Pobierz poradnikWiedza, która zwiększa sprzedaż - Twój przewodnik po skutecznym e-learningu

Ciekawy marketing w Black Friday i Cyber Monday

Sam wiesz najlepiej takie techniki i metody trafią do Twoich klientów. Nie bój się eksperymentować. Pamiętaj jednak, by w przyszłym roku jeśli coś pójdzie nie tak, dokładnie przeanalizować sytuację.
Łukasz Szymański
Łukasz Szymański
Business development, Marketing online
Porozmawiajmy

Podstawowe kampanie na wyprzedażowy weekend to coś, bez czego nie należy zaczynać jakichkolwiek działań. Warto jednak wyjść poza schematy, by zapewnić sobie nie tylko przychód, ale i stałych klientów. Oto kilka pomysłów na ciekawie poprowadzony marketing w Black Friday i Cyber Monday.

Wykorzystaj Instagram

To obecnie jedno z najpotężniejszych mediów społecznościowych i nieskorzystanie z jego ciągle rozwijających się możliwości reklamowych będzie poważnym błędem. Największą siłą Instagrama jest wykorzystanie treści wizualnych, które jak wiemy, sprzedają lepiej niż chociażby tekst. W ostatnim tygodniu przed wyprzedażami warto przeobrazić swój profil do jednej wielkiej platformy reklamowej. Porzuć na ten czas tradycyjną komunikację i prowadź jedynie marketing w Black Friday i Cyber Monday.

Slajdy i video – zaprezentuj ofertę sprzedażową w formie krótkich form video. Skup się jedynie na tych, które cieszą się największym zainteresowaniem. Wówczas zaprezentujesz produkty, które być może część twoich klientów chce zakupić, ale czeka na obniżkę cen.

Instastory – przeciętny użytkownik instagrama spędza 53 minuty na przeglądanie instatories. To szybka w przygotowaniu forma, która nie wymaga nawet wykorzystania zdjęć. Twórz komunikaty tekstowe, które będą informowały o wysokości obniżek. Nie poświęcisz na to dużo czasu, a stałe utrzymywanie zainteresowania jest kluczowe dla pomyślności akcji promocyjnej.

Influenserzy – jeśli możesz sobie na to pozwolić, zaangażuj osoby wpływowe. Wysłanie specjalnego koszyka z produktami lub próbek w zamian za zaprezentowanie na ich własnych social media, to coraz częstsza praktyka. Przeznacz na to dodatkowy budżet i dokładnie zapoznaj się z targetem poszczególnych influenserów. Musisz mieć pewność, że przekaz trafi do osób, które potencjalnie zainteresowane asortymentem. Zaoferuj dodatkowe kilku procentowe zniżki dla osób, które wykorzystają podany przez influencera dedykowany kod.

Unbox vidoes – przy wykorzystaniu influencerów dobrze jest zachęcić ich do nagrania tzw. unbox video. Nie zapowiadając jaka jest zawartość paczki, będą mieli oni niespodziankę z każdym kolejnym produktem, szczególnie jeśli zawartość przesyłki będzie różnorodna. Zawrzyj jedynie towary, które będą objęte obniżką podczas Black Friday. Tym samym poszerzasz świadomość o istnieniu Twojego sklepu i informujesz o obniżkach. Takie filmy cieszą się szczególną sympatią fanów i to nie tylko na Instagramie.

Komunikacja

Marketing w Black Friday musi opierać się na jasnym przekazie. To moment, w którym klienci są szczególnie poddani na działanie reklamy. Napływa ona jednak zewsząd, więc wyróżnienie się w tym zakresie jest stwarzaniem sobie dodatkowej szansy na większy zysk.

Nie opieraj się jedynie na wartościach procentowych. Oczywiście komunikaty typu -40% czy -50% potrafią rozbudzić wyobraźnię. Jednak nadal nie jest to jednoznaczna informacja dla potencjalnego klienta, ile będzie musiał za dany produkt zapłacić. Wykorzystaj zatem komunikat cenowy. Obok wartości procentowej podawaj na wybrane produkty realnie obniżoną cenę. Coś, co regularnie kosztuje 200 zł, można kupić za 100 zł. To prosty przekaz, który dla klienta jest doznaniem niemal namacanym w kwestii oszczędzania pieniędzy.

Pamiętaj o klarownym komunikacie dla Twoich stałych klientów. Black Friday i Cyber Monady są w Polsce jeszcze relatywnie nowym zjawiskiem. Nie jest więc oczywiste, że każdy sklep internetowy weźmie w nim udział. Konieczne jest zatem upewnienie sowich klientów, że Twój sklep będzie oferował atrakcyjne oferty cenowe. To samo tyczy się okresu rabatowego – czy będzie to jedynie Black Friday, czy wyłącznie Cyber Monady? A może jedno i drugie? Czy masz zatem zamiar utrzymywać zniżki cenowe przez cały weekend? Warto o tym wszystkim wspomnieć na stronie głównie czy w newsletterze.

