-
Firma
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Platformy B2B
- Narzędzia PIM
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- Zarządzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Systemy PLM
- Rozwiązania Enterprise
- Technologie
- Cross-border Solutions
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Raport: Narzędzia i wtyczki eCommerce 2022
- Dlaczego my
-
e-Commerce
-
Konsulting
-
Konsulting
- Analiza danych i Business Intelligence
- Analiza przedwdrożeniowa
- Analiza rynku i konkurencji
- Aplikacje MVP / POC
- Badania użyteczności i testy A/B
- Makiety UX/UI
- Marketing Automation
- Optymalizacja wydajności
- Redesign
- Rozwiązania chmurowe
- Scoping Session
- Strategia rozwoju technologicznego
- Wsparcie techniczne SLA
-
Konsulting
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt
Pozycjonowanie sklepów internetowych
....sprawdź jak możemy Ci pomóc: Bezpłatna konsultacja
Wysoka pozycja strony w organicznych wynikach wyszukiwania zapewnia marce lepszą widoczność w sieci, a co za tym idzie, także większe szanse na zwiększenie kluczowych z perspektywy e-commerce konwersji.
Konsekwentna realizacja założeń strategii SEO, pozwala budować widoczność na popularne frazy kluczowe, związane z asortymentem lub działalnością e-commerce.
Pozycjonując strony, łączymy działania z zakresu SEO i UX, kompleksowo optymalizując e-sklepy naszych klientów.
Pozycjonowanie sklepu internetowego – na czym polega?
Pozycjonowanie sklepów internetowych to długofalowy proces, którego celem jest zwiększenie ich widoczności, w organicznych wynikach wyszukiwania. Im wyższa pozycja w wyszukiwarce, tym większa szansa na pozyskanie wartościowego ruchu, a co za tym idzie, na zwiększenie przychodów e-commerce.
Działania podejmowane w ramach pozycjonowania, prowadzimy zarówno wewnątrz witryny sklepu (on site), jak i poza nią (off site).
W ramach działań na stronie optymalizujemy jej poszczególne elementy (m.in. pod kątem treści). W przypadku e-commerce jednym z najważniejszych wskaźników są konwersje, stąd też jednocześnie możemy prowadzić w witrynie wspierające działania z zakresu User Experience, które wpływają na zwiększenie współczynnika konwersji.
Do działań prowadzonych off-site zaliczamy m.in. link building, w ramach którego pozyskujemy wartościowe linki, których celem jest przekierowanie użytkowników na stronę sklepu.
Pozycjonowanie e-commerce to zespół działań, których znaczna część skupia się na tym, by dostosować sklep do wytycznych wyszukiwarki oraz algorytmów, tworzących ranking stron.
W razie potrzeby – łączymy działania z zakresu SEO i UX, a optymalizację przeprowadzamy w ramach przyjętej strategii SXO. Dzięki optymalizacji technicznej, jak i dopasowaniu funkcjonalności strony do potrzeb użytkowników, w sklepach internetowych zaczyna rosnąć liczba konwersji, a poprawie ulegają także relacje pomiędzy marką, a jej klientami.
Jak pozycjonujemy sklepy internetowe?
Pozycjonowanie sklepów internetowych to ciągły proces, dzięki któremu przyciągamy do e-sklepów wartościowych ruch. Wymaga to jednak opracowania planu, przy czym bardzo ważną rolę pełni wykonywany przez nas audyt SEO.
W ramach audytu analizujemy stronę, sprawdzając, w jakim stopniu jest ona zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek. Analiza pozwala wykryć nieprawidłowości, przez które (mimo pozycjonowania), witryna nie osiąga wysokich pozycji w wyszukiwarce. Po przeprowadzeniu audytu tworzymy raport, w którym zawieramy rekomendacje zmian, po których wdrożeniu pozycja sklepu w Google wzrośnie.
Część zaleceń z raportu, zawsze dotyczy także elementów UX, których poprawa wpłynie na doświadczenia użytkowników strony i może przyczynić się, do zwiększenia liczby transakcji w e-commerce.
