-
Firma
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Platformy B2B
- Narzędzia PIM
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- Zarządzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Systemy PLM
- Rozwiązania Enterprise
- Technologie
- Cross-border Solutions
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Raport: Narzędzia i wtyczki eCommerce 2022
- Dlaczego my
-
e-Commerce
-
Konsulting
-
Konsulting
- Analiza danych i Business Intelligence
- Analiza przedwdrożeniowa
- Analiza rynku i konkurencji
- Aplikacje MVP / POC
- Badania użyteczności i testy A/B
- Makiety UX/UI
- Marketing Automation
- Optymalizacja wydajności
- Redesign
- Rozwiązania chmurowe
- Scoping Session
- Strategia rozwoju technologicznego
- Wsparcie techniczne SLA
-
Konsulting
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt
Wydarzenie roku
Jednym z ciekawszych wydarzeń, jakie miały miejsce w tym roku, była strona internetowa FakeFriday.org. Klienci mogli za jej pośrednictwem porównać ceny towarów w e-sklepach, przed promocjami Black Friday. Sztuczne podnoszenie cen w celu późniejszego ich obniżenia, jest praktyką niestety powszechną i stosowaną od dawna. Jednak klienci nie mieli do tej pory okazji, ani narzędzia do oceny skali oferowanych promocji. Strona FakeFriday im to umożliwiła.
Przy okazji zakupów internetowych warto wspomnieć wejście w życie dyrektywy PSD2 (ang. Payment Services Directive 2). Jej nadrzędnym celem była poprawa obsługi usług płatniczych oraz ulepszenie poziomu bezpieczeństwa na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
Jeśli chodzi o rynek firmowy, nie można nie wspomnieć o pierwszej od 30 lat globalnej kampanii wizerunkowej LEGO, promowanej hasłem „#RebuildTheWorld”. Firma doskonale zdaje sobie sprawę, że najlepsza zabawa jest wtedy, gdy dzieci porzucają instrukcję i same tworzą swoje klockowe światy.
Sukces roku
Świąteczne kampanie to zawsze te, które wzbudzają najwięcej emocji. Szczególnie jedna zasługuje na wyróżnienie, a jest nią spot „Nicholas the Sweep”. Od dnia premiery reklama na YouTubie zyskała ponad 6 mln. wyświetleń. To imponujący wynik zważając, że mowa o marce działającej tylko na terenie Wielkiej Brytanii.
To świetny przykład pokazujący, że właściwie przemyślany temat nie tylko podbija serca i uwagę klientów, ale przede wszystkim wzmacnia wizerunek samej marki. Jest również połączeniem RTM, storytellingu, dozy emocji oraz radości tworzenia. To wszystko zebrane w przyjemną dla oka formę, daje prawdziwą ucztę dla zmysłów.
Porażka / Kryzys
Jedną z największych afer mijającego roku była sprawa Blizzard/Activision. Korporacja wykluczyła gracza Ng Wai Chunga, po tym jak poparł ruch uniezależnienia Hong Kongu od Chin. Oburzenie wzbudziło również zwolnienie dziennikarzy, którzy przeprowadzali z nim wywiad, podczas którego wyraził swoje poglądy. Cała sytuacja spotkała się z wielkim nie tylko ze strony graczy oburzeniem. Odpowiedzią internetu były liczne memy, zapowiedzi protestów oraz bojkoty. Sprawa urosła do takiej skali, że zajęli się nią kongresmeni ze Stanów Zjednoczonych.
Człowiek roku
Nie wskażę jednego człowieka roku, a grupę ludzi, jakimi są granfluencerzy. To użytkownicy Instagrama po 60 roku życia, którzy osiągają imponującą liczbę followersów. Dla przykładu użytkowniczka @baddiewinkle, ma niemal 4 mln zaangażowanych i aktywnych fanów.
Oczywiście zjawisko granfluencerów nie jest niczym nowym, jednak szczególnie w ostatnim czasie zyskali na sporej popularności. Śmiało przełamują oni stereotypy o osobach starszych, które boją się nowych technologii oraz kanałów komunikacji. Jak pokazuje życie – „potrafią w internety” i często robią to lepiej niż niejeden przedstawiciel pokolenia Z.
