Pobierz poradnikWiedza, która zwiększa sprzedaż - Twój przewodnik po skutecznym e-learningu

Raport: Internet Software House

Interaktywnie.com, październik 2012r. Autorzy wypowiedzi: Łukasz Szymański oraz Jacek Tobiasz.

Nasi specjaliści to kreatywni ludzie, chętnie dzielą się swoimi doświadczeniami. Tym razem w Raporcie Interaktywnie.com (Internet Software House) wypowiadali się: Łukasz Szymański oraz Jacek Tobiasz.


Wypowiedź Łukasza Szymańskigo

- Wraz ze wzrostem wymagań klientów konieczne jest specjalizowanie swojej działalności. Z tego też powodu pojawia się coraz więcej firm zainteresowanych wdrażaniem rozbudowanych, zaawansowanych systemów informatycznych. Muszą być one dobrze przemyślane, poprawnie zaprojektowane oraz wdrożone z uwzględnieniem wysokiej dbałości o szczegóły. Najczęściej są one tworzone od podstaw lub w oparciu o istniejące wysokowydajne technologie, z uwzględnieniem wysokiego stopnia dostosowania do konkretnego wdrożenia. Między innymi te czynniki sprawiają, że są w stanie sprawnie i wydajnie realizować stawiane przed nimi cele. By budować tak zaawansowane technologiczne platformy, konieczna jest daleko idąca specjalizacja, którą mogą zapewnić powoływane w tym celu firmy typu Internet Software House oraz duże agencje interaktywne, mogące wydzielić grupę pracowników do realizacji tylko tego typu projektów.

- Praktycznie każda firma wykorzystująca procesy biznesowe, które mogą być realizowane za pośrednictwem platformy internetowej, może być zainteresowana wdrożeniem dedykowanej jej potrzebom aplikacji. Nie jest tu istotna branża, czy wielkość przedsiębiorstwa, a wartość jaką daje platforma internetowa w 100 procentach dostosowana do potrzeb.

- Zaryzykuję tezę, że szczególnie niewielkie firmy, których właściciel musi liczyć się z każdą wydawaną złotówką, powinny zastanawiać się nad optymalizacją procesów biznesowych. W wielu przypadkach udowodniliśmy, że nawet małe firmy mogą czerpać wymierne korzyści z wdrożenia dedykowanej im aplikacji.


Wypowiedź Jaceka Tobiasza

- Pamiętam czasy, gdy standardem było projektowanie stron pod rozdzielczość 800x600. Przez ostatnią dekadę przyzwyczailiśmy się do tego, że ekrany z roku na rok zwiększały swoją rozdzielczość. Zmieniały się również standardy tworzenia layoutów: zwiększanie szerokości strony, rozmiaru czcionki czy odstępów. W pewnym momencie okazało się, że małe rozdzielczości wracają wraz z upowszechnieniem urządzeń mobilnych. Pojawił się więc dylemat - czy tworzyć witryny dedykowane wersji mobilnej czy może dostosować to co już mamy tak, by dobrze wyglądało na każdym ekranie? Responsive web design jest odpowiedzią na ten problem.

- Musimy pamiętać o innym kontekście w jakim znajduje się użytkownik takiego serwisu. Skoro wchodzi na dany serwis na urządzeniu mobilnym, to pewnie dlatego, że już, teraz potrzebuje informacji. W większości przypadków w zupełności zadowoli go informacja o produkcie/usłudze, cennik, dane kontaktowe/adres i może jakaś galeria produktu. Cała reszta informacji, które może by przeglądał siedząc przed komputerem jest raczej zbędna.

- Na desktopach chcemy pokazać poziome menu rozwijane po najechaniu myszką, na ekranach dotykowych nie jest to takie oczywiste.

 

Publikacja:
Interaktywnie.com, październik 2012r.

Promocja poradników


Może zainteresują Cię także

Myślący serwis internetowy

2 sierpnia 2012
Marketing w Praktyce, nr 08 (174) sierpień 2012. Autor: Łukasz Szymański.

Banki w wyszukiwarkach internetowych

26 marca 2012
Przegląd Finansowy, Bankier.pl 6 (173) 26 marca 2012. Autor: Wojciech Szymański.

Porozmawiajmy

Wypełnij formularz lub zadzwoń: +48 17 860 21 86
×

Klienci o nas