nieustanny rozwój technologii informatycznych pozwala na tworzenie nowych i lepszych rozwiązań. 

Jeżeli właściciel lub menadżer sklepu zidentyfikował jakiś problem, to na pewno już istnieje narzędzie, które ten problem rozwiązuje. W wyborze odpowiedniego pomoże właśnie stworzony raport.
 

Dla kogo jest ten raport? 

Z wyników przeprowadzonych badań wynika, że 85% przebadanych przedsiębiorców inwestuje w rozwój technologii, jednak aż 67% sklepów internetowych odwleka decyzję o wdrożeniu narzędzi, ponieważ nie potrafi znaleźć odpowiedniego rozwiązania dla siebie.

W związku z tym powstał raport, który jest wsparciem dla menadżerów i właścicieli sklepów internetowych każdej wielkości. Zawiera on narzędzia mniej skomplikowane, dostępne jako usługi SaaS’owe, w opcjach abonamentowych, ale również rozwiązania dedykowane dużym wolumenom, które rozwiązują „duże” problemy.

Ogromnym walorem tego raportu jest jego niezależny charakter. To oznacza, że narzędzia, które zostały tutaj zidentyfikowane nie są sponsorowane przez ich producentów.

Do tej pory też nie istniało na rynku zestawienie różnych narzędzi z danej kategorii, które pozwoliłoby oszacować, które rozwiązanie będzie najlepsze dla konkretnego e-commerce’u.

Powstałe kompendium wiedzy podzielone zostało na dwa obszary:

  • Narzędzia technologiczne,
  • Narzędzia marketingowe.

Uporządkowana wiedza pozwoli pomóc przedsiębiorcom w wyborze odpowiedniego rozwiązania.

Uporządkowana wiedza pozwoli pomóc przedsiębiorcom wybrać odpowiednie rozwiązanie!

  Pobierz bezpłatny raport  

 

Narzędzia technologiczne

  • Silniki wyszukiwania produktów.

Silniki wyszukiwania odpowiadają za intuicyjne i szybkie doprowadzenie klienta do celu zakupowego z wykorzystaniem tradycyjnych i innowacyjnych metod wyszukiwania, nierzadko wspieranych sztuczna inteligencją.

  • Wyszukiwanie semantyczne, fasetowe
  • Wyszukiwanie głosowe, wizualne, geolokalizacyjne
  • Searchandising
  • Sugestie, autouzupełnianie 
  • Natural Language Processing

Klient odwiedza witrynę sklepu internetowego w poszukiwaniu odpowiedniego dla siebie produktu. Do realizacji tego celu użyje wyszukiwarki wewnętrznej, która ma za zadanie zaprezentowanie artykułu idealny dla niego.

Już na tym etapie w wielu sklepach internetowych pojawia się problem, gdyż nie mają one wdrożonych odpowiednich narzędzi technologicznych, dzięki którym użytkownik w łatwy sposób mógłby znaleźć interesujący go produkt w ramach asortymentu oferowanego przez ten sklep.

Dlatego właściwie działające wyszukiwarki wewnętrzne są dziś jedną z głównych potrzeb współczesnych e-commere’ów. Nasz raport jest odpowiedzią na te potrzeby. Zawiera on zestawienie silników do wyszukiwarek w sklepach internetowych.

Znajduje się tam analiza funkcjonalności różnych narzędzi, które umożliwiają np. wyświetlanie rekomendowanych produktów, wdrożenie autouzupełnienia czy sugestii w oparciu o frazy wpisywane przez użytkowników.

Dodatkowo dzięki nim możemy wyświetlić produkty komplementarne do treści, które wyszukuje użytkownik w waszym sklepie internetowym. Takie działanie może spowodować zwiększenie wartości koszyka, co oczywiście bezpośrednio przełoży się na przychody generowane przez e-commerce.

  • Wizualizacja produktów z AR i 3D

Wizualizacja produktów z wykorzystaniem rozszerzonej rzeczywistości i widoków trójwymiarowych, zwiększa szansę konsumenta na dokładne zapoznanie się z parametrami produktu, przetestowanie go w swoim otoczeni u, czy nawet przymierzenie na odległość.

