-
Firma
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Platformy B2B
- Narzędzia PIM
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- Zarządzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Systemy PLM
- Rozwiązania Enterprise
- Technologie
- Cross-border Solutions
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Raport: Narzędzia i wtyczki eCommerce 2022
- Dlaczego my
-
e-Commerce
-
Konsulting
-
Konsulting
- Analiza danych i Business Intelligence
- Analiza przedwdrożeniowa
- Analiza rynku i konkurencji
- Aplikacje MVP / POC
- Badania użyteczności i testy A/B
- Makiety UX/UI
- Marketing Automation
- Optymalizacja wydajności
- Redesign
- Rozwiązania chmurowe
- Scoping Session
- Strategia rozwoju technologicznego
- Wsparcie techniczne SLA
-
Konsulting
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt
Podstawowe kampanie na wyprzedażowy weekend to coś, bez czego nie należy zaczynać jakichkolwiek działań. Warto jednak wyjść poza schematy, by zapewnić sobie nie tylko przychód, ale i stałych klientów. Oto kilka pomysłów na ciekawie poprowadzony marketing w Black Friday i Cyber Monday.
Wykorzystaj Instagram
To obecnie jedno z najpotężniejszych mediów społecznościowych i nieskorzystanie z jego ciągle rozwijających się możliwości reklamowych będzie poważnym błędem. Największą siłą Instagrama jest wykorzystanie treści wizualnych, które jak wiemy, sprzedają lepiej niż chociażby tekst. W ostatnim tygodniu przed wyprzedażami warto przeobrazić swój profil do jednej wielkiej platformy reklamowej. Porzuć na ten czas tradycyjną komunikację i prowadź jedynie marketing w Black Friday i Cyber Monday.
Slajdy i video – zaprezentuj ofertę sprzedażową w formie krótkich form video. Skup się jedynie na tych, które cieszą się największym zainteresowaniem. Wówczas zaprezentujesz produkty, które być może część twoich klientów chce zakupić, ale czeka na obniżkę cen.
Instastory – przeciętny użytkownik instagrama spędza 53 minuty na przeglądanie instatories. To szybka w przygotowaniu forma, która nie wymaga nawet wykorzystania zdjęć. Twórz komunikaty tekstowe, które będą informowały o wysokości obniżek. Nie poświęcisz na to dużo czasu, a stałe utrzymywanie zainteresowania jest kluczowe dla pomyślności akcji promocyjnej.
Influenserzy – jeśli możesz sobie na to pozwolić, zaangażuj osoby wpływowe. Wysłanie specjalnego koszyka z produktami lub próbek w zamian za zaprezentowanie na ich własnych social media, to coraz częstsza praktyka. Przeznacz na to dodatkowy budżet i dokładnie zapoznaj się z targetem poszczególnych influenserów. Musisz mieć pewność, że przekaz trafi do osób, które potencjalnie zainteresowane asortymentem. Zaoferuj dodatkowe kilku procentowe zniżki dla osób, które wykorzystają podany przez influencera dedykowany kod.
Unbox vidoes – przy wykorzystaniu influencerów dobrze jest zachęcić ich do nagrania tzw. unbox video. Nie zapowiadając jaka jest zawartość paczki, będą mieli oni niespodziankę z każdym kolejnym produktem, szczególnie jeśli zawartość przesyłki będzie różnorodna. Zawrzyj jedynie towary, które będą objęte obniżką podczas Black Friday. Tym samym poszerzasz świadomość o istnieniu Twojego sklepu i informujesz o obniżkach. Takie filmy cieszą się szczególną sympatią fanów i to nie tylko na Instagramie.
Komunikacja
Marketing w Black Friday musi opierać się na jasnym przekazie. To moment, w którym klienci są szczególnie poddani na działanie reklamy. Napływa ona jednak zewsząd, więc wyróżnienie się w tym zakresie jest stwarzaniem sobie dodatkowej szansy na większy zysk.
Nie opieraj się jedynie na wartościach procentowych. Oczywiście komunikaty typu -40% czy -50% potrafią rozbudzić wyobraźnię. Jednak nadal nie jest to jednoznaczna informacja dla potencjalnego klienta, ile będzie musiał za dany produkt zapłacić. Wykorzystaj zatem komunikat cenowy. Obok wartości procentowej podawaj na wybrane produkty realnie obniżoną cenę. Coś, co regularnie kosztuje 200 zł, można kupić za 100 zł. To prosty przekaz, który dla klienta jest doznaniem niemal namacanym w kwestii oszczędzania pieniędzy.