Po przeprowadzeniu audytu przystępujemy do zaprojektowania strategii, dedykowanej potrzebom konkretnego e-sklepu. Wykorzystujemy przy tym dane, które zawarliśmy w raporcie, a następnie określamy słowa kluczowe i zakres pozycjonowania Long Tail, czyli na frazy z tzw. długiego ogona.
Ważnym działaniem z zakresu pozycjonowania sklepów internetowych, jest także ich optymalizacja techniczna. To ciągły proces, w trakcie którego stale monitorujemy pozycję e-commerce w wyszukiwarce. Poprawiamy m.in. ogólną strukturę i organizację witryny. Część ze zmian wdrażamy z poziomu panelu administracyjnego, a przy niektórych korzystamy z pomocy naszych doświadczonych programistów.
Sklep internetowy, który działa poprawnie, ma większe szanse na osiągnięcie wysokich pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. Z tego powodu, w trakcie jego optymalizacji skupiamy się na wszystkich elementach, które są kluczowe nie tylko z perspektywy wyszukiwarek, ale także doświadczeń kupujących.
Optymalizując e-commerce, sprawdzamy m.in.:
- Czas wczytywania witryny - powinien być jak najkrótszy, gdyż to istotny czynnik rankingowy nie tylko z perspektywy Google, ale także doświadczeń użytkowników. Im dłużej ładuje się witryna, tym większa szansa, że kupujący zrezygnuje z jej odwiedzenia.
- Responsywność - witryna powinna prawidłowo wyświetlać się nie tylko na desktopie, ale także na urządzeniach mobilnych. To ważne zwłaszcza z perspektywy tego, że coraz więcej użytkowników dokonuje zakupów m.in. korzystając z telefonu.
- Nagłówki i opisy podstron – w tym zakresie zwracamy uwagę nie tylko na ich długość, ale również na zawartość meta danych.
Dokonując optymalizacji, skupiamy się także na odpowiednim ustawieniu przekierowań (np. w przypadku błędu 404 i 301), poprawności wdrożenia tagów kanonicznych, kodzie źródłowym, mapie witryny oraz na linkowaniu wewnętrznym (dążymy do wyeliminowania stron osieroconych).
W zależności od tego, jakie możliwości techniczne ma witryna konkretnego e-commerce, dopasowujemy do nich rekomendacje z audytu SEO. Kontrolujemy, jak wprowadzane na stronie modyfikacje są postrzegane przez roboty wyszukiwarek i jaki jest ich wpływ na pozycjonowanie strony.
W ramach pozycjonowania zajmujemy się nie tylko optymalizowaniem e-sklepu pod kątem SEO, ale też linkowaniem (wewnętrznym i zewnętrznym) oraz przygotowywaniem wartościowego contentu. Stale analizujemy nasze działania i na bieżąco raportujemy wyniki do klientów.
W razie potrzeby – na bieżąco modyfikujemy wdrażane rozwiązania, w celu maksymalizacji efektów. Prace zawsze omawiamy podczas comiesięcznych spotkań, które w zależności o klienta – przeprowadzamy tradycyjnie lub w formie online.
Pozycjonowanie e-sklepów - tworzymy content, który wpływa na pozycję strony w Google
Duży wpływ na pozycjonowanie sklepów internetowych, mają znajdujące się w witrynie treści. Te nie tylko wspomagają optymalizację strony, ale też sprawiają, że jest ona bardziej wartościowa dla użytkowników. Ranking witryn w wyszukiwarce Google powstaje w wyniku działania specjalnych algorytmów, opierających się na pracy robotów indeksujących.
Case Study |
Ceramika Tubądzin
|
Indeksując strony, roboty sprawdzają ich zawartość, a zebrane przez nie dane służą wyszukiwarce do określenia tego, na jakie słowa kluczowe i na którym miejscu w wynikach wyszukiwania, powinna być wyświetlana konkretna witryna.
