-
Firma
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Platformy B2B
- Narzędzia PIM
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- Zarządzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Systemy PLM
- Rozwiązania Enterprise
- Technologie
- Cross-border Solutions
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Raport: Narzędzia i wtyczki eCommerce 2022
- Dlaczego my
-
e-Commerce
-
Konsulting
-
Konsulting
- Analiza danych i Business Intelligence
- Analiza przedwdrożeniowa
- Analiza rynku i konkurencji
- Aplikacje MVP / POC
- Badania użyteczności i testy A/B
- Makiety UX/UI
- Marketing Automation
- Optymalizacja wydajności
- Redesign
- Rozwiązania chmurowe
- Scoping Session
- Strategia rozwoju technologicznego
- Wsparcie techniczne SLA
-
Konsulting
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt
Performance marketing
"Kampanie performance marketingowe to jedna z najskuteczniejszych, a zarazem najbezpieczniejszych inwestycji, w przyciągnięcie do witryny wartościowego ruchu."
Performance marketing pozwala na wyświetlanie reklam produktów lub usług najodpowiedniejszym użytkownikom, we właściwym miejscu i czasie.
Dywersyfikacja kanałów marketingowych zapewnia szerokie możliwości dotarcia do pożądanej grupy docelowej, a co za tym idzie – zrealizowania celów biznesowych konkretnej firmy, takich jak np. kluczowa z perspektywy e-commerce – sprzedaż.
Czym jest Performance Marketing?
Performance marketing to zespół działań reklamowych, których głównym celem jest zaangażowanie klientów.
Nie jest to jedna jasno określona forma reklamy, ani narzędzie, ale działalność, która ma nakłonić użytkownika np. do założenia konta w serwisie, sfinalizowania zakupu, czy wypełnienia ankiety lub formularza zapisu na newsletter.
Co odróżnia jednak marketing efektywnościowy od innych form reklamy?
Różnice są widoczne m.in. w modelu rozliczeniowym. W działaniach z zakresu performance marketingu płaci się dopiero za jasno określone akcje, następujące w wyniku wyświetlenia lub kliknięcia komunikatu reklamowego.
Głównym celem działań z tego rodzaju marketingu nie jest budowa wizerunku marki, ale osiągnięcie konkretnych działań ze strony użytkowników. Co najważniejsze – jeśli działania te nie zostaną osiągnięte – reklamodawca nie jest zobligowany do zapłaty za nie.
Jakie mogą być przykładowe cele, prowadzenia kampanii performance?
- Sprzedaż określonych produktów.
- Rejestracja w witrynie.
- Przejście do Landing Page.
- Subskrypcja profilu firmy w mediach społecznościowych.
- Pobranie raportu/ e-booka.
- Wypełnienie ankiety lub formularza kontaktowego.
Cele zależne są od przyjętego na początku planu działań, a zarówno do nich, jak i do grupy docelowej dobieramy także kanały, z pomocą których będziemy realizować kampanie.
Równie ważne są także formaty performance marketingu, których dobór zależny jest nie tylko od specyfiki działalności klienta, ale przede wszystkim od charakterystyki odbiorców jego marki.
Performance marketing – zalety
Każdy, kto zastanawia się nad wykorzystaniem marketingu efektywnościowego w swojej działalności, powinien poznać jego główne zalety. Do takich zalicza się m.in.:
- Szybkie efekty - efekty z działań w obszarze performance marketingu przynoszą niemal natychmiastowe rezultaty. Pierwsze z nich (w postaci leadów) najczęściej są widoczne tuż po uruchomieniu kampanii.
- Mierzalne rezultaty – skuteczność działań promocyjnych można określić z pomocą specjalnych wskaźników liczbowych, wskazujących na poziom osiągniętych korzyści.
- Oszczędność środków – w performance marketingu działania podejmowane są głównie w obszarach, wykazujących potencjał do osiągnięcia dużego zwrotu z inwestycji. Wszystko za sprawą skutecznego docierania do pożądanych grup odbiorców.
