Pobierz poradnikWiedza, która zwiększa sprzedaż - Twój przewodnik po skutecznym e-learningu

Serwis internetowy Urzędu Miasta Kalisz

Kalisz jest drugim co do wielkości miastem w województwie Wielkopolskim. Położenie w znaczącym punkcie tzw. "Szlaku Bursztynowego", sprawia, że najstarsze zapiski na jego temat sięgają II wieku. W okresie średniowiecza był jednym z największych piastowskich ośrodków grodowo-miejskich. Aktualnie miasto liczy ponad 100 tysięcy mieszkańców.

Zadania i cele

Dla Urzędu Miasta w Kaliszu przygotowaliśmy serwis informacyjno wizerunkowy. Strona została stworzona w oparciu o nasz autorski system Edito CMS 4.0, co ułatwiło jej pełne dostosowanie do potrzeb i wymagań Klienta.

Przejrzysty i funkcjonalny portal dla mieszkańców Kalisza, jak i turystów chcących odwiedzić miasto.

Wdrożenie obejmowało zaprojektowanie architektury serwisu oraz jego szaty graficznej. Strona internetowa została dostosowana do standardów regulowanych przez WCAG 2.0, stanowiących o poziomie dostępności witryny dla mniej wprawnych użytkowników i osób niepełnosprawnych.

Portal został zaopatrzony w pełnotekstową wyszukiwarkę opartą na silniku Elasticsearch. Dzięki temu możliwe jest znacznie szybsze i dokładniejsze filtrowanie, grupowanie i przeszukiwanie całej bazy danych. Strona pozwala na tworzenie dynamicznych ankiet i formularzy. Wyniki przeprowadzanych badań mogą być kolejno eksportowane do pliku. Ponadto istnieje możliwość utworzenia landing page – sklonowania witryny w celu uruchomienia innego, tematycznego podserwisu.

Zaprojektowaliśmy specjalne kalendarium miejskich wydarzeń oraz spotkań prezydenta i wiceprezydentów. Narzędzie umożliwia podział na kategorie i publikację jednego wpisu w różnych miejscach w serwisie, np. w komunikatach, alertach, aktualnościach czy kalendarzu.

Dla turystów stworzony został specjalny dział. Znajduje się w nim mapa prezentująca najciekawsze miejsca w Kaliszu – zabytki i atrakcje, ale również restauracje, kawiarnie, czy hotele, uzupełnione bogatymi opisami. Turyści mają możliwość wyświetlania tras turystycznych. Punkty na mapie tworzą się automatycznie dzięki informacjom zawartym w poszczególnych wpisach w dziale.

Strona posiada również dział dla biznesu, a w nim oferty inwestycyjne miasta oraz dział związany z projektami unijnymi organizowanymi przez miasto. Automatyczny podział pozwala na oddzielenie przedsięwzięć na aktualne i zakończone.

Główne korzyści dla Klienta
  • Wsparcie w budowaniu wizerunku atrakcyjnego miasta,
  • nowa, uporządkowana struktura informacji na stronie,
  • dostosowanie do standardów WCAG 2.0,
  • możliwość przeprowadzania badań za pomocą ankiet dynamicznych,
  • starannie zaprojektowane działy portalu.

Co możemy dla Ciebie zrobić?

Wypełnij formularz lub zadzwoń: +48 22 24 41 777
×

Klienci o nas