Pamiętaj o klarownym komunikacie dla Twoich stałych klientów. Black Friday i Cyber Monady są w Polsce jeszcze relatywnie nowym zjawiskiem. Nie jest więc oczywiste, że każdy sklep internetowy weźmie w nim udział. Konieczne jest zatem upewnienie sowich klientów, że Twój sklep będzie oferował atrakcyjne oferty cenowe. To samo tyczy się okresu rabatowego – czy będzie to jedynie Black Friday, czy wyłącznie Cyber Monady? A może jedno i drugie? Czy masz zatem zamiar utrzymywać zniżki cenowe przez cały weekend? Warto o tym wszystkim wspomnieć na stronie głównie czy w newsletterze.
Ponadto możesz pokusić się o stworzenie dedykowanego landing page. Zawrzyj na niej wszystkie najważniejsze informacje związane z Black Friday. W ten sposób komunikat dotyczący obniżek może trafić nie tylko do stałych klientów, ale również potencjalnie zainteresowanych Twoją ofertą. Dodatkowo taka strona może dobrze wpłynąć na pozycjonowanie, szczególnie jeśli raz do roku będziesz jedynie aktualizować na niej informacje. Im dłużej będzie ona w internecie, tym lepsze narzędzie zyskasz w zyskaniu przewagi konkurencyjnej.
Specjalna oferta dla stałych klientów
Warto jest doceniać tych klientów, którzy regularnie dokonują zakupów lub wydali w Twoim sklepie oszałamiające kwoty. Oczywiście ideą Black Friday jest obniżenie wartości cenowych, jednak warto pomyśleć o dodatkowych „bonusach” dla wyjątkowych konsumentów.
Pokuś się o specjalne promocje dla nich i określ je mianem „VIP”. Mogą to być np.:
- Dodatkowe 5% obniżki cen (od już obniżonych)
- Dodatkowe 3 próbki produktów przy każdym zamówieniu
- Przedłużenie obniżki cen do końca tygodnia
Oczywiście zaznacz, że oferta jest objęta limitem czasowym. Postaraj się o klarowny przekaz, by klienci ci wiedzieli dokładnie od kiedy do kiedy mogą wykorzystać swoje karty. Nie tylko zachęcisz ich do dokonania zakupów, ale również sprawisz, że poczują się wyjątkowo. To z kolei może przełożyć się na kolejne transakcje w przyszłości.
Łącz promocje
Zakup jednego produktu to sukces, ale zakup dwóch to podwójny sukces! W tworzeniu łączonych promocji konieczne jest nieco większe przygotowanie. Przeanalizuj jakie produkty sprzedają się w parze z innymi. Sprawdź jakie jeszcze produkty klienci odwiedzają po dodaniu wybranych towarów do koszyka. Na podstawie tych danych będziesz mógł stworzyć specjalne oferty cenowe. Dla przykładu sukienka i buty będą obniżone o 40%. Ale w parze klient będzie mógł je kupić za 50% mniej. Konsumenci lubią dodatkowe okazje i w szale tanich zakupów chętniej im sięgnąć po specjalne oferty.
Ponaglaj klienta
Marketing w Black Friday trwa do ostatnich godzin. To specjalny dzień, w którym musisz trzymać cały czas rękę na pulsie. Postaraj się więc o przygotowanie bardzo specjalnych obniżek, już na ostatnią chwilę. Możesz wykorzystać dwie techniki:
Mała ilość towaru – jeśli widzisz, że zostało dosłownie kilka sztuk danego produktu, zamieść stosowny na ten temat komunikat. Klienci widząc malejące ilości chętniej dokonają zakupu towaru w przypadku, gdy wahają się nad jego zakupem.
Ostatnia godzina – zastosuj specjalną obniżkę cen w ostatniej godzinie Black Friday. Pokuś się o obniżenie cen o dodatkowe 10%. O tej porze ruch najprawdopodobniej i tak będzie mniejszy niż np. w godzinach popołudniowych. Umieszczenie adnotacji o dodatkowej obniżce będzie jednak kolejną mobilizacją do zakupów.
Podsumowanie
Sam wiesz najlepiej takie techniki i metody trafią do Twoich klientów. Nie bój się eksperymentować. Pamiętaj jednak, by w przyszłym roku jeśli coś pójdzie nie tak, dokładnie przeanalizować sytuację. Black Friday to wyjątkowy dzień i dlatego warto zadbać o ciekawą formę reklamy i obsługę.