- Dywersyfikacja kanałów reklamowych – marketing efektywnościowy cechuje się korzystaniem z różnych kanałów marketingowych. Zwiększa to bezpieczeństwo inwestycji, gdyż efekty kampanii, nie są zależne wyłączne od jednego źródła ruchu.
- Efektywne planowanie działań - przed rozpoczęciem działań z zakresu marketingu efektywnościowego, konieczne staje się nie tylko ustalenie celów, ale też konkretnych wskaźników, które będą wykorzystywane do oceny efektów kampanii. Zapewnia to dużą transparentność i pomaga w planowaniu określonych działań.
Marketing efektywnościowy – co oferujemy?
Rozpoczynając działania w obszarze performance marketingu, zawsze zaczynamy od dokładnego poznania działalności klienta. Aby stworzyć skuteczną strategię, staramy się przeanalizować m.in. dotychczas podejmowane przez niego działania marketingowe, jak i narzędzia, które wykorzystywał do ich prowadzenia.
Jednym z najważniejszych etapów jest jednak poznanie celów, które klient chce zrealizować z pomocą marketingu efektywnościowego. Po ich określeniu dobieramy odpowiednie narzędzia analityczne i diagnostyczne, pozwalające na uzyskanie danych marketingowych i stały monitoring środowiska, związanego z działaniami firmy. Narzędzia, które wykorzystujemy w naszej pracy to m.in. Google Analytics, SEMSTORM, czy Google Ads.
Przygotowujemy plan, w którym wskazujemy nie tylko obszary, wymagające optymalizacji, ale też zupełnie nowe działania marketingowe. Robimy to m.in. na podstawie analizy biznesowej środowiska, w którym funkcjonuje firma klienta. Określamy też wskaźniki, które posłużą do mierzenia efektywności.
W końcowym etapie przygotowań ustalamy dokładny harmonogram prac, budżet, a także sposób, w który będziemy raportować wyniki kampanii do klienta. Dopiero po omówieniu wszystkich powyższych kwestii, przystępujemy do realizacji kampanii reklamowych, w których wykorzystujemy różne modele rozliczeniowe. Zalicza się do nich m.in.:
- CPC (Cost Per Click) – to jeden z najpopularniejszych modeli rozliczeniowych. CPC oznacza, że opłata za reklamę jest pobierana dopiero wtedy, gdy użytkownik w nią kliknie. Opłaty nie są pobierane za wyświetlenie komunikatu reklamowego. CPC pozwala na łatwe mierzenie efektywności kampanii i dobrze sprawdza się m.in. w kampaniach sprzedażowych oraz tych, których celem jest przyciągnięcie ruchu do witryny.
- CPL (Cost Per Lead) – w tym modelu rozliczeniowym, reklamodawca ponosi koszty związane z posykiwaniem leadów. Płaci więc np. za pozyskanie danych kontaktowych klienta lub wykonanie przez użytkownika konkretnych akcji, takich jak m.in. zapis do newslettera, czy pobranie e-booka lub aplikacji.
- CPO (Cost Per Order) – to tzw. koszt zamówienia. W tym modelu rozliczeniowym reklamodawca rozlicza się z pomocą ryczałtu, za każde zamówienie, które użytkownicy złożyli w sklepie internetowym, w wyniku reklamy.
- CPA (Cost Per Action) - jest to koszt, który trzeba ponieść w związku z określoną konwersją w witrynie (np. zakupem konkretnych produktów lub usług, albo wypełnieniem formularza kontaktowego).
- CPS (Cost Per Sale) - to tzw. prowizja od sprzedaży. Wykorzystujemy ją głównie w ramach współpracy afiliacyjnej. Polega na tym, że wydawca, polecając produkty ze sklepu reklamodawcy, otrzymuje prowizję od ich sprzedaży, jeśli konwersja nastąpiła w wyniku polecenia.