Treści analizowane przez algorytm, są więc bardzo ważne z perspektywy pozycjonowania e-commerce w Google. Im większa wartość contentu, tym większa szansa, że strona osiągnie wysokie pozycje na liście adresów SERP.
Tworzymy unikalne opisy dla sklepów internetowych. Dobieramy frazy kluczowe i optymalizujemy content tak, by korzystnie wpływał na pozycję e-sklepu w wyszukiwarce.
Zajmujemy się kompleksowym przygotowaniem treści, tworząc nie tylko opisy produktów i kategorii, ale też prowadząc firmowe blogi, będące m.in. miejscem udzielania użytkownikom porad, w zakresie doboru produktów lub usług, oferowanych przez dany e-commerce.
Przykładamy dużą uwagę do tego, by nasze artykuły odpowiadały na konkretne pytania użytkowników, a ich struktura była przejrzysta (zachowujemy hierarchię nagłówków H1-H6).
Tworząc treści i rozbudowując serwis pod ich kątem, dbamy również o linkowanie wewnętrzne. W artykułach blogowych umieszczamy m.in. linki prowadzące do produktów dostępnych w e-sklepie.
Ten typ linkowania jest istotnym elementem optymalizacji sklepów internetowych. Ułatwia nawigację w witrynie i ma wpływ na jej indeksowanie, a co za tym idzie, także na jej pozycje w wyszukiwarce.
Umieszczając linki w tekstach, przykładamy szczególną uwagę do miejsca, w którym adres URL zostanie zakotwiczony. Staramy się, by był on spójny z pozostałym contentem i jasno wskazywał do jakich treści, odnośnik przekieruje użytkownika po kliknięciu.
Link building dla e-commerce – jak działamy?
Link Building to ważny element, wpływający na pozycjonowanie e-sklepów w wyszukiwarce. W tym typie linkowania, odnośniki do witryny są umieszczane w zewnętrznych serwisach internetowych (np. na forach).
Algorytm Google traktuje linki, jak „polecenia” strony, do której prowadzi dany adres URL. Ważny jest jednak autorytet witryny, w której został on zakotwiczony. Im jest on większy, tym lepiej z perspektywy pozycjonowania, gdyż algorytm ocenia na jego bazie również wartość strony, do której prowadzi.
To właśnie dlatego, prowadząc działania z zakresu link buildingu - zamieszczamy linki do stron jedynie w bezpiecznych i sprawdzonych serwisach, cieszących się renomą w sieci.
Działając w ramach linkowania zewnętrznego, dbamy o to, aby cały proces był naturalny z perspektywy użytkowników. Oznacza to, że odnośniki do stron są rozmieszczane równomiernie, gdyż ich zbyt duży przyrost w jednym czasie, może negatywnie wpłynąć na pozycjonowanie.
Skupiamy się także na dopasowaniu tematyki serwisów zewnętrznych, do oferty konkretnego e-commerce. To ważne, gdyż algorytm wyszukiwarki ocenia również zawartość otaczającą dany odnośnik, a nie jedynie link. Świadcząc usługi z zakresu linkowania zewnętrznego, wykorzystujemy różne formaty (adresy URL, Exact Matched Anchor, grafiki).
Jakie są główne zalety link buildingu dla sklepów internetowych?
- Poprawa widoczności sklepu w organicznych wynikach wyszukiwania.
- Budowa pozytywnego wizerunku.
- Zwiększenie ruchu w sklepie.
To jednak nie wszystko. Do innych zalet wynikających z link buildingu zalicza się zwiększenie rozpoznawalności marki, a ponadto – jeśli link do strony e-sklepu lub konkretnego produktu jest zakotwiczony w wartościowym artykule (cieszącym się dużą popularnością wśród użytkowników), treść będzie zyskiwała coraz to nowszych czytelników, a co za tym idzie, potencjalnych klientów dla marki, którzy mogą trafić do strony e-sklepu właśnie dzięki linkowaniu.
