Pobierz poradnikWiedza, która zwiększa sprzedaż - Twój przewodnik po skutecznym e-learningu

Platforma e-commerce grupy Max Elektro

Max Elektro to ogólnopolska sieć sklepów z branży RTV / AGD / IT, należąca do firmy Galicja Tomaszek obecnej na rynku od przeszło 25 lat. Zrzesza ponad 350 sklepów na terenie całej Polski. Firma kładzie duży nacisk na doradztwo w zakresie optymalnego kosztowo doboru sprzętu dla każdego i na każdą kieszeń. Gwarantuje także szeroki zakres usług posprzedażowych takich jak transport czy profesjonalny montaż.

Zadania i cele

Grupa zakupowa Max Elektro funkcjonuje na zasadzie hurtowni ze sprzętem RTV/AGD/IT, a w swoich działaniach stawia na relacje partnerskie. "Max Elektro dostarcza sklepom produkty znanych marek w atrakcyjnych cenach, oferując im ponadto branding lokalu, a także reklamę sieci, do której od tej pory należą. Właściciele sklepów decydujący się na współpracę w ramach grupy zakupowej cenią sobie przede wszystkim niezależność oraz możliwość wspólnej reklamy” – wspomina Tomasz Suchy, Dyrektor Handlowy RTV/SDA/IT.

Dedykowana platforma e-commerce pozwala na sprawne zarządzanie sprzedażą w sieci kilkuset e-sklepów.

Max Elektro wraz z Ideo od ponad 4 lat wspólnie rozwija rozbudowaną platformę sprzedażową, która powala na obsługę sklepów internetowych zrzeszonych w grupie zakupowej. Od strony konsumenckiej platforma stanowi rozbudowany system e-commerce, który łączy główny sklep Max Elektro z franczyzowymi punktami z terenu całej Polski. Zamawiający mają możliwość odbioru produktów w kilkuset miejscowościach, w wybranym sklepie „tuż za Twoim rogiem”. Mogą także skorzystać z oferowanych przez sklepy usług dodatkowych – dostawa, transport, zakup na raty, ubezpieczenie sprzętu, montaż i konfiguracja sprzętu.

Dla zapewnienia wysokiej wydajności platformę wdrożyliśmy w oparciu o silnik Edito CMS. W systemie położyliśmy nacisk na maksymalne uproszczenie procedury dodawania kolejnego sklepu lub modyfikację już istniejących. Zarządzający ma wgląd i możliwość zmian w konfiguracji płatności i modyfikacji/rozszerzaniu oferty prezentowanej w danym sklepie. Dzięki zastosowaniu koncepcji omnichannel, klienci mają zapewnione spójne doświadczenia zakupowe bez względu na to, z jakiego miejsca rozpoczynają swój kontakt z grupą Max Elektro. Zarówno przez Internet, jak i podczas obsługi stacjonarnej.

Odpowiednie opisy, zdjęcia i prezentacje mogą zwiększyć atrakcyjność oferty a tym samym znacząco wpłynąć na sprzedaż. By zapewnić najwyższą jakość tych treści system sklepu obsługuje prezentację informacji o produktach na podstawie dedykowanych kart typu Rich Card. Dzięki temu opis danego produktu może przyjąć dowolną, preferowaną przez producenta formę. Platformę zintegrowaliśmy także z bazą e-Opisy, która dostarcza bogate zasoby informacji o danych technicznych produktów prezentowanych w sklepie. E-Opisy dostarczają także bazę dedykowanych każdej kategorii produktowej filtrów. Mogą być one wykorzystane np. podczas wyszukiwania produktów przez internautę, co ułatwia mu znalezienie odpowiedniego dla niego towaru.

Platforma została zintegrowana także z systemem ERP – Naviero. Pozwola to na aktualizowanie oferty produktowej w całej sieci. Automatycznie aktualizują się także stany magazynowe, polityka cenowa czy też informacja o czasie dostarczenia konkretnego produktu do klienta bądź sklepu należącego do sieci Max Elektro.

By ułatwić proces zakupowy wprowadziliśmy koszyk one step, który pozwala na zapoznanie się ze wszystkimi parametrami zamówienia na jednej karcie. Podsumowanie kosztów jest automatycznie przeliczane po wyborze miejsca i sposobu dostawy, dostępnych usług dodatkowych czy sposobu płatności.

W ramach współpracy z firmą SYNERISE oraz wsparcia działań marketing automation (automatyzacji marketingu) wdrożyliśmy kody śledzenia platformy, co pozwala podnieść efektywność działań marketingowych.

Główne korzyści dla Klienta
  • Kompleksowa obsługa sieci e-sklepów,
  • przyjazne narzędzie do zarządzania sklepami indywidualnych partnerów,
  • usprawnienie zarządzania sprzedażą dzięki licznym integracjom,
  • kompleksowa informacja dla kupujących dzięki obsłudze koszyka one step.

Co możemy dla Ciebie zrobić?

Wypełnij formularz lub zadzwoń: +48 22 24 41 777
×

Klienci o nas