-
Firma
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Platformy B2B
- Narzędzia PIM
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- Zarządzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Systemy PLM
- Rozwiązania Enterprise
- Technologie
- Cross-border Solutions
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Raport: Narzędzia i wtyczki eCommerce 2022
- Dlaczego my
-
e-Commerce
-
Konsulting
-
Konsulting
- Analiza danych i Business Intelligence
- Analiza przedwdrożeniowa
- Analiza rynku i konkurencji
- Aplikacje MVP / POC
- Badania użyteczności i testy A/B
- Makiety UX/UI
- Marketing Automation
- Optymalizacja wydajności
- Redesign
- Rozwiązania chmurowe
- Scoping Session
- Strategia rozwoju technologicznego
- Wsparcie techniczne SLA
-
Konsulting
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt
Okres przedświąteczny to koncentracja działań i wydatków sklepów internetowych, które oscylują wokół reklamy. Jej celem jest przyciągnięcie jak największego grona klientów i zainteresowanie ich ofertą. Niestety często okazuje się, że sklep po tego typu promocji nie jest w stanie przyjąć takiej ilości użytkowników i zamiast zarabiać, traci nie tylko pieniądze, ale i wizerunek...
Polskie sklepy podczas Black Friday i Cyber Monday
Wyprzedażowe „święta” są względnie młode na naszym rynku. Można mówić o rosnącym zainteresowaniu klientów, jednak dalekie jest ono jeszcze od zakupowej histerii, jaka ma miejsce na zachodzie.
Analizując ciągły wzrost e-commerce w Polsce oraz biorąc pod uwagę coraz większą świadomość samych klientów (jak wynika z badania przeprowadzonego przez RetailMeNot - 72,5% Polaków słyszało, a 17,8% korzystało z Czarnego Piątku i Cyber Monday), nie jest zaskakującym fakt, iż coraz częściej spotykamy się z promocją „na Black Friday”.
Różnice cenowe w tym okresie bywają atrakcyjne, ale zależą w dużym stopniu od kategorii produktów. Przygotowany przez Deloitte we współpracy z Dealavo raport „Zakupy świąteczne 2016” pokazuje, że w przypadku perfum różnica ceny pomiędzy najtańszym, a najdroższym sklepem może sięgać nawet 75%. W innych kategoriach również można zauważyć różnice, jednak sięgają one kilku procent.
Polskie sklepy internetowe mogą poszczycić się największym w Europie wzrostem sprzedaży w tym okresie (34%). Zaraz za nami jest Wielka Brytania (20,07%) i Niemcy (18,3%). Ten pozytywny wynik powinien być dla właścicieli e-sklepów sugestią, że wymagane jest należyte przygotowanie się do promocyjnego szaleństwa, które z roku na rok przybiera na sile.
Uzyskanie planowanych efektów kampanii promocyjnej, znaczne obniżki cen lub naturalny, ale szybki przyrost użytkowników/klientów w sklepie internetowym zawsze stanowi rodzaj wyzwania. Niestety nierzadko równolegle do imponujących wydatków na kampanie reklamowe zapomina się o właściwym przygotowaniu na zwiększony ruch internautów. By cieszyć się odpowiednią konwersją, istotne jest również dopilnowanie kwestii hostingu. W branży e-commerce bowiem zapewnienie widoczności sklepu i produktów, szybkość wyświetlania strony czy stabilność serwera, to niemal fundament biznesu.
Jak przygotować się na wzrost ilości klientów podczas Black Friday i Cyber Monday?
W dniach takich jak Black Friday czy Cyber Monday, konieczne jest zyskanie pewności, że obsłużenie dużej ilości klientów będzie jedynie kwestią formalną, a w sytuacji awaryjnej sprawnie uzyskamy wsparcie zarówno merytoryczne, jak i techniczne.
Z drugiej strony wybór najdroższej na rynku opcji nie zawsze jest uzasadniony biznesowo. Najlepszym wyborem jest minimalizacja kosztów stałych, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej jakości i możliwości bieżącej modyfikacji parametrów.
„Jeśli przewidujemy wysoki poziom ruchu i istotną zmienność natężenia ruchu w czasie, (np. przy dużych kampaniach reklamowych) ważnym elementem jest usługa zarządzania hostingiem oraz konsulting techniczny. U jego podstawy leży wyznaczenie indywidualnych potrzeb oraz wymagań sklepu internetowego w czasie, jak i powiązania ze znajomością planowanych działań promocyjnych. Analiza ta pozwoli na dobór najbardziej efektywnych kosztowo rozwiązań, które również zapewnią poprawność funkcjonowania sklepu w kluczowych dla niego momentach.” podsumowuje Dominik Kaznowski, Partner, Ideo Konsulting.
Promocje w sklepach internetowych
Black Friday i Cyber Monday nie jest jedyną okazją dla sklepów internetowych, kiedy ruch klientów jest znaczący. Warte wymienienia jest chociażby nasze „polskie święto”, jakim jest Dzień Darmowej Dostawy, które w tym roku przypada na 5 grudnia. Według podanych przez Shopper statystyk z ubiegłego roku DDD cieszył się większym zainteresowaniem niż Cyber Monday. Przychody z tego dnia były o 83% wyższe, niż w pozostałe dni w roku, natomiast wyprzedażowy poniedziałek zanotował zwiększone „tylko” o 78% przychody.
Zakupy realizowane podczas Cyber Monday i Black Friday są nieco inne, niż te które mają miejsce podczas DDD. W wyprzedażowy weekend konsumenci dokonują mniej zakupów, jednak opiewają one na większe sumy. Z kolei darmowa przesyłka to dla klientów w większości przypadków jedynie okazja do uzupełnienia drobnych zapasów.
Skrupulatne przygotowanie się na wielkie zniżki cen podczas Black Friday, Cyber Monday czy Dnia Darmowej Dostawy, musi dotyczyć nie tylko obszaru promocji, ale również dopilnowania zaplecza IT, które zapewni sprawne funkcjonowanie sklepu. Nie ma nic gorszego niż kosztowna kampania reklamowa, która kieruje internautów na niedziałający sklep internetowy…
Autor
Dominik Kaznowski, Partner, Ideo Konsulting
Publikacja: dziennikwschodni.pl, 23.11.2017r.