  • Wizualizacja w AR (Agumented Reality)
  • Widoki 3600
  • Try-On
  • Konfiguracja
  • Biblioteka materiałów

Wizualizacja produktów z wykorzystaniem technologii AR i 3D staje się coraz bardziej popularna. Na rynku istnieją rozwiązania, które umożliwiają prezentację asortymentu w rozszerzonej rzeczywistości. Wiodącą branżą, która już wykorzystuje tą technologię jest branża meblowa oraz oferująca akcesoria zawiązane z wyposażeniem wnętrz.

Rozwiązanie typu „nakieruj swoją komórkę na ścianę” umożliwia zmianę koloru z białej na niebieską, z niebieskiej na czerwoną itd. Możemy również sprawdzić jak będzie wyglądało np. krzesło albo kanapa we wnętrzu domu.

Wdrożenie tego typu narzędzi pozwoli na estetyczny sposób prezentowania produktów w sklepie internetowym.

Dzięki rozszerzonej rzeczywistości użytkownicy będą mogli skonfigurować swój produkt, zmieniać barwy, strukturę i dzięki temu dopasować asortyment do swoich potrzeb i oczekiwań.

  • Systemy płatności

Systemy płatności elektronicznej zapewniają komfortowy przebieg płatności za e-zakupy, dzięki wysokiej jakości zabezpieczeń oraz dużej puli dostępnych metod płatności elektronicznych.

  • Przelewy tradycyjne
  • Karty płatnicze
  • Portfele elektroniczne
  • Płatności odroczone
  • BLIK, Paysafecard, Direct Billing

Jednym z najważniejszych elementów, który wpływa na poziom konwersji jest wdrożenie odpowiednich systemów płatności, które będą odpowiadać oczekiwaniom użytkowników.

W raporcie znajduje się zestawienie narzędzi integrujących różne systemy płatności dzięki czemu, mamy możliwość zapewnienia klientom pozytywnego doświadczenia w finalizacji procesu zakupowego.

Kwestie takie jak płatność odroczona, płatność linkiem, BLIK, płatność kartą to są wszystko podstawy, które duże e-commerce’y powinny mieć wdrożone. W raporcie znajduje się szereg rozwiązań dzięki, którym duże i małe sklepy internetowe będą mogły zapewnić odpowiednią obsługę swoich klientów.

  • Integracje usług kurierskich

Sposób na integrację wielu firm oferujących usługi kurierskie za pomocą jednego systemu, bez konieczności wyrabiania ustalonych limitów zamówień.

  • Wysyłki krajowe/zagraniczne
  • Pojedyncza umowa/faktura dla wszystkich kurierów i spedytorów
  • COD Express
  • Masowe nadawanie przesyłek

Osoby zarządzające sklepami internetowymi wiedzą, jak ważna jest w dzisiejszych czasach dywersyfikacja kanału sprzedaży. Kolejnym elementem, który ma wpływ na konwersję sklepu internetowego, to wdrożenie narzędzia ułatwiającego realizację procesów wysyłkowych i logistycznych.

W raporcie znajdziemy zestawienie systemów, które integrują wiele usług kurierskich. Brak takiego rozwiązania może wpłynąć na decyzje zakupowe. Użytkownik, który nie ma możliwości wybrania odpowiedniej formy wysyłki produktu często porzuca koszyk i korzysta z usług konkurencji.

  • PIM – Product Informationa Management, DAM – Digital Assets Management

System PIM to firmowy magazyn content’owy i miejsce produkcji jakościowych informacji o produktach, a dodatkowo wspiera przepływ danych produktowych od dostawców i między zespołami wewnętrznymi.

Platformy DAM są odpowiedzią na potrzeby centralizowania procesów, takich jak magazynowanie, przetwarzanie i edycja wszelkich rodzajów zasobów cyfrowych przedsiębiorstwa. Bardzo często klient szuka różnych kanałów sprzedaży za pomocą, których będzie mógł dokonać zakupu interesującego go produktu.

Wachlarz możliwości jest duży, bo to nie tylko sklep internetowy, ale różnego rodzaju marketplace’y, czy media społecznościowe. Dlatego niezwykle istotne jest to, aby niezależnie od kanału dystrybucji naszych produktów, zaoferować konsumentom tożsame, pozytywne doświadczenia w kontakcie z naszą marką.

W naszym raporcie znajduje się opis systemów do zarządzania informacją produktową, czyli systemy PIM oraz systemy do zarządzania zasobami cyfrowymi danej marki, czyli systemy DAM.