Pozycjonowanie long tail, czyli jak przyciągamy ruch do e-sklepów?
Według badań, użytkownicy coraz częściej wpisują w wyszukiwarkę wielowyrazowe wyrażenia, w celu uzyskania precyzyjnych odpowiedzi na interesujące ich pytania. To szansa dla e-commerce, które nie mają jeszcze ugruntowanej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania (trudno im pozycjonować witrynę na popularne słowa kluczowe).
W pozycjonowaniu long tail wykorzystujemy frazy z długiego ogona, wykazujące wysoką skuteczność, w procesie budowania widoczności strony w Google. Wszystko za sprawą tego, że użytkownicy, którzy decydują się na wyszukiwanie interesujących ich produktów z wykorzystaniem rozbudowanych wyrażeń, najczęściej są zdecydowani na dokonanie zakupu.
Ten typ pozycjonowania jest więc szczególnie efektywny w przypadku sklepów internetowych, gdyż przyciąga użytkowników, realnie zainteresowanych asortymentem firmy. Oprócz skutecznego generowania sprzedaży, pozycjonowanie long tail (szerokie) ma także szereg innych zalet, gdyż cechuje je m.in. niski współczynnik odrzuceń.
W sklepach pozycjonowanych w ten sposób obserwujemy nie tylko szybsze, ale też bardziej stabilne efekty niż w przypadku wykorzystywania krótkich i bardziej ogólnych fraz kluczowych.
Pozycjonowanie long tail, przyciąga do sklepu użytkowników, cechujących się wysokim potencjałem konwersji, którzy z reguły spędzają na stronie więcej czasu i eksplorują jej zawartość dogłębniej niż internauci, wpisujący w wyszukiwarkę hasła ogólne. Ten rodzaj pozycjonowania jest więc jednym z najskuteczniejszych działań SEO dla e-commerce.
SEO dla e-commerce – systemy i technologie, z których korzystamy w codziennej pracy
Od wielu lat prowadzimy skuteczne działania SEO, dla sklepów funkcjonujących w oparciu o różne platformy. Posiadamy doświadczenie w optymalizacji e-commerce, do których zarządzania wykorzystywane są różne typy oprogramowania, takie jak np. Shopware, Prestashop, Shoppy, Shopify, czy Magento.
Do innych optymalizowanych przez nas sklepów należą także te, zarządzane z pomocą platform, takich jak m.in.:
- Drupal – oprogramowanie działające na podstawie licencji Open Software License.
- Edito – platforma wykorzystywana do obsługi sklepów internetowych, działających w oparciu o technologie, takie jak ASP. NET i PHP.
- Sote – platforma do zarządzania e-commerce, działająca w formie SaaS.
Optymalizacja sklepów internetowych z szerokim asortymentem, to jedno z wyzwań dla specjalistów, zajmujących się pozycjonowaniem stron internetowych.
W naszej ofercie znajdują się jednak rozwiązania, pozwalające na budowę zaawansowanych platform sprzedażowych, cechujących się wysokim potencjałem, w zakresie osiągania wysokich pozycji w wyszukiwarce.
Pozycjonowanie sklepów internetowych, a UX
Działania takie jak pozycjonowanie, których głównym celem jest przyciągnięcie do witryny wartościowego ruchu, mogą nie przełożyć się na zwiększenie liczby transakcji, jeśli e-sklep nie będzie właściwie zoptymalizowany pod kątem UX.
Błędy w witrynie, trudny proces zakupowy, brak funkcjonalności zapewniających użytkownikom komfort przeglądania oferty – to tylko niektóre z powodów porzucania koszyków w sklepach internetowych. Doświadczenia klientów sklepu są istotne w procesie indeksowania, a co za tym idzie, także pozycjonowania e-commerce.
W zależności od potrzeb jesteśmy w stanie przeprowadzić audyt SXO strony, a następnie wdrożyć rozwiązania, które wpłyną na poprawę użyteczności sklepu internetowego oraz pomogą odpowiednio zoptymalizować ją w zakresie SEO.