W kampaniach z zakresu performance marketingu, nasze działania skupiają się nie tylko na wybraniu skutecznych kanałów komunikacji i realizowaniu poszczególnych formatów reklamowych. Stale monitorujemy też funkcjonowanie strony i obserwujemy zachowanie konwertujących użytkowników.
Dzięki temu jesteśmy w stanie przygotować rekomendacje, dotyczące m.in. poprawy konwersji oraz użyteczności witryny bądź aplikacji. Marketing efektywnościowy jest związany z przetwarzaniem danych użytkowników (np. adresy IP). Działając w ramach tego rodzaju marketingu, zawsze przestrzegamy zasad, dzięki czemu prowadzone przez nas kampanie są zgodne, z obowiązującym prawem.
Performance marketing – jakie formaty realizujemy?
Działając w ramach marketingu efektywnościowego, wykorzystujemy różne formaty reklamowe. Do obszarów prowadzenia działań promocyjnych zaliczamy m.in. reklamę natywną (np. artykuły sponsorowane, posty sponsorowane, czy treści video).
Prowadzimy też płatne kampanie reklamowe w mediach społecznościowych (Facebook Ads, Instagram Ads, LinkedIn Ads, VKontakte Ads, TikTok Ads). Wykorzystujemy także giełdy online, retargeting i serwisy ogłoszeniowe. Do ważnych formatów marketingu efektywnościowego, zaliczamy również:
- Programy afiliacyjne.
Korzystanie z programów afiliacyjnych przynosi szereg korzyści, które osiągają zarówno reklamodawcy, jak i wydawcy reklam. Dużą zaletą sieci afiliacyjnych jest to, że rozliczenia mogą być prowadzone w modelu CPS lub w połączeniu modelu CPC z CPS. Oznacza to, że reklamodawca ponosi koszty związane wyłącznie z działaniami, które doprowadziły do sprzedaży produktów lub usług.
Marketing afiliacyjny to nie tylko sposób na zwiększenie przychodów. To także większe możliwości dotarcia do wybranej grupy docelowej, dywersyfikacji kanałów sprzedaży, jak i budowy rozpoznawalności marki.
W marketingu afiliacyjnym dużą rolę odgrywają m.in. influencerzy. W ramach współpracy afiliacyjnej, media społecznościowe lub strony internetowych twórców, stają się przestrzenią reklamową, do skutecznej realizacji celów reklamodawcy. - Porównywarki cenowe.
To jeden ze skutecznych kanałów marketingowych (o wysokim potencjale konwersji), dzięki któremu firmy mogą nie tylko zwiększyć swoją widoczność w sieci, ale także sprzedaż. W tym rodzaju współpracy model rozliczeniowy to CPC.
Oznacza to, że reklamodawca płaci jedynie wtedy, gdy użytkownik przejdzie ze strony porównywarki, do witryny e-commerce. Porównywarki cenowe przedstawiają zbiorcze informacje o produktach, dzięki czemu użytkownicy mają dostęp do asortymentu wielu sprzedawców w jednym miejscu.
Korzystając z porównywarek cenowych, integrujemy ofertę sklepu klienta z porównywarką, tworzymy plik XML (zawierający tzw. feed produktowy) i stale go optymalizujemy. Na bieżąco monitorujemy także konto klienta w porównywarce.
W pełni wykorzystujemy możliwości reklamowe, generowane przez ten kanał marketingowy (licytacje produktów oraz ofert, bannery). Głównymi zaletami tego formatu marketingu efektywnościowego, jest m.in. przyciągnięcie do sklepu konwertującego ruchu, większa sprzedaż, jak i zwiększenie przewagi nad konkurencją.
- E- mail marketing.
To skuteczny format działań z zakresu performance marketingu. W jego ramach tworzymy wiadomości mailowe (np. newslettery), informujące o aktualnych promocjach, w których zawarte są np. linki do sklepu internetowego reklamodawcy.
Nasze działania obejmują nie tylko przygotowanie angażujących treści do wysyłki, ale także tworzenie bazy adresów mailowych i prowadzenie skutecznego remarketingu.