Ponadto możesz pokusić się o stworzenie dedykowanego landing page. Zawrzyj na niej wszystkie najważniejsze informacje związane z Black Friday. W ten sposób komunikat dotyczący obniżek może trafić nie tylko do stałych klientów, ale również potencjalnie zainteresowanych Twoją ofertą. Dodatkowo taka strona może dobrze wpłynąć na pozycjonowanie, szczególnie jeśli raz do roku będziesz jedynie aktualizować na niej informacje. Im dłużej będzie ona w internecie, tym lepsze narzędzie zyskasz w zyskaniu przewagi konkurencyjnej.

Specjalna oferta dla stałych klientów

Warto jest doceniać tych klientów, którzy regularnie dokonują zakupów lub wydali w Twoim sklepie oszałamiające kwoty. Oczywiście ideą Black Friday jest obniżenie wartości cenowych, jednak warto pomyśleć o dodatkowych „bonusach” dla wyjątkowych konsumentów.

Pokuś się o specjalne promocje dla nich i określ je mianem „VIP”. Mogą to być np.:

  • Dodatkowe 5% obniżki cen (od już obniżonych)
  • Dodatkowe 3 próbki produktów przy każdym zamówieniu
  • Przedłużenie obniżki cen do końca tygodnia

Oczywiście zaznacz, że oferta jest objęta limitem czasowym. Postaraj się o klarowny przekaz, by klienci ci wiedzieli dokładnie od kiedy do kiedy mogą wykorzystać swoje karty. Nie tylko zachęcisz ich do dokonania zakupów, ale również sprawisz, że poczują się wyjątkowo. To z kolei może przełożyć się na kolejne transakcje w przyszłości.

Łącz promocje

Zakup jednego produktu to sukces, ale zakup dwóch to podwójny sukces! W tworzeniu łączonych promocji konieczne jest nieco większe przygotowanie. Przeanalizuj jakie produkty sprzedają się w parze z innymi. Sprawdź jakie jeszcze produkty klienci odwiedzają po dodaniu wybranych towarów do koszyka. Na podstawie tych danych będziesz mógł stworzyć specjalne oferty cenowe. Dla przykładu sukienka i buty będą obniżone o 40%. Ale w parze klient będzie mógł je kupić za 50% mniej. Konsumenci lubią dodatkowe okazje i w szale tanich zakupów chętniej im sięgnąć po specjalne oferty.

Ponaglaj klienta

Marketing w Black Friday trwa do ostatnich godzin. To specjalny dzień, w którym musisz trzymać cały czas rękę na pulsie. Postaraj się więc o przygotowanie bardzo specjalnych obniżek, już na ostatnią chwilę. Możesz wykorzystać dwie techniki:

Mała ilość towaru – jeśli widzisz, że zostało dosłownie kilka sztuk danego produktu, zamieść stosowny na ten temat komunikat. Klienci widząc malejące ilości chętniej dokonają zakupu towaru w przypadku, gdy wahają się nad jego zakupem.

Ostatnia godzina – zastosuj specjalną obniżkę cen w ostatniej godzinie Black Friday. Pokuś się o obniżenie cen o dodatkowe 10%. O tej porze ruch najprawdopodobniej i tak będzie mniejszy niż np. w godzinach popołudniowych. Umieszczenie adnotacji o dodatkowej obniżce będzie jednak kolejną mobilizacją do zakupów.

Podsumowanie

Sam wiesz najlepiej takie techniki i metody trafią do Twoich klientów. Nie bój się eksperymentować. Pamiętaj jednak, by w przyszłym roku jeśli coś pójdzie nie tak, dokładnie przeanalizować sytuację. Black Friday to wyjątkowy dzień i dlatego warto zadbać o ciekawą formę reklamy i obsługę.

raport_ecommerce_


 


Może zainteresują Cię także

Lidl otwiera e-sklep

31 października 2018
Anna Wolanin dla WirtualneMedia.pl - Lidl szykuje e-sklep w Polsce. Eksperci: to wejście w trudną branżę i odpowiedź na zakaz handlu w niedzielę

Pozycjonowanie e-sklepu inaczej

22 października 2018
Początki pozycjonowania opierały się przede wszystkim na zdobywaniu jak największej ilości linków, które prowadzą do witryny. Obecnie ten kierunek SEO ustąpił na rzecz jakościowych treści...

Porozmawiajmy

Wypełnij formularz lub zadzwoń: +48 17 860 21 86
×

Klienci o nas