Serwis / kampania / projekt roku
Ciekawym a zarazem kontrowersyjnym projektem jest konto na Instagramie @eva.stories. Profil pokazuje jak mogłyby wyglądać social media, w czasach II wojny światowej. Oparty jest o pamiętniki Evy Heyman, która w 1944 r. zginęła w obozie koncentracyjnym, w Oświęcimiu.
Opinie na jego temat są podzielone – jedni uważają, że takie podejście do tematu bagatelizuje wydarzenia jakie miały miejsce w Auschwitz. Z drugiej, jest to użycie współczesnego języka, w celu pokazania młodym ludziom, jak wyglądały losy ich rówieśników 75 lat temu.
Nie uważam, że projekt ten należy oceniać, ale na pewno powinien zostać wymieniony w tym zestawieniu.
Premiera, nowość roku
Nowe technologie są czymś zawsze wartym uwagi. Od jakiegoś czasu nie maleje popularność chatbotów. Dlatego warto wskazać tutaj FrankoBota, który zdobył pierwsze miejsce w konkursie LegalTech Polska.
Stworzone przez markę HUGO.legal narzędzie, wykorzystywane jest do weryfikacji umowy o kredyt hipoteczny, w ujęciu występowania tzw. klauzul abuzywnych. Może również wystosować wnioski dla użytkownika, co stanowi ogromną pomoc oraz świetne wykorzystanie technologii.
W kategorii ciekawostek należy wymienić instagramowy profil księcia Harry’ego i księżnej Meghan. O tym jak wielkie emocje wzbudza ta para świadczy chociażby zdobycie miliona fillowersów, w czasie 6 godzin od startu profilu i pobicia tym samym rekordu Guinessa.
Trend roku
Trendem roku nie jest samo wprowadzenie nowego algorytmu Google Bert, ale to w jaki kierunek to wydarzenie się wpisuje. Mowa tu o ciągłym udoskonalaniu rozumienia potrzeb internautów oraz lepszej reakcji na nie. W końcu każdy użytkownik życzy sobie widzieć tylko te treści, które realnie go interesują i są skrojone specjalnie na jego „miarę” – od sklepów online, po oferty na maila.
Coraz bardziej widoczny jest także wpływ Influencer Marketingu. Ankiety wykazują, że Influencer Marketing Hub to metoda pozyskiwania klientów online, która najszybciej zyskuje popularność. Ponadto niezwykle skutecznie angażuje odbiorców. Oczywiście warunkiem jest właściwe przemyślenie i zaplanowanie wszystkich działań w tym obszarze.
Prognoza na 2020 rok
Myślę, że niezwykle ważne jest wdrażanie działań, których celem jest lepsze zrozumienie potrzeb i oczekiwań internautów, a w konsekwencji skutecznego odpowiadania na nie. Zwłaszcza, jeśli będą się łączyć z właściwą optymalizacją działań oraz zdobywaniem nie tylko leadów, ale przede wszystkim satysfakcji klienta.
Obserwując rozwijające się na rynku pomysły, można spodziewać się większego udziału formatu reklamowego”, jakim jest questvertising. To rozwiązanie wydaje się być w pełni spełniającym potrzeby firm, wykorzystując zachowania konsumenckie. W końcu wypuszczanie treści (nierzadko płatnych), które są poszukiwane przez klientów lub innej formy nagrody za krótką interakcję z reklamą, może skutkować dobrymi reakcjami w zakresie budowania świadomości oraz zwiększania konwersji. Od lat podobny model funkcjonuje w reklamie mobilnej, szczególnie w kategorii gier. Internauci za obejrzenie niedługiej reklamy mogą zyskać atrakcyjne bonusy, dlatego tak chętnie je oglądają. Największym problemem jaki się tu pojawia, jest wyświetlanie reklam, z którymi będą chcieli się zapoznać. Ale jest już zupełnie inna kwestia…
Autor
Łukasz Szymański, Kierownik Marketingu i PR, Ideo.
Publikacja: Wirtualnemedia.pl, 09.01.2020 r.