Przygotowujemy zarówno kampanie mailingowe skierowane do sektora B2C, jak i B2B. Ich celem może być nie tylko nakłonienie odbiorcy marki, do dokonania transakcji, ale też ratowanie porzuconych koszyków zakupowych.
- Reklamy Google Ads.
To narzędzie, mające szerokie zastosowanie w marketingu efektywnościowym. Korzystając z Google Ads, przygotowujemy m.in. reklamy graficzne w Google Display Network, reklamy w YouTube oraz kampanie produktowe w Zakupach Google.
Formaty reklam zawsze dopasowujemy jednak do oferty klienta. W Google Ads prowadzimy nie tylko kampanie reklamowe, ale także korzystamy z możliwości, jakie daje remarketing i remarketing dynamiczny. Dzięki temu docieramy z komunikatem reklamowym do klientów, którzy już wcześniej odwiedzili daną witrynę, ale nie dokonali transakcji.
Skąd wiemy, który z formatów będzie najskuteczniejszy u konkretnego klienta? Precyzyjnie mierzymy efektywność naszych działań, dokładnie analizując każdy z projektów, które realizujemy. Korzystamy z najlepszych, dostępnych na rynku narzędzi, dobierając je w sposób, który pozwoli osiągnąć cele, ustalone wraz z klientem na początku współpracy.
Jak mierzymy efektywność naszych działań?
Działając w ramach marketingu efektywnościowego, skuteczność kampanii oceniamy przez określone wskaźniki konwersji. Jest to stosunek podejmowanych przez nas działań, do liczby kliknięć w daną reklamę.
Konwersje pozwalają ocenić to, jak odbiorcy kampanii realizują zakładane cele (tj. np. czy udało się nam uzyskać zakładaną liczbę zapisów do newslettera). Jeśli wynik uzyskanych konwersji jest zgodny z początkowymi założeniami, oznacza to, że prowadzone przez nas działania są skuteczne.
Jak zbieramy dane, dotyczące konwersji?
Aby mierzyć efektywność naszych działań, wprowadzamy do kodu strony tagi śledzące ruch i akcje, które generują użytkownicy. Ten fragment kodu (odrębny dla każdego z nośników komunikatu reklamowego), pozwala sprawdzić efekty i skuteczność kampanii, prowadzonych za pośrednictwem różnych kanałów.
Jednym z niezbędnych narzędzi, których używamy do mierzenia efektów kampanii, jest Google Analytics. Wykorzystując to narzędzie, sprawdzamy nie tylko współczynnik konwersji, ale także:
- ROI (Return on Investment) – to tzw. zwrot z inwestycji, dzięki któremu jesteśmy w stanie sprawdzić rentowność działań, podejmowanych w ramach marketingu efektywnościowego.
- CTR (Click Through Rate) – to tzw. współczynnik klikalności. Ten wskaźnik pokazuje, jaki jest stosunek liczby kliknięć komunikatu reklamowego, do liczby jego wyświetleń. Z pomocą CTR sprawdzamy np. ilu użytkowników kliknęło linki z publikacji sponsorowanych.
- Średnią wartość transakcji – aby ją poznać, dzielimy wartość dokonanych transakcji, przez to ile ich było, a następnie możemy kontrolować wysokość tego wskaźnika, w odniesieniu do różnych okresów.
Marketing efektywnościowy – jakie cele pomoże osiągnąć?
- Optymalizacja wskaźnika KPI
Wskaźnik KPI to nic innego, jak współczynnik konwersji. Współczynnik ten dostarcza wiedzy, niezbędnej do efektywnego planowania działań związanych z rozwojem e-commerce. Tymczasem jednym z głównych celów performance marketingu, jest pomoc w zwiększeniu sprzedaży, poprzez maksymalizację konwersji.
Jeśli właściciel danego e-sklepu skupia się głównie na tym, aby marketing wspierał firmę na poziomie finansów (tj. np. w generowaniu większych przychodów, czy utrzymaniu ich na dotychczasowych poziomie), a nie na poziomie kreowania wizerunku, to performance marketing z pewnością pozwoli osiągnąć ten cel i zoptymalizować wskaźnik KPI (Key Performance Indicators).
