-
Firma
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Platformy B2B
- Narzędzia PIM
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- Zarządzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Systemy PLM
- Rozwiązania Enterprise
- Technologie
- Cross-border Solutions
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Raport: Narzędzia i wtyczki eCommerce 2022
- Dlaczego my
-
e-Commerce
-
Konsulting
-
Konsulting
- Analiza danych i Business Intelligence
- Analiza przedwdrożeniowa
- Analiza rynku i konkurencji
- Aplikacje MVP / POC
- Badania użyteczności i testy A/B
- Makiety UX/UI
- Marketing Automation
- Optymalizacja wydajności
- Redesign
- Rozwiązania chmurowe
- Scoping Session
- Strategia rozwoju technologicznego
- Wsparcie techniczne SLA
-
Konsulting
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt
Dynamiczny rozwój sektora e-commerce, wzmocniony w ostatnim czasie przez skutki pandemii, porównywany jest przez wielu przedsiębiorców do klęski urodzaju. Z jednej strony sklepy notują dynamiczny wzrost zamówień, z drugiej - nie są w stanie części z nich sprawnie zrealizować. Stawia to przed przedsiębiorcami nowe wyzwania w obszarze logistyki, której centrum często jest magazyn.
W miarę rozwoju biznesu procesy w nim zachodzące stają się coraz bardziej złożone, a co za tym idzie, zarządzanie magazynem jest coraz trudniejsze. Z pomocą przychodzi system WMS (Warehouse Management System), który nie tylko znajduje zastosowanie w aspektach logistycznych, ale również w przepływie towarów na łańcuchu dostaw.
Standard rozwijającego się e-sklepu
Niesamowita dynamika e-commerce wymusza na przedsiębiorcach dostosowanie się do oczekiwań klientów. Rosnąca liczba zamówień, szybkie dostawy czy duża dostępność asortymentu to tylko przykładowe wyzwania, z którymi musi liczyć się sklep internetowy. Nie trudno wówczas o błędy takie jak niewłaściwa identyfikacja produktu czy niezgodność towaru z zamówieniem, co generuje opóźnienia i zmniejsza zadowolenie kupujących.
Biorąc to pod uwagę coraz więcej firm decyduje się na profesjonalny system do zarządzania magazynem, przyśpieszający i ułatwiający całą gamę procesów. Według raportu Software Connect, 70% firm o asortymencie ok. 10 tysięcy produktów, posiada system WMS. Funkcjonalności i potencjał rozwojowy jakie on daje są niewyobrażalne. Przykładowo integrując czytniki kodów kreskowych optymalizujemy w dużym stopniu pracę. Połączenie takie pozwala na szybszą identyfikację i lokalizację towarów oraz automatyzuje generowanie dokumentów magazynowych.
Możliwa jest także, przy uwzględnieniu wielu dodatkowych czynników, analiza układu i organizacji przestrzeni w magazynie. Co więcej, system wspomaga zarządzanie zasobami ludzkimi oraz podejmowanie decyzji w kryzysowych sytuacjach.
Warto także zaznaczyć, że istnieje możliwość wysokiej personalizacji WMS dla danej firmy. Przeprowadzenie audytu magazynu oraz wszystkich procesów łańcucha dostaw pozwala wykryć zależności występujące w firmie oraz indywidualnie dostosować do nich system. W związku z tym WMS znajduje zastosowanie na wielu płaszczyznach, nie tylko w magazynie, ale także jest w stanie zarządzać procesami logistycznymi poza nim.
Problemy przy składowaniu towarów
Magazyn jest miejscem gdzie „dużo się dzieje”, dlatego bardzo ważna jest w nim optymalna organizacja przestrzeni. Szczególnie w przypadku prowadzenia e-handlu, gdzie bardzo ważna jest szybka i prawidłowa realizacja zamówień. Zastosowanie w tej kwestii systemu WMS jest strzałem w dziesiątkę.
Zdarzają się sytuacje, gdy duża ilość zamówień wymusza na właścicielach firm decyzję o powiększaniu powierzchni składowania, często kosztem innych stref. Powoduje to wiele problemów i dezorganizuje pracę zespołu. Zakładając taki przebieg zdarzeń, w przedsiębiorstwie podejmowanych jest wiele szybkich, nie zawsze słusznych decyzji, czego efektem może być np. błędny układ całego magazynu.