SXO to inaczej Search Experience Optimization, czyli zespół działań, dążących nie tylko do zwiększenia liczby użytkowników, ale też dopasowania witryny do ich potrzeb, tak by mogli zrealizować w niej swoje cele – np. zakup produktów.
Łącząc działania z zakresu SEO i UX, dbamy o to by sklep posiadał czytelną i przejrzystą architekturę informacji oraz responsywny design, pozwalający na komfortowe dokonywanie zakupów, z wykorzystaniem różnego rodzaju urządzeń mobilnych.
Tworzone przez nas treści zawierają trafnie dobrane frazy kluczowe, wpływające na pozycję e-sklepu w organicznych wynikach wyszukiwania. Robimy to m.in. przez wdrożenie w sklepie internetowym bloga, służącego nie tylko do szczegółowego opisu zastosowań produktów, ale też aktualnych wydarzeń związanych z branżą klienta, które budzą zainteresowanie internautów.
Pozycjonowanie dla e-commerce – kiedy warto z niego skorzystać?
Zastanawiając się nad inwestycją w pozycjonowanie e-sklepu, warto wziąć pod uwagę kilka kluczowych aspektów. Przede wszystkim jest to jeden z najbardziej opłacalnych i efektywnych sposobów, na promocję e-commerce w sieci. Dzięki pozycjonowaniu można zwiększyć nie tylko widoczność strony w wyszukiwarce, ale także przychody.
Kiedy warto rozpocząć pozycjonowanie? Dla osiągnięcia najlepszych efektów e-sklep powinien być pozycjonowany w zasadzie od początku swojej działalności, jednak proces ten można rozpocząć w każdej chwili. Szczególnie, jeśli:
- E-commerce działa od dłuższego czasu, ale sprzedaż wciąż utrzymuje się na znikomym poziomie.
- W witrynie pojawiają się użytkownicy, ale ich odwiedziny nie kończą się finalizacją zakupów.
- Sklep nie przyciąga nowych klientów i zaczyna tracić stałych użytkowników.
- Wartość transakcji w witrynie jest niska, mimo prowadzenia innych działań promocyjnych.
Pozycjonowanie sklepów internetowych to długofalowy proces, który z czasem zacznie przynosić marce oczekiwane rezultaty.
Dzięki pozycjonowaniu zwiększamy zasięg e-sklepów i docieramy do grupy docelowej działalności klientów, a tym samym przyczyniamy się do generowania większych przychodów w e-commerce.
Zalety pozycjonowania sklepów internetowych
Mimo że głównym efektem pozycjonowania jest zwiększenie pozycji strony na liście adresów SERP oraz poprawa konwersji w witrynie, to zalet tego procesu jest więcej.
Dzięki pozycjonowaniu marka może osiągnąć m.in. cele wizerunkowe, a dodatkowo umocnić swoją pozycję rynkową i zaistnieć w świadomości klientów. Do pozostałych korzyści zaliczamy:
- Zwiększenie wiarygodności sklepu internetowego – sklepy, które zajmują wysokie pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania, cieszą się większym zaufaniem ze strony użytkowników. Spora część internautów nie zagląda na dalsze strony wyników wyszukiwania, stąd też internauci po wpisaniu w wyszukiwarkę określonych haseł – widzą powtarzającą się nazwę firmy, co zwiększa wiarygodność e-sklepu w ich oczach.
- Niski koszt pozyskania potencjalnych klientów – gdy pozycjonowanie prowadzone jest od dłuższego czasu, koszt pozyskania jednego użytkownika (potencjalnego klienta) zaczyna maleć i po pewnym okresie, może wynosić kilka groszy.
- Promocja dla małych i dużych e-commerce – pozycjonowanie to proces, który może być z powodzeniem wykorzystywany zarówno przez małe, jak i bardzo rozbudowane sklepy internetowe. Działania z zakresu pozycjonowania stron internetowych są skalowalne – mogą być prowadzone przez firmy z niewielkim lub pokaźnym budżetem.