- Zwiększenie wydajności działań
Wzrost wskaźników, określających efekty działań promocyjnych w sieci to nie wszystko, jeśli nie wpływają one na rozwój e-commerce. Marketing efektywnościowy to rozwiązanie, pozwalające skupić się wyłącznie na tych działaniach, które przynoszą realne korzyści dla e-biznesu. To z kolei przekłada się na wydajność promocji, prowadzonej w ramach określonego budżetu.
- Budowa elastycznej strategii
Jedną z głównych cech marketingu efektywnościowego jest elastyczność. Oznacza to, że dobór działań prowadzonych w jego ramach, jest ściśle zależny od celu, który chce osiągnąć dana firma.
W tym typie marketingu, formy reklamy dobieramy nie tylko do założeń biznesowych, ale też do grupy odbiorców działalności klienta. Co istotne – kampanie podlegają ciągłej optymalizacji, a analiza ich efektywności sprawia, że wybór skutecznych rozwiązań marketingowych staje się trafniejszy i łatwiejszy.
Marketing efektywnościowy – jak pracujemy?
W trakcie pracy przyświeca nam jeden cel – pomoc klientowi w osiągnięciu sukcesu w sieci. Cel ten realizujemy m.in. dzięki skutecznemu wykorzystaniu performance marketingu.
Samo uruchomienie kampanii reklamowej, nigdy nie jest jednak wyznacznikiem sukcesu. Aby uzyskać wysoką skuteczność działań, w naszej pracy kierujemy się nie tylko wiedzą i doświadczeniem, ale też kilkoma podstawowymi zasadami.
- Przygotowujemy atrakcyjne kampanie i precyzyjnie dobieramy grupy docelowe. To jednak nie wszystko.
Kampanie efektywnościowe pozwalają przyciągnąć do strony wartościowy ruch, jednak duży wpływ na konwersje, ma także sam wygląd witryny. Jeśli strona jest nieczytelna oraz brak jej właściwej optymalizacji, pod kątem SEO i UX – użytkownicy mogą nie realizować założeń kampanii.
Oznacza to np. że mimo iż trafili do witryny w wyniku skutecznych działań reklamowych – nie dokonają transakcji (np. przez zbyt trudny proces zakupowy).Aby osiągnąć maksymalne efekty z działań w ramach performance marketingu, jesteśmy w stanie zadbać także o UX i SEO na stronach naszych klientów.
- Wykorzystujemy jedynie skuteczne i wiarygodne źródła ruchu.
W ramach prowadzenia kampanii efektywnościowych dbamy o to, by promowanie witryny przebiegało z wykorzystaniem wiarygodnych i skutecznych źródeł (np. w przypadku linkowania zewnętrznego, linki do strony zamieszczane są jedynie w sprawdzonych i bezpiecznych miejscach). Wpływa to na wzrost wiarygodności marki i zwiększa zaufanie użytkowników.
- Określamy wskaźniki KPI, które realnie wpływają na przychody klienta. Prowadzimy testy A/B.
Skąd wiemy, która forma kampanii np. mailingowej lepiej trafi do odbiorców? Przeprowadzamy testy A/B.
Dzięki nim jesteśmy w stanie weryfikować nasze założenia i prowadzić jeszcze efektywniejsze działania promocyjne. Przy użyciu testów określamy też, co wpływa na wzrost lub obniżenie zaangażowania odbiorców.
- Stale monitorujemy wyniki naszych działań.
Analiza danych, zebranych w wyniku prowadzenia kampanii, pomaga nam nie tylko lepiej zrozumieć grupę docelową działalności klienta, ale też zoptymalizować działania promocyjne.
Dzięki analityce wiemy, które treści najlepiej trafiają do klientów, a co za tym idzie, możemy jeszcze skuteczniej przygotowywać kampanie, tym samym przyczyniając się do realizacji celów biznesowych konkretnej firmy.