W tym obszarze potencjał platformy WMS możemy wykorzystać jeszcze przed wdrożeniem, w zakresie planowania i weryfikacji zachodzących procesów. Pozwoli on na stworzenie mapy logistycznej magazynu, a tym samym szczegółową analizę układu magazynu oraz rozmiaru i lokalizacji poszczególnych stref. Przyda się tu także oko doświadczonego logistyka, który we współpracy z wdrożeniowcami IT już na etapie planowania systemu wyeliminuje zasadnicze błędy funkcjonowania magazynu oraz pozwoli wypracować nawet o 30% większą powierzchnię składowania towarów, bez strat dla pozostałych stref.
Dodatkowo WMS, w oparciu o dane magazynowanych produktów, pozwoli na obliczenie wszystkich wskaźników oraz wybranie odpowiedniej konfiguracji składowania, tak, aby maksymalnie wykorzystać przestrzeń, a także zapewnić bezpieczeństwo zarówno towaru jak i pracowników. System jednocześnie pozwoli określić czas składowania poszczególnych towarów, optymalizując ich zakup, a więc również potrzeby magazynowe.
W e-commerce funkcjonuje wiele różnych branż, a dzięki personalizacji systemu możemy wybrać z szerokiego wachlarza możliwości między innymi wariant składowania. Co więcej, możliwe są także symulacje zmian zachowań konsumentów i innych kryteriów, wpływających na magazynowanie towarów.
Wyjątkowym przykładem jest rynek e-grocery. Produkty żywnościowe wymagają odpowiedniego sposobu magazynowania, który uwzględni termin przydatności oraz sposób przechowywania. Zapewnienie balansu między poziomem zamówień, a dostępnością produktów na magazynie pozwoli w tym przypadku zagwarantować Klientom dostęp do zawsze świeżych produktów.
Odpowiadaj na oczekiwania Klientów
W dobie rosnącego zapotrzebowania Klientów powiększa się także oferta produktowa. By uniknąć pomyłek magazyny wykorzystują technologie ADC (Automatic Data Capture) w celu automatycznej identyfikacji produktów. Przy wykorzystaniu tej technologii z WMS możliwe jest zastąpienie tradycyjnej ewidencji towaru oraz sprawowanie nad nią pełnej kontroli.
Produkty skanowane są za pomocą skanera kodów kreskowych i automatycznie rejestrowane w systemie, generując odpowiednie dokumenty magazynowe. Następnie towar otrzymuje indywidualne oznakowanie stosowane w danym magazynie oraz umieszczony jest w strefie składowania. Daje to pełen dostęp do informacji o asortymencie, jego aktualnej dostępności oraz lokalizacji, dzięki czemu łatwiejsza staje się szybka realizacja zamówień. W dużej mierze rozwiązany zostaje w ten sposób problem błędnej kompletacji zamówień oraz skrócony zostaje cały proces dostarczenia produktu do Klienta.
Szybka i sprawna realizacja zamówień
Przyglądając się procesowi realizacji zamówienia zauważyć można, że większość problemów z nim związana przejawia się na etapie kompletacji i przygotowania do wysyłki. Odpowiednie zaplanowanie procesu jest niemałym wyzwaniem.
Z pomogą przychodzi system WMS, który dba o odpowiednią gospodarkę magazynową i wspomaga weryfikację parametrów towaru.
Poznaj możliwości oferowanego przez nas rozwiązania - Platforma WMS dopasowana do Twoich potrzeb
Istnieje kilka koncepcji logistycznych postępowania w czasie realizacji zamówienia. Postępowanie według nich w połączeniu z systemem WMS oraz właściwym funkcjonowaniem magazynu niweluje liczne błędy jak np. wysyłka przesyłki niezgodnej z zamówieniem, niewłaściwa ilość towaru, nieterminowa realizacja zamówienia czy też utrudniony bądź niemożliwy kontakt z Klientem.
Integracja e-sklepu z systemem magazynowym pomoże także w prezentowaniu Klientom zawsze aktualnej oferty oraz odpowiedniej ilości dostępnych produktów. Gwarantowana jest wówczas zgodność danych, nawet przy aktualizacji asortymentu sklepu, cen poszczególnych towarów bądź stanu magazynowego.
Podsumowując
Wyżej wspomniane aspekty systemu WMS to tylko przykłady udogodnień jakie wprowadza on do branży e-commerce. Jego zastosowanie jest bardzo szerokie, a potencjał rozwojowy jaki daje jest ogromny, niezależnie od dziedziny e-sklepu.
WMS pozwala przedsiębiorstwu zbudować pewną przewagę konkurencyjną, ale przede wszystkim usprawnia procesy logistyczne. Pozwalają one z kolei na właściwe funkcjonowanie sklepu oraz budują dobre relacje z Klientami podnosząc prawdopodobieństwo kolejnych zakupów. Świadomość przedsiębiorstw w tym zakresie stale rośnie i systemy do zarządzania magazynem są wdrażane coraz częściej.