-
Firma
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Platformy B2B
- Narzędzia PIM
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- Zarządzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Systemy PLM
- Rozwiązania Enterprise
- Technologie
- Cross-border Solutions
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Dlaczego my
-
e-Commerce
-
Konsulting
-
Konsulting
- Analiza danych i Business Intelligence
- Analiza przedwdrożeniowa
- Analiza rynku i konkurencji
- Aplikacje MVP / POC
- Badania użyteczności i testy A/B
- Makiety UX/UI
- Marketing Automation
- Optymalizacja wydajności
- Redesign
- Rozwiązania chmurowe
- Scoping Session
- Strategia rozwoju technologicznego
- Wsparcie techniczne SLA
-
Konsulting
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt
Jak pokazują dane zebrane przez DHL Express, aż 86% kupujących jest w stanie zapłacić więcej za lepsze doświadczenie zakupowe. Większość organizacji organizacja, której zależy na zwiększeniu efektywności sprzedaży, powinna więc zadbać o zapewnienie swoim Klientom jak najbardziej harmonijnej i optymalnej ścieżki zakupowej.
W jaki sposób możesz jednak wyeliminować najczęstsze trudności, z którymi zmagają się firmy z rozbudowanymi procesami zamówień? Pomoże Ci w tym rozwiązanie, jakim są multikoszyki w biznesie B2B.
Jak pokazują dane zebrane przez DHL Express, aż 86% kupujących jest w stanie zapłacić więcej za lepsze doświadczenie zakupowe. Większość organizacji organizacja, której zależy na zwiększeniu efektywności sprzedaży, powinna więc zadbać o zapewnienie swoim Klientom jak najbardziej harmonijnej i optymalnej ścieżki zakupowej.
W jaki sposób możesz jednak wyeliminować najczęstsze trudności, z którymi zmagają się firmy z rozbudowanymi procesami zamówień? Pomoże Ci w tym rozwiązanie, jakim są multikoszyki w biznesie B2B.
Multikoszyki w biznesie B2B – co to jest?
Platformy B2B bez wątpienia optymalizują liczne procesy zakupowe i usprawniają współpracę między przedsiębiorstwami. Tak jak w przypadku każdego innego rozwiązania, również tutaj użytkownicy mogą jednak natykać pewne problemy. Przykładem tego są sytuacje, gdy korzystająca z platformy B2B handlowiec chce przygotować kilka wariantów zamówień i porównać ze sobą każde z nich.
Aby to zrobić konieczne jest zazwyczaj kasowanie starego koszyka i ponowne ręczne dodawanie wszystkich produktów do nowego koszyka w nowej formie. W przypadku Klientów składających duże zamówienia jest to zwykle bardzo czasochłonne i może negatywnie wpływać na doświadczenia zakupowe.
Nic więc dziwnego, że coraz więcej specjalistów zastanawia się nad tym, jak usprawnić proces zamówień w B2B. Jak możemy wywnioskować z licznych analiz i raportów, to w końcu jego efektywność i związane z nim doświadczenia Klientów w ogromnym stopniu wpływają na decyzje zakupowe. Okazuje się, że niezwykle przydatne w poprawie efektywności tego procesu może być wyposażenie systemu zarządzania zamówieniami w multikoszyki.
Czym jednak są multikoszyki w systemach B2B? To rozwiązanie, które pozwala na równoległe tworzenie wielu różnych wariantów zamówienia. Daje ono również możliwość powrotu do konkretnych koszyków, zmiany ich zawartości lub też jednoczesnego zakupu wybranych zestawów produktów. Poszczególne zastosowania multikoszyków w e-commerce harmonijnie współdziałają przy tym z innymi funkcjonalnościami platform B2B, przez co umożliwiają sprawną realizację nowoczesnych procesów zakupowych B2B. Brakuje tutaj także takich elementów jak:
- Administratorzy mogą przypisać różne uprawnienia do koszyków, takie jak możliwość zatwierdzania zakupów, kontrolowania budżetu lub dostępu do konkretnych produktów, np, handlowiec tworzy koszyk pod klienta, ale to kierownik działu go zatwierdza i puszcza do realizacji.
- Dzięki tej funkcjonalności możliwe jest śledzenie historii zamówień i wydatków w różnych koszykach, co ułatwia audyty finansowe i planowanie budżetu na przyszłość.
Jak multikoszyki mogą rozwiązać problemy związane z zarządzaniem zamówieniami B2B?
Multikoszyki na wiele sposobów zwiększają wygodę Klientów korzystających z platformy B2B. Eliminują one między innymi konieczność każdorazowego usuwania i dodawania produktów w celu porównania poszczególnych wariantów zamówienia. To jednak nie jedyny problem, który udaje się rozwiązać dzięki multikoszykom w biznesie B2B.
Inną częstą niedogodnością, z którą zmagają się bowiem Klienci korzystający z tradycyjnych platform B2B, jest konieczność kompletowania zamówienia dla różnych jednostek organizacyjnych w ramach jednego koszyka. Choć na pierwszy rzut oka wydaje się to wygodnym rozwiązaniem, w praktyce może powodować wiele problemów – szczególnie w przypadku firm o bardziej złożonej strukturze.
W sytuacjach, gdy w jednym koszyku znajdują się produkty dla wielu działów, a w sam proces zakupowy zaangażowanych jest kilka osób, znacznie trudniejsze staje się kontrolowanie kompletności zamówienia. To natomiast może prowadzić do powstania pomyłek.