Dzięki tym rozwiązaniom w jednym wygodnym miejscu można zarządzać, np. opisami produktów, które będą się automatycznie aktualizować we wszelkich kanałach dystrybucji, w których prowadzona jest sprzedaż. Działania takie wspierają budowanie wiarygodności marki, a w erze omnichannel’u, gdzie przechodniość użytkowników między wieloma kanałami jest znacząca, jest to niezwykle ważne.

PIM może być bardzo dużym wsparciem również dla sklepów, które mają tylko jeden konkretny kanał sprzedaży, np. swój sklep internetowy, ale posiadają bardzo dużą ofertę produktową i mają problem w zarządzaniu, np. dostępnością, opisami.

 Więcej o Product Information Management znajdziesz w przewodniku

 10 wskazówek jak skutecznie wdrożyć PIM.

  • WMS – Warehouse Management System

Systemy WMS odpowiadają za efektywność, automatyzację i jakość logistyki w firmie. Główne funkcjonalności skupiają się wokół kompleksowego zarządzania obsługa zamówień, ale także dostarczaniu klientom bieżących stanów magazynowych.

  • Auto-generowanie dokumentów sprzedaży, etykiet, listów przewozowych
  • Wsparcie dropshipping/cross-docking
  • Obsługa dokumentów magazynowych: PZ, PW, RW, WZ, MM
  • Obsługa lokalizacji i stref magazynowych

Sprzedaż wielokanałowa to niewątpliwie spore wyzwanie dla firm. Jej rdzeniem jest przede wszystkim dobra jakość logistyki oraz zautomatyzowane systemy magazynowe. Podstawą funkcjonowania w świecie omnichannel jest integracja z PIM, DAM i CIP.

  • CIP – Channel Integration Platform

Służą do tworzenia jednolitego strumienia przepływu danych w procesach handlowych. To centrum realizacji i monitorowania działań we wszystkich kanałach sprzedaży z jednego miejsca.

  • Centralizacja procesów sprzedaży elektronicznej
  • Kontrola spójnej komunikacji między kanałami sprzedaży
  • Pojedyncze źródło danych sprzedażowych i analitycznych ze wszystkich kanałów
  • Wsparcie procesów magazynowych/wysyłkowych

Wdrożenie systemów do zarządzania magazynami oraz zintegrowanie tego ze sklepem internetowym pozwali na uniknięcie niekomfortowych sytuacji związanych z zamawianiem produktów przez Klientów, których nie ma na magazynie.

Okoliczności te nie wpływają pozytywnie na doświadczenia użytkowników i mogą zniechęcić ich do przyszłych zakupów. Implementacja takiego rozwiązania umożliwia udostępnianie na stronie internetowej sklepu informacji o stanie magazynowym asortymentu. Dzięki czemu klient uzyskuje wiedzę na temat dostępności danego produktu.

  • Monitoring porównywarek cen

Bieżący monitoring porównywarek cen daje wgląd do zmian zachodzących na rynku, z jednoczesnym wykrywaniem tendencji sprzedażowych konkurencji.

  • Automatyczne parowanie ofert
  • Monitoring dowolnych sklepów konkurencyjnych 
  • Automatyczne dostosowywanie cen
  • Śledzenie MAP (Minimal Advertised Price)

Aby nasze działania przyniosły odpowiednie rezultaty niezwykle istotne jest monitorowanie cen jakie oferuje nasza konkurencja. Jeśli prowadzimy mały sklep internetowy, to nie jest to problemem, ale jeżeli oferujemy dziesiątki, setki tysięcy produktów, to nie jesteśmy w stanie zrobić tego manualnie.

Dlatego istnieją systemy dzięki, którym możemy w sposób zautomatyzowany monitorować ceny określonych produktów, czy kategorii produktów naszej konkurencji we wszystkich kanałach sprzedaży.

Na podstawie zebranych informacji, zachowując pewną marżowość oraz inne aspekty, które wpływają na to, że nasz sklep internetowy będzie zarabiał, możemy automatycznie modyfikować ceny, po to aby były one konkurencyjne.

W raporcie znajduje się porównanie narzędzi, które umożliwią monitorowanie konkurencji w zakresie polityki cenowej oraz pozwolą automatyzować, dynamizować zmianę cen w e-commerce na podstawie ruchów konkurencji.
 

Narzędzia marketingowe i analityczne

  • Email marketing

Służą automatyzacji dla aktywnej, systematycznej i zaplanowanej komunikacji e-mailowej z klientem, dając jednocześnie kontrolę nad przebiegiem ścieżek komunikacyjnych i bezpośredni wgląd w efektywność działań.

