Pobierz poradnikWiedza, która zwiększa sprzedaż - Twój przewodnik po skutecznym e-learningu

Jak panel handlowca wspiera efektywne zarządzanie klientami w B2B?

Świat biznesu pędzi do przodu, dlatego sukces przedsiębiorstwa zależy przede wszystkim od jego umiejętności dostosowywania się do nowych realiów i oczekiwań.

Jak pokazują prognozy przedstawione w raporcie Gartnera „FUTURE OF SALES 2025”, w ciągu najbliższych lat aż 80% transakcji B2B będzie realizowanych w kanałach cyfrowych.

Dane płynące z opracowanego przez DHL Express raportu „The Ultimate B2B E-commerce Guide: Tradition is out. Digital is in” wskazują natomiast, że dla 64% osób podejmujących decyzje zakupowe B2B całościowe dobre doświadczenie jest ważniejsze niż cena.

Wciąż nieprzygotowane na nowe realia firmy muszą więc zadbać zarówno o utrzymanie lub wykreowanie przewagi technologicznej, jak i o zapewnienie najwyższej wygody swoim klientom.

Odpowiedzią na to wyzwanie są narzędzia umożliwiające harmonijne współdziałanie technologii i biznesu. Jednym z nich jest panel handlowca B2B, który usprawnia procesy sprzedażowe i pozwala na efektywne zarządzanie klientami w B2B.


Czym jest panel handlowca B2B?

Nowoczesne technologie odgrywają dziś niesamowicie istotną rolę w niemal każdej średniej i dużej firmie. Trudno już wyobrazić sobie pracę handlowców bez rozwiązań takich jak na przykład systemy ERP, OMS czy CRM w B2B.

Poza samym optymalizowaniem procesów sprzedażowych niezwykle istotne pozostaje jednak to, by utrzymać jak najlepsze relacje z partnerami biznesowymi. To między innymi z tego powodu dla wielu organizacji niezastąpioną pomocą jest również panel handlowca B2B.

Czