-
Firma
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Platformy B2B
- Narzędzia PIM
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- Zarządzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Systemy PLM
- Rozwiązania Enterprise
- Technologie
- Cross-border Solutions
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Raport: Narzędzia i wtyczki eCommerce 2022
- Dlaczego my
-
e-Commerce
-
Konsulting
-
Konsulting
- Analiza danych i Business Intelligence
- Analiza przedwdrożeniowa
- Analiza rynku i konkurencji
- Aplikacje MVP / POC
- Badania użyteczności i testy A/B
- Makiety UX/UI
- Marketing Automation
- Optymalizacja wydajności
- Redesign
- Rozwiązania chmurowe
- Scoping Session
- Strategia rozwoju technologicznego
- Wsparcie techniczne SLA
-
Konsulting
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt
Liczba sklepów internetowych w 2022 r. oscylowała w granicach 57,9 tys. - to wynik wyższy o 10,7% w stosunku do roku poprzedniego. Branża e-commerce nieustannie się rozwija, a wraz z nią wzrasta zainteresowanie konsumentów zakupami online.
Sklepy internetowe muszą jeszcze bardziej walczyć o klientów. Podstawą jest właściwe zaprezentowanie produktów, które w znaczącej mierze opierają się na dobrej jakości, przejrzystym i kompletnym opisie. Dlatego tak ważne jest zadbanie o tego typu aspekty już na wczesnym etapie projektowania sklepu.
Kopiuj, wklej i gotowe…
Pobieranie treści (nawet opisu produktu od producenta) z innych stron internetowych, jest jednym z najczęstszych błędów sprzedawców internetowych. Już na początku projektowania opisów, warto zadbać o oryginalny content. Jakie to może przynieść korzyści?
- zwiększenie zainteresowania potencjalnych klientów,
- możliwość osiągnięcia wysokich pozycji sklepu w wyszukiwarce,
- uniknięcie zablokowania strony i utraty pozycji w wynikach wyszukiwania,
- pozytywny wpływ na wizerunek firmy, jak i na działania biznesowe i marketingowe.
Przy kreacji opisów produktowych należy pamiętać, że użytkownicy Internetu nie lubią czytać długich treści i im mniej mają ich do przeczytania – tym lepiej. Mimo wszystko, opis produktu musi być zawsze rzetelnie przygotowany i skoncentrowany na potrzebach odbiorców, przy jednoczesnym zachowaniu atrakcyjności oferty. Teksty przedstawiające wyłącznie ogólniki nie spełniają swojej roli. Dlatego konieczne jest zamieszczanie konkretnych informacji ora szczegółów, nawiązując tym samym do modelu „cecha – zaleta – korzyść”:
-
Cecha – nie tylko właściwości fizyczne powinny zostać zawarte w opisie. Należy wspomnieć również o funkcjach produktu. Konsument może ocenić jego wygląd poprzez zdjęcie, jednak zazwyczaj nie dysponuje wiedzą o tym jak działa. Najważniejsze jest przekazanie odbiorcy jak najwięcej cennych informacji.
-
Zaleta – przedstawienie walorów towaru to również okazja do wyróżnienia jego oryginalnych cech.
-
Korzyść – polega na wskazaniu jakie potrzeby są poprzez zastosowanie produktu zaspokajane lub problemy rozwiązywane. Najważniejsze to wykorzystywanie w przekazie języka korzyści.
Aby tekst był jak najbardziej oryginalny, opisy produktów nie mogą być zduplikowane - również w takich portalach, jak porównywarki cenowe czy serwisy sprzedażowe. Powielanie tych samych treści wiąże się z niższymi pozycjami strony.
By nie dochodziło do takich sytuacji, najlepszą opcją jest zaprojektowanie kilku wariantów opisu przedmiotu – indywidualnie na stronę sklepu oraz zupełnie innych do portali zewnętrznych.
W przypadku dużych sklepów internetowych, pomocnym narzędziem jest Product Information Management (PIM). Wdrażając tego typu platformy, przedsiębiorstwo dba nie dbasz o jakość i oryginalność opisów produktowych, zarządzając nimi z jednego magazynu do wielu kanałów sprzedaży, ale również ogranicza liczbę porzuconych koszyków.
Optymalizuj procesy i zwiększ skuteczność zarządzania danymi produktowymi dzięki narzędziu PIM. Przeczytaj nasz artykuł, aby dowiedzieć się więcej!
Storytelling – angażujący opis produktu
Wyobraź sobie, że przechadzasz się nastrojową uliczką, około godziny 9 rano -czyli idealną porą na espresso. Do wyboru masz dwie kawiarnie – rozważasz do której wstąpić. Zauważasz przed wejściem do każdej z nich tabliczki.
Na pierwszej z nich możesz przeczytać: „Wstąp na świeżo mieloną kawę”, zaś na drugiej: „Nasz barista w tej chwili otwiera worek ze świeżą kawą najwyższej jakości. Chcesz poczuć jej aromat i smak? Wstąp do nas”. Który z tych tekstów brzmi bardziej zachęcająco, na tyle, że chcesz cieszyć się smakiem ulubionego espresso?
Marketing narracyjny umożliwia stworzenie unikalnych oraz angażujących treści. Dlatego idealnie sprawdza się podczas redagowania oryginalnych opisów produktów. Poza tym, wpływa na wiele bodźców oraz na emocje czytelników. Ciekawie poprowadzona historia przyciąga uwagę oraz lepiej zapada w pamięci.
Jaka historia jest związana z Twoim biznesem? Dlaczego taka nazwa sklepu? Skąd pomysł na markę? Co wyjątkowego jest w Twoich produktach? Liczy się autentyczność, kreatywność i wyróżnienie na tle konkurencji. Przedstawienie wyłącznie suchych faktów, nie wpłynie na osiąganie wysokich wyników sprzedaży.
Opowiadaj historię, ale nie zapominaj również o wykorzystaniu nowoczesnych technologii np. za pomocą chatbota. Storytelling bardzo dobrze sprawdza się również w internetowym komunikatorze.
Twórcy scenariusza decydują o tym, w jakim kierunku potoczy się rozmowa oraz jakie cele ma spełnić komunikator. Oczywiście wyboru dokonują użytkownicy, jednak zapewnienie szerokiego wachlarzu odpowiedzi stwarza zupełnie nowe możliwości zaangażowania klienta, przy jednoczesnym zapewnieniu atrakcyjności narracji marketingowej.
Zdjęcia i video czyli uzupełnienie opisu produktu
Wzrok jest zmysłem, który dostarcza jedne z najsilniejszych bodźców. Dlatego konieczne jest zapewnienie wizualnego aspektu karty produktowej. Absolutną podstawą jest umieszczanie zdjęć produktów, które stanowią uzupełnienie opisu produktu.
Ciekawym i równie atrakcyjnym rozwiązaniem będzie zaprezentowanie oferty produktowej w postaci krótkiego video. Najlepiej, jeśli będzie ono prezentacją artykułu lub tutorialem przedstawiającym jego użycie. Współcześnie jest to najpopularniejsza forma przekazu, która najlepiej angażuje zmysł wzroku. Dobrym przykładem przedstawiającym użycie video jest sklep BRW:
Źródło; brw.pl
Obok standardowego zaprezentowania komody, zamieszczone zostały przykładowe aranżacje, wraz z krótkim video, prezentując w pełni produkt oraz jego detale. Warto zapewnić wysoki stopień szczegółowości oraz prezentację produktu w jego całej okazałości, najlepiej podczas jego użytkowania.
Słowa kluczowe w opisach produktów
Oprócz oryginalności tekstu, warto jest podjąć dodatkowe działania, które przyczynią się do osiągania i zachowania wysokich pozycji w Google. Nieodłącznym elementem pozycjonowania są właściwie dobrane słowa kluczowe.
Główną frazą zazwyczaj jest nazwa produktu lub jego ogólna cecha, np. buty zimowe. Najlepiej jest taką frazę zamieszczać w tytule lub nagłówkach. W dalszej treści wplatane są (rozsądnie!) odmienione w różny sposób słowa klucze, które mogą być związane np. z kategorią produktową lub tematyką sklepu.
W opisach można zamieszczać także frazy z długimi ogonami (long tail). Są to frazy kluczowe, które stanowią niemal szczegółowy opis produktu, np. „skórzana czarna kurtka marki X.” Wykorzystanie długiego ogona może być sposobem na zwiększenie konwersji.
Da się zaobserwować, że klienci wpisujący takie frazy są o wiele bardziej zdecydowani na dokonanie zakupu. Bardzo często nie poszukują informacji o produkcie, a już konkretnego towaru.
Nie należy zapominać o atrybucie alt w grafice, szczególnie kiedy obok opisów zamieszczane są zdjęcia i grafiki. Atrybuty alt z uwzględnieniem słów kluczowych w znaczącym stopniu wspomagają pozycjonowanie grafik.
Spraw, by konsument poczuł się wyjątkowo
To, jak klient oceni relację z marką staje się jednym z najważniejszych aspektów, w procesie oceny sklepów internetowych. Każdy lubi być traktowany indywidualnie. Spersonalizowane treści o wiele lepiej docierają do odbiorców, niż ogólnie przygotowany komunikat, który w dodatku wysyłany jest masowo.
Bezpośrednie zwrócenie się do klienta lepiej skupia jego uwagę oraz ma pozytywny wpływ na podejmowanie decyzji zakupowych. Rosnąca liczba firm decyduje się na personalizację. Obecnie stosowane są nie tylko imienne komunikaty, ale również udostępnianie są klientom przestrzenie, w której mogą wyrazić swoją opinię. Dobrym tego przykładem jest np. dowolność w wyglądzie poszczególnych elementów towaru.
Źródło: farbotka.pl
Zaangażowanie klienta w tworzenie produktu jest dobrym rozwiązaniem dla obydwu stron. Konsument czuje się wyjątkowo, dzięki czemu łatwiej jest mu utożsamiać się z marką. Z kolei sklep zaczyna zyskiwać wartościowych nabywców, kreując w ten sposób pozytywny wizerunek marki w sieci.
Wszystkie przedstawione powyżej działania nie są gwarancją sukcesu, jeśli nie będą systematycznie optymalizowane, testowane oraz dostosowywane do dynamicznie rozwijającej się branży e-commerce. Warto włożyć dodatkowy wysiłek w rozwój biznesu, zapewniając oryginalne treści przy opisach produktów.