  • Automatyczne tworzenie newsletterów
  • Autoresponder
  • E-maile transakcyjne/z porzuconym koszykiem
  • Drag & Drop mail edytor
  • Segmentacja subskrybentów

Idea e-mail marketingu bardzo mocno ewaluowała, ale wciąż jest efektywnym narzędziem sprzedażowym. Automatyzacja sprawiła, że poza podstawową funkcją oferowania nowych produktów, jego rola skupiła się na remarketingu, czyli push’owania użytkownika do ponowienia lub kontynuowania zakupów, które rozpoczął.

Odpowiednio spersonalizowane maile dotyczące zachowań zakupowych, które wykazuje klient na stronach sklepu internetowego, są znacznie chętniej otwierane. Automatyzacja i remarketing ułatwiają komunikację oraz dają możliwość szybkiej reakcji na zmiany. Użytkownik otrzymuje bardziej adekwatne treści, które go mogą zainteresować i dzięki temu jest szansa na zwiększenie konwersji.

  • Zarządzanie social mediami

Narzędzia do zarządzania platformami społecznościowym ułatwiają prowadzenie spójnej komunikacji pomiędzy poszczególnymi platformami, planowanie kalendarza publikacji, czy mierzenia efektywności.

  • Social Media Inbox
  • Planowanie publikacji z wyprzedzeniem
  • Podstawowa edycja zasobów graficznych
  • Analityka
  • Moderacja reklam

Media społecznościowe są naturalnym kanałem komunikacji z użytkownikami sklepów internetowych.

Pozwalają one na ich angażowanie, na przekuwanie ziemnego ruchu z naszej strony internetowej w ambasadorów marki. Często są to użytkownicy, którzy wielokrotnie powracają do naszego sklepu internetowego i kupują.

Wielość platform społecznościowych powoduje, że nie jest łatwo nimi zarządzać. Każda z nich (np. Facebook, Instagram, Tik Tok, LinkedIn) ma własną specyfikę, a przystosowanie się do niej jest bardzo pracochłonne i trudne.

W raporcie zamieściliśmy porównanie narzędzi, które oferują systemy zarządzania mediami społecznościowymi. Umożliwiają one tworzenie i publikację treści oraz dostęp do skrzynki odbiorczej wszystkich platform w jednym miejscu. Ułatwiają zarządzanie komunikacją oraz pozwalają zaoszczędzić czas.

  • Programy lojalnościowe

Program lojalnościowy wspiera poszerzanie grona stałych klientów. Sklep zapewnia sobie stałą i lojalna grupę odbiorców, zaś oni zyskują dodatkowe bonusy i specjalne okazje, przeznaczone tylko dla uczestników.

  • Aplikacja mobilna
  • Program punktowy, katalogi nagród
  • Kupony rabatowe, promocje
  • Bonus za polecenie
  • Automatyczne raporty

Dowiedz się więcej o programach lojalnościowych naszych Klientów

Nic tak nie przyciąga klientów , jak nagrody czy kody rabatowe. Dzięki programom lojalnościowym możemy sprawić, że użytkownik zwiększy swój koszyk i chętniej będzie dokonywał zakupów w naszym sklepie.

Najczęściej programy te angażują klientów za pomocą kodów rabatowych lub dodatkowej komunikacji. Dodatkowe nagrody dostępne poza ofertą sklepu oraz zbieranie bonusów pozwala na przekształcenie klienta w naszego lojalnego zakupowicza, który chętnie będzie do nas powracał.

  • Web Push

Powiadomienia Web Push potrafią dostarczyć istotny komunikat tam, gdzie kontakt poprzez SMS lub e-mail jest niemożliwy.

  • Edytor tagów
  • Rozszerzone notyfikacje
  • Segmentacja
  • Automatyczne scenariusze
  • Powiadomienia offline

Lojalność to niewątpliwie fraza kluczowa, czy słowo „wytrych” do współczesnego e-commerce’u. A skoro o lojalności mowa, to nie mogło zabraknąć w naszym raporcie porównania narzędzi do notyfikacji push.

Jest to bezpieczna technologia, zgodna z RODO, która pozwala na segmentowanie użytkowników oraz wysyłanie alertów w kluczowych momentach, które bezpośrednio wyświetlają się w ich oknie internetowym.

