-
Firma
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Platformy B2B
- Narzędzia PIM
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- Zarządzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Systemy PLM
- Rozwiązania Enterprise
- Technologie
- Cross-border Solutions
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Raport: Narzędzia i wtyczki eCommerce 2022
- Dlaczego my
-
e-Commerce
-
Konsulting
-
Konsulting
- Analiza danych i Business Intelligence
- Analiza przedwdrożeniowa
- Analiza rynku i konkurencji
- Aplikacje MVP / POC
- Badania użyteczności i testy A/B
- Makiety UX/UI
- Marketing Automation
- Optymalizacja wydajności
- Redesign
- Rozwiązania chmurowe
- Scoping Session
- Strategia rozwoju technologicznego
- Wsparcie techniczne SLA
-
Konsulting
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt
Jeśli na co dzień zarządzasz rozbudowaną bazą produktową, wiesz, że nie należy to do najprostszych zadań. W celu poprawy jakości opisów produktu, usprawnienia procesów administrowania danymi i przepływu pracy oraz zwiększenia wydajności, potrzebujesz właściwego systemu, który zbierze wszystkie dane w jednym miejscu i ułatwi Ci codzienną pracę.
Z pomocą przychodzi narzędzie PIM. Jednak czym tak naprawdę jest PIM i jak przygotować się do jego wdrożenia, by przyniosło ono najwięcej korzyści dla Twojej firmy?
System PIM (Product Information Management) jest pomocny w organizowaniu danych dotyczących produktów. To narzędzie, które centralizuje i automatyzuje procesy związane z tworzeniem informacji zawartych w kartach produktowych.
PIM znajduje szczególne zastosowanie w przypadku dużych i średnich firm, które posiadają szeroki asortyment produktów, wiele punktów dystrybucji i kanałów sprzedaży. Dzięki temu systemowi:
- Producenci otrzymują narzędzie, które ułatwia dostarczanie informacji o produktach dystrybutorom.
- Dystrybutorzy i sprzedawcy otrzymują rzeczywiste wsparcie w zarządzaniu informacjami o asortymencie w każdym kanale dystrybucji.
Aby wdrożyć PIM, musisz wziąć pod uwagę kilka czynników, m.in:
- Określenie celów biznesowych
- Wybór i wskazanie ról użytkowników systemu
- Dopasowanie lokalizacji danych oraz ścieżki migracji danych
- Opracowanie najważniejszych procesów i funkcji systemu PIM
- Zaplanowanie procesu zarządzania danymi
- Wybór i negocjacje z dostawcą
- Wdrożenie, testowanie i monitorowanie
Jeśli już podjąłeś decyzję o wdrożeniu systemu PIM, musisz wiedzieć, że jednym z najważniejszych etapów projektu jest analiza przedwdrożeniowa. Dzięki niej możliwe jest właściwe opracowanie strategii wdrożenia PIM, określenie zakresu i skali projektu, jak również zidentyfikowanie zasobów i kompetencji potrzebnych do skutecznego wdrożenia PIM.
Analiza przedwdrożeniowa pozwala także na identyfikację możliwych wyzwań i problemów, które mogą pojawić się podczas wdrożenia PIM. Dzięki temu przedsiębiorstwo może lepiej przygotować się na ewentualne trudności, co z kolei pozwala na zminimalizowanie ryzyka opóźnień lub niepowodzeń wdrożenia.
Kiedy słyszymy o systemach PIM, często pierwszą myślą jest zastosowanie ich w branży e-commerce. Jednak warto zauważyc, że PIM to nie tylko narzędzie dedykowane sklepom internetowym. Producentom i dystrybutorom oferuje ono równie wiele korzyści i może znacząco wpłynąć na ich efektywność biznesową.
W dzisiejszym globalnym środowisku biznesowym, gdzie konkurencja jest coraz bardziej zacięta, skuteczne zarządzanie danymi produktowymi staje się kluczowe dla każdej firmy, niezależnie od jej branży. Producentom i dystrybutorom zależy na utrzymaniu spójności informacji o produktach na wszystkich etapach procesu, od tworzenia, przez dystrybucję, aż po sprzedaż.
PIM umożliwia producentom i dystrybutorom m.in. lepsze zarządzanie cyklem życia produktu. Dzięki zintegrowanym funkcjom, takim jak planowanie wprowadzenia nowych produktów na rynek, zarządzanie wariantami produktów czy śledzenie aktualizacji danych, firmy mogą skutecznie kontrolować cały proces od konceptu do wycofania produktu z rynku. To przyczynia się do zoptymalizowania zarządzania asortymentem, minimalizacji błędów i poprawy efektywności operacyjnej.
Zachęcamy do obejrzenia naszych materiałów video, w których nasz ekspert Camilo Sosa Perez w sposób szczegółowy opowiada:
- czym jest PIM,
- jak wdrożyć go skutecznie i efektywnie,
- dlaczego to analiza przedwdrożeniowa jest kluczem do sukcesu wdrożenia systemu PIM.