Składanie zamówień w jednym koszyku może w przypadku niektórych firm być związane z jeszcze jednym problemem. Wiele przedsiębiorstw wyznacza bowiem osobne budżety dla poszczególnych działów czy grup projektowych. W sytuacji, gdy w jednym koszyku znajdują się produkty zamawiane dla całej organizacji, kontrolowanie wydatków poniesionych przez daną jednostkę jest znacznie trudniejsze.
Platformy B2B oferujące funkcjonalność multikoszyków mogą personalizować ofertę produktową dla różnych działów w zależności od ich specyficznych potrzeb, co zwiększa trafność zamówień i satysfakcję z procesu zakupowego.
Jak zatem wdrożenie koszyków w systemach B2B umożliwi wyeliminowanie wymienionych problemów? Dzięki implementacji tego rozwiązania zamówienia dla poszczególnych jednostek będą mogły być kompletowane w osobnych koszykach.
Pozwoli to na łatwe sprawdzanie jakie produkty znajdują się w zamówieniu przygotowanym dla konkretnego działu oraz jaka jest ich łączna wartość. To natomiast przełoży się na znacznie łatwiejsze weryfikowanie kompletności zamówień o złożonej strukturze, bezproblemowe nadzorowanie budżetów poszczególnych jednostek oraz zredukowanie ryzyka błędów.
Tradycyjny system zarządzania zamówieniami a platforma z opcją tworzenia multikoszyków – zestawienie funkcjonalności
Aby móc w pełni zrozumieć, w jaki sposób wdrożenie omawianego rozwiązania może poprawić doświadczenie zakupowe Klientów, warto przyjrzeć się wszystkim funkcjonalnościom multikoszyków w e-commerce. Porównajmy zatem efektywność tradycyjnych systemów zarządzania zamówieniami B2B z systemami oferującymi opcję obsługi wielu koszyków.
A może nieco inna tabelka budowana z pomocą AI: Oto zestawienie funkcjonalności tradycyjnych systemów zarządzania zamówieniami B2B i systemów z obsługą multikoszyków, które lepiej ilustruje różnice oraz korzyści wynikające z wdrożenia tej zaawansowanej opcji:
Kluczowe różnice:
- Elastyczność i organizacja: Multikoszyki pozwalają na większą swobodę w zarządzaniu procesami zakupowymi, eliminując konieczność centralizacji działań.
- Czas i precyzja: Automatyzacja procesów przydziału wydatków i weryfikacji zamówień znacząco oszczędza czas i zmniejsza ryzyko błędów.
- Lepsze doświadczenie użytkownika: Umożliwia intuicyjne zarządzanie i większą przejrzystość, co poprawia komfort zakupów dla klientów biznesowych.
Dzięki wdrożeniu systemu z funkcjonalnością multikoszyków organizacje mogą zwiększyć efektywność swoich procesów zakupowych, co przekłada się na wyższy poziom satysfakcji użytkowników końcowych.
Korzyści z multikoszyków w procesach zakupowych
Wdrożenie multikoszyków w systemach B2B to jedno z najlepszych rozwiązań dla firm z rozbudowanymi procesami zamówień. Do najważniejszych korzyści, jakie będą mogli odczuć Klienci korzystający z wyposażonej w tę funkcje platformy zaliczyć możemy:
- oszczędność czasu;
- poprawę organizacji pracy zespołów zakupowych;
- możliwość łatwiejszego kontrolowania budżetów;
- zmniejszenie kosztów;
- redukcję ryzyka błędów.
Co ważne, satysfakcja Klientów przełoży się na realne zyski dla przedsiębiorstw, które zdecydowały się na wdrożenie tego wspierającego nowoczesne procesy zakupowe B2B rozwiązania. Firmy takie mogą bowiem liczyć między innymi na zwiększenie sprzedaży, redukcję liczby zwrotów oraz poprawę relacji biznesowych.
Choć omawiane rozwiązanie jest nadal stosunkowo nowe, część firm mogła przekonać się już o korzyściach z multikoszyków w procesach zakupowych. Przykładem takiej organizacji jest Tora-Zajdel II Sp. z o. o, dla której stworzyliśmy system B2B/B2C oferujący między innymi możliwość obsługi wielu koszyków.
Implementacja tej funkcjonalności i innych usprawnień pozwoliła na wzrost efektywności sprzedaży online i poprawę doświadczeń zakupowych Klientów. Więcej na ten temat przeczytać możesz w case study dotyczącym naszego wdrożenia nowoczesnego systemu B2B, B2C w branży rowerowej.
Multikoszyki w biznesie B2B – usprawnij procesy zakupowe na swojej platformie B2B
Decydując się na wdrożenie funkcjonalności multikoszyków, zyskujesz znaczącą przewagę, niezależnie od obecnego kształtu Twojej platformy. Nawet jeśli Twój obecny system wymaga rozbudowy, możemy pomóc w jego dostosowaniu lub zaproponować nowoczesną, elastyczną platformę B2B stworzoną przez naszych specjalistów z Ideo.
Nasze rozwiązania gwarantują nie tylko sprawną implementację wielokoszykowości, ale także harmonijną współpracę z innymi narzędziami wspierającymi procesy sprzedażowe. Dzięki temu Twoja platforma stanie się bardziej funkcjonalna, intuicyjna i odpowiadająca na rzeczywiste potrzeby Twoich klientów biznesowych.
Jeśli chcesz móc już teraz korzystać z platformy, która kompleksowo wesprze zarządzanie zamówieniami B2B, skontaktuj się z naszymi specjalistami z Ideo. Pomożemy Ci znaleźć najkorzystniejsze dla Twojej firmy rozwiązanie i przedstawimy Ci możliwości jego wdrożenia.