Dzięki wysyłce Web Push’y umożliwiamy reangażację klientów, którzy z jakiś powodów opuścili stronę sklepu, możemy zapewnić im dodatkowe oferty, kody rabatowe czy przypomnieć o porzuconym koszyku. W ten sposób budujemy lojalność, która jest tak istotna we współczesnym e-commerce.

  • Landing Page

Kreatory prostych stron internetowych, mających na celu przyciągnięcie uwagi, przekazanie informacji i skłonienie obserwatora do działania.

  • Szablony, edycja Landing Page
  • Formularze zapisu, pop-up’s
  • Integracja analityki i chatu’s
  • Własna domena
  • Raporty, statystyki

Wszystkie dotychczasowe czynności, takie jak powiadomienia push, wysyłanie maili, czy angażowanie w social media sprawią, że jeszcze bardziej chcemy rozszerzyć nasze działania.

Aby zachęcić użytkownika do skorzystania z naszej oferty możemy zaproponować mu przekierowanie w bardziej atrakcyjne miejsce, niż trafiłby standardowo, np. na stronę produktu, czy na listę produktów, gdzie czekają go dodatkowe promocje.

W wykonaniu atrakcyjnej strony internetowej pomogą narzędzia, które służą do stworzenia tzw. Landing Page’s, czyli prostych stron internetowych, najczęściej z call to action (np. ikona z zaszytym linkiem).

Raport z opisem dostępnych narzędzi pomoże w wyborze najbardziej dostosowanego rozwiązania, które będzie doskonałym uzupełnieniem do już podjętych kroków zmierzających do utrzymania klienta.

  • Live chat/phone

Wdrożenie w sklepie rozwiązania live chat lub live phone to sposób na automatyczne udzielanie odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Ułatwiają kontakt z konsumentami i odwiedzającymi stronę sklepu.

  • Czaty i rozmowy z agentami
  • Czatboty
  • Dane o odwiedzającym i ocena satysfakcji klienta
  • Superwizja, historia rozmów
  • Raporty i statystyki

Automatyzacja komunikacji z klientem jest bardzo istotna dla każdego e-commerce. To przecież klient jest najważniejszy i nie możemy narażać go na długi czas oczekiwania na odpowiedź.

Dzięki współczesnej technologii i dostępnym na rynku narzędziom jesteśmy w stanie odpowiednio się nim zaopiekować. W raporcie porównujemy rozwiązania typu live chat, wtyczki umożliwiające pozostawienie numeru, z którym skontaktuje się administrator oraz chatboty.

Automatyzacja komunikacji pozwala na zaopiekowanie się klientem, nie pozostawia go bez odpowiedzi, buduje pozytywna relację na linii marka-klient oraz docelowo wpływa na sprzedaż.

  • Platformy kompleksowe – Marketing automation

Systemy marketing automation umożliwiają prowadzenie wielokanałowych i wielopoziomowych działań promocyjnych z jednego miejsca, dając dużą kontrolę nad efektywnością i rozłożeniem sił w zakresie konkretnych obszarów.

  • CRM
  • E-mail marketing
  • Landing Page
  • Live chat, pop-up’s
  • Kampanie Social Media
  • Śledzenie zachowań klientów

A co jeśli chcemy wszystkie te rozwiązania, o których wspominaliśmy połączyć w jedną całość? Jest to możliwe. Istnieją bowiem na rynku całe konglomeraty, kombajny, które w wielu obszarach pozwalają na zastosowanie automatyzacji kilku działań.

W raporcie można znaleźć informację o narzędziach, które łączą ze sobą kilka procesów, takich jak np. budowanie landing page, live chaty, sterowanie kampaniami Social Media za pośrednictwem jednego narzędzia.

Pomagają w tworzeniu kompleksowej usługi, uniwersalnej automatyzacji dla całego ekosystemu w sklepie internetowym. Dzięki narzędziom typu marketing automation możliwe jest wdrożenie prostych, albo bardziej rozbudowanych scenariuszy, które pozwalają reangażować użytkowników e-sklepów.

Sprawdź, jak możemy pomóc Ci w działaniach marketingowych

  • Monitoring Internetu

Monitoring internetu to źródło informacji o tym co o marce czy branży mówi się aktualnie w sieci i szansa na dynamiczną reakcję. • Monitoring mediów społecznościowych, portali, blogów, reklam itd.

