-
Firma
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Platformy B2B
- Narzędzia PIM
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- Zarządzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Systemy PLM
- Rozwiązania Enterprise
- Technologie
- Cross-border Solutions
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Raport: Narzędzia i wtyczki eCommerce 2022
- Dlaczego my
-
e-Commerce
-
Konsulting
-
Konsulting
- Analiza danych i Business Intelligence
- Analiza przedwdrożeniowa
- Analiza rynku i konkurencji
- Aplikacje MVP / POC
- Badania użyteczności i testy A/B
- Makiety UX/UI
- Marketing Automation
- Optymalizacja wydajności
- Redesign
- Rozwiązania chmurowe
- Scoping Session
- Strategia rozwoju technologicznego
- Wsparcie techniczne SLA
-
Konsulting
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt
Grupa Black Red White to największa w Polsce grupa meblarska, która produkuje i dystrybuuje meble oraz akcesoria wyposażenia wnętrz. Produkty marki wypełniają mieszkania milionów klientów (w kraju oraz za granicą) od niemal 30 lat.
Grupę Kapitałową stanowi Black Red White S.A, oraz 18 spółek zależnych, w tym 10 zagranicznych. Oferta Grupy jest dostępna na prawie 60 rynkach na całym świecie.
Zadania i cele
Mnogość oferty produktowej, szeroki asortyment oraz potrzeba ulepszenia doświadczeń użytkownika stanowiły jedne z głównych wyzwań, z jakimi Klient się mierzył. Jeśli sklep internetowy oferuje szeroką ofertę produktową w różnych kategoriach, z określonymi cechami lub parametrami (jak np. kolor, wymiary czy materiał, źródło światła, typ materaca, itp.), z pewnością będzie wymagał dopracowanego i precyzyjnego silnika wyszukiwania produktów.
Dzięki temu klienci z łatwością znajdą asortyment o pożądanych cechach i parametrach, co pozytywnie wpłynie na ich doświadczenie zakupowe i zwiększy lojalność wobec marki.
Wprowadzenie dedykowanej wyszukiwarki towarów może stanowić kluczowy element w usprawnieniu doświadczenia klienta w sklepie internetowym.
Tego typu silnik może skutecznie zwiększyć wygodę zakupów i poprawić relację konsument-marka, jednak źle wprowadzony może pokazywać niepoprawne wyniki lub ich całkowity brak, co może skutecznie zniechęcić klientów do dalszych zakupów.
Poprzez analizę potrzeb Klienta uzyskaliśmy kompleksowy wgląd na całokształt sklepu, co umożliwiło efektywne wdrożenie silnika wyszukiwania. Dzięki temu sklep internetowy będzie mógł skutecznie konkurować na rynku e-commerce i zyskać zaufanie klientów.
Dzięki analizie zgłoszonych problemów i potrzeb Klienta, udało nam się dokładnie zrozumieć wyzwania, z jakimi mierzy się on w swoim e-commerce. Pomocny podczas integracji sklepu z silnikiem był framework Luigi's Box, który umożliwia łatwe tworzenie, planowanie i monitorowanie złożonych zadań związanych z przetwarzaniem danych.
Integracja z silnikiem wyszukiwania wymaga dostosowania oraz importowania różnego rodzaju informacji, jak np. opisy produktów, kategorie, atrybuty, aby klient sklepu mógł znaleźć to, czego szukał.
W celu przeprowadzenia kompleksowej integracji, dokonaliśmy następujących kroków zgodnie z wymaganiami Klienta:
- Zdefiniowanie zadań: Pierwszym etapem było zdefiniowanie zadań związanych z przetwarzaniem danych, takich jak pobieranie i parsowanie danych produktów, tworzenie indeksów wyszukiwania, optymalizacja zapytań itp.
- Planowanie workflow: Następnie zaplanowaliśmy workflow, czyli zależności i przepływy między zadaniami i kolejnością ich wykonywania.
- Uruchamianie zadań: Po zaplanowaniu workflow uruchomiliśmy cały proces przetwarzania danych. W tym przypadku, zadania związane z przetwarzaniem danych produktów będą uruchamiane i wykonywane w odpowiedniej kolejności, z uwzględnieniem zdefiniowanych zależności.
- Docelowa integracja z silnikiem wyszukiwania produktów: Po przetworzeniu danych, produkty zostały zintegrowane z silnikiem, który pozwolił na skuteczne wyszukiwanie produktów w sklepie internetowym. Dane produktów zostały zapisane w odpowiednim formacie oraz zindeksowane w silniku wyszukiwania.
- Wyszukiwanie oparte na synonimach: Luigi's Box oferuje zaawansowaną funkcję wyszukiwania z wykorzystaniem synonimów. Dzięki temu, platforma e-commerce mogła rozumieć i przetwarzać synonimiczne terminy używane przez klientów podczas wyszukiwania produktów. Na przykład, jeśli klient szukał "sofy", Luigi's Box uwzględniał również synonimiczne terminy, takie jak "tapczan" lub "wersalka".
Pozwoliło to platformie wyświetlać dokładniejsze i trafniejsze wyniki wyszukiwania, poprawiając w ten sposób wrażenia klientów końcowych i zwiększając wartość koszyka oraz szanse na lepszą konwersję. - Zwiększenie (boosting) liczby produktów: Aby osiągnąć cel Klienta, jakim było m.in. nadanie priorytetu konkretnym produktom, Luigi's Box zapewnił potężny mechanizm zwiększania popularności.
Platforma e-commerce mogła przypisywać określone wagi lub priorytety do określonych produktów w oparciu o wcześniej określone kryteria. Na przykład, jeśli Klient chciał wzmocnić produkty, które były częścią trwającej promocji, mógł przypisać im wyższą wagę. Zapewniło to, że wzmocnione produkty pojawiały się wyżej w wynikach wyszukiwania, zwiększając ich widoczność i prawdopodobieństwo zakupu.
Luigi's Box okazał się doskonałym wyborem dla naszego rozwiązania e-commerce. Poprzedzony analizą proces integracji przebiegł sprawnie. Dzięki silnikowi wyszukiwania Luigi's Box, użytkownicy mogą szybko otrzymywać wyniki i dopasowane do ich preferencji rekomendacje.
Także po stronie biznesowej mogliśmy liczyć na wsparcie naszego partnera - Ideo. Szczególnie cenne były sugestie dotyczące synonimów i innych opcji usprawniających proces wyszukiwania.
- Mariusz Nowak, Dyrektor ds. E-commerce i Strategii Omnichannel, Black Red White
Główne korzyści dla Klienta
- Uzyskanie dokładnych oraz wydajnych wyników wyszukiwania,
- Automatyczne przetwarzanie dużej ilości danych produktowych,
- Usprawnienie ścieżki zakupowej klienta końcowego,
- Pozytywny wpływ na relację z potencjalnym konsumentem,
- Utrzymanie poziomu konwersji na stabilnym poziomie.