Przestrzegając powyższych zasad, tworzymy jedynie wydajne kampanie performance.
Analityka internetowa – podstawa skutecznego performance marketingu
Prowadzenie działań z zakresu analityki internetowej, to ważna część naszych prac, związanych z performance marketingiem. Dzięki analityce zbieramy dane, które pozwalają nam nie tylko poprawnie zdefiniować cele, ale też optymalizować prowadzone kampanie i wyciągać wnioski.
Dzięki wdrożeniu odpowiednich narzędzi jesteśmy w stanie dokładnie badać to, co użytkownicy robili na stronie. Tagujemy również źródła, z których odbiorcy trafiają do witryny klienta, co pozwala nam na kierowanie budżetu, w najskuteczniejsze miejsca, pod kątem pozyskiwania odbiorców dla marki.
Performance marketing – dlaczego warto zacząć z niego korzystać?
Zastanawiając się nad tym, czy warto skorzystać z performance marketingu, należy wziąć pod uwagę zalety takiego rozwiązania dla firmy. Jedną z nich jest mierzalność.
Dzięki temu, że wszystkie efekty osiągnięte z kampanii performance można sprawdzić z wykorzystaniem określonych wskaźników liczbowych, współpraca w zakresie marketingu efektywnościowego jest nie tylko mierzalna, ale też transparentna.
Na przejrzystość działań ma wpływ także to, iż stale raportujemy wszystkie podejmowane kroki do klienta. Dzięki temu doskonale wie on, za co ponosi koszty. Do innych zalet marketingu efektywnościowego należy:
- Wysoki wskaźnik ROI – kanały działań performance marketingowych są dobierane w sposób, który zapewnia wysoki zwrot z inwestycji. Jest to więc bezpieczny obszar do prowadzenia promocji, dla firm z różnych branż.
- Bezpieczeństwo – w performance marketingu, pozyskujemy klientów za pomocą różnych kanałów. Dzięki temu uzyskujemy maksymalne efekty z działań i jesteśmy w stanie osiągnąć cele biznesowe konkretnej firmy. Nie uzależniamy efektów reklamy od jednego źródła ruchu, co wpływa na większe bezpieczeństwo inwestycji.
Kiedy nie warto dłużej czekać i zacząć inwestować w kampanie z zakresu marketingu efektywnościowego?
Performance marketing to nie tylko zalety, które wynikają z promocji prowadzonej z wykorzystaniem stron partnerów zewnętrznych (posiadających swoją bazę odbiorców), ale przede wszystkim zwiększenie ruchu w witrynie oraz większe zainteresowanie i zaangażowanie, wśród przedstawicieli grupy docelowej.
Zalet inwestycji w kampanie performance jest jednak znacznie więcej. Przede wszystkim - można zwiększyć dzięki nim zasięg marki, przy jednoczesnym prowadzeniu działań, mających realny wpływ na zwiększenie przychodów.
Kiedy więc, warto rozpocząć tego typu działania?
- Kiedy liczba powtórnych wejść do witryny, przez tych samych użytkowników jest znikoma.
- Gdy chcemy rozpocząć skalowanie działań marketingowych w e-biznesie.
- Kiedy współczynnik konwersji jest niski i występuje potrzeba zwiększenia skuteczności kampanii.
- Gdy szukamy formy działań marketingowych, pozwalających na precyzyjną kontrolę budżetu.
- Kiedy chcemy prowadzić kampanie promocyjne, w oparciu o twarde dane.
Performance marketing opiera się na modelach rozliczeniowych, w których reklamodawca płaci jedynie za efekty reklamy i docieranie do użytkowników zainteresowanych ofertą. Tego typu działania zapewniają więc możliwość osiągnięcia dużego zwrotu z inwestycji.
Stały monitoring i analiza danych, pozwala zaś przeznaczać środki wyłącznie na promocję w tych kanałach, które przynoszą marce realne korzyści.