- Trwałe efekty – to jedna z największych zalet pozycjonowania, odróżniających ją od innych form promocji w sieci. Gdy e-sklep wypracuje wysoką pozycję w wyszukiwarce (w wyniku systematycznego prowadzenia działań), będzie się ona utrzymywać na stabilnym poziomie, przez bardzo długi czas.
Pozycjonowanie e-sklepów – dlaczego warto w to zainwestować?
Istnieje przynajmniej kilka podstawowych powodów, dla których warto zainwestować w pozycjonowanie sklepów internetowych. Jednym z nich jest możliwość dotarcia do zupełnie nowych użytkowników, którzy mogą stać się potencjalnymi klientami sklepu.
Większość internautów poszukuje interesujących ich produktów lub usług w wyszukiwarce, a pozycjonowanie sprawia, że po wpisaniu odpowiednich haseł w wyszukiwarce, trafiają do promowanych e-sklepów. Istnieje także kilka innych powodów, dla których pozycjonowanie jest jedną z najbardziej opłacalnych inwestycji w rozwój e-commerce.
- Zwiększenie sprzedaży z organiki – mimo że do zwiększenia sprzedaży w e-sklepie można wykorzystać różne formy promocji, to pozycjonowanie wykazuje jeden z największych potencjałów, w zakresie generowania konwersji, a co za tym idzie, także sprzedaży. Kluczem do sukcesu jest odpowiedni dobór fraz kluczowych, sprzyjający pozyskiwaniu klientów.
- Poprawa atrakcyjności oferty – w procesie pozycjonowania sklepu dochodzi m.in. do optymalizacji strony pod kątem SEO. Część z działań optymalizacyjnych dotyczy nie tylko struktury, ale także treści w witrynie. Wartościowy content sprzyja przeglądaniu oferty, a firmowy blog może być ułatwieniem w doborze odpowiednich produktów.
- Zwiększenie konkurencyjności e-sklepu – pozycjonowanie pomaga osiągać wysokie pozycje w Google, a to wpływa z kolei na budowę lub zachowanie pozycji lidera w określonej branży. E- sklep, który znajduje się w czołówce wyników wyszukiwania, nie naraża się na ryzyko utraty klientów, którzy najczęściej odwiedzają strony, znajdujące się na początku listy adresów.
- Opłacalna inwestycja w rozwój e-biznesu - pozycjonowanie to jedno z długofalowych działań e-marketingowych, dzięki któremu sprzedaż w e-sklepie systematycznie się rozwija – przy zachowaniu niezmiennych nakładów finansowych.
- Wizerunek eksperta w branży – nieodłącznym elementem działań z zakresu pozycjonowania, jest tworzenie wartościowego contentu. Decydując się na prowadzenie firmowego bloga, marka może budować pozycję eksperta w określonej branży, a zostanie to zauważone m.in. dzięki wykorzystaniu fraz poradnikowych. Dzięki nim użytkownicy szukający w sieci opinii, czy recenzji dotyczących konkretnego produktu – będą mogli trafić na stronę pozycjonowanego e- sklepu.
Pozycjonowanie to podstawa do prowadzenia efektywnej sprzedaży w sieci. Marki, które decydują się na działania z zakresu SEO, pierwsze rezultaty najczęściej obserwują już po kilku miesiącach od momentu, w którym sklep zaczął być pozycjonowany. Należy jednak wiedzieć, że pozycjonowanie jest procesem, którego nie można zamknąć w sztywnych ramach czasowych.
Szybkość pojawienia się efektów, zależy m.in. od wyjściowego stanu e-commerce, wykonywanych cyklicznie aktualizacji algorytmów Google oraz tego, jak zmiany techniczne wpłyną na pozycję witryny w rankingu wyszukiwarki.
Więcej informacji na temat tego, jak pozycjonujemy sklepy internetowe.