  • Analiza treści, CAWI, FGI, IDI i zasięgu
  • Segmentacja wyników
  • Alerty

Jeśli chcesz być krok przed konkurencją to zajrzyj do naszego raportu. Znajduje się tam porównanie narzędzi, które służą do monitorowania internetu pod katem, np. występowania wzmianek o markach konkurencyjnych lub o naszej marce.

Dzięki tym rozwiązaniom w szybki sposób można zapobiec powstawaniu różnego rodzaju kryzysom wizerunkowym, powstałym po negatywnych opiniach. O tym fakcie poinformują nas zautomatyzowane alerty wysłane na skrzynkę mailową.

Możemy również sprawdzić, np. jak określana jest struktura metlinków prowadzących do strony naszej konkurencji, dzięki czemu dojdziemy do odpowiednich wniosków na temat pozycjonowania naszej strony internetowej oraz konkurencji. Odpowiednie działania sprawią, że to nasza strona będzie wyświetlać się wyżej w wynikach wyszukiwania.

  • Analiza UX

Narzędzia analizy UX bazują na różnorodnych mapach ciepła, które dokładnie przedstawiają schemat postępowania użytkowników.

  • Mapy ciepła
  • Scroll, clicks, move, mobile
  • Nagrania, Snapshots
  • Filtrowanie

Nawet jeśli strona internetowa sklepu wydaje się być przyjazna i intuicyjna, wcale nie musi tak jej postrzegać użytkownik, który na nią trafił. Aby poznać oczekiwania i potrzeby odwiedzających należy poddać naszą stronę internetową analizie pod względem UX i dostarczyć jeszcze lepsze doświadczenia zakupowe klientom.

W naszym raporcie znajduje się porównanie narzędzi, które będą nieodzownym wsparciem w tym zakresie. Tworzenie tzw. map ciała pozwoli na poznanie mocnych i słabych stron danego serwisu, wskaże popełniane błędy i ich potencjalny wpływ na konwersję.

Dzięki tym działaniom będziemy mogli podjąć odpowiednie kroki w celu rozwoju i poprawy skuteczności witryny.

  • Analiza internetowa

Potężne narzędzia, które dostarczają szczegółowych informacji o użytkowniku i jego zachowaniu. To także miejsce prowadzenia pomiarów i analizy efektywności działań promocyjnych czy SEO.

  • Raportowanie wydajności serwisu wg konkretnej wyszukiwarki
  • Analiza interakcji użytkownik-serwis
  • Bieżące indeksowanie zmian na stronach
  • Weryfikacja błędów
  • Zgłaszanie map serwisu (sitemap)

Analityka internetowa jest złożonym systemem, który gromadzi dane o użytkownikach, ich zachowaniu na stronie internetowej, wskazuje, jak to co wdrażamy wpłynęło na ruch na naszej stronie. Dużą rolę odgrywają tutaj dane, procesy, wiedza i narzędzia, które przedstawiamy w naszym raporcie. Porównujemy rozwiązania, które istnieją na rynku i wspierają działania analityczne.

Najpopularniejszym narzędziem jest Google Analytics, ale w naszym raporcie nie zamykamy się na inne rozwiązania, bo to, że coś jest bardzo popularne, nie oznacza, że pasuje dokładnie do naszego biznesu. Czasami firmy nie chcą udostępniać swoich danych na zewnętrzne serwery. W związku z tym istnieją narzędzia, które można zainstalować u siebie na serwerze i tam trzymać te dane.

Dlatego warto poszerzyć woje horyzonty również o inne dodatkowe rozwiązania. Implementacja odpowiednio dopasowanego narzędzia pozwoli na obserwacje analityczne, które ostatecznie przyczynią się do wzrostu współczynnika konwersji.

raport_ecommerce_


 


Może zainteresują Cię także

Case study Pimcore: Digitalizacja jednego z liderów rynku AGD i RTV w Polsce

9 marca 2023
Szereg rozszerzeń i modyfikacji dla lepszego zarządzania rozbudowaną bazą produktową jednego z liderów polskiego rynku AGD/RTV.

Przeniesienie sklepu internetowego z Shopware 5 na Shopware 6

6 marca 2023
W 2024 roku zakończy się wsparcie dla Shopware w wersji 5. Od tego momentu wsparcie będzie udzielane tylko wersji Shopware 6.

Porozmawiajmy

Wypełnij formularz lub zadzwoń: +48 17 860 21 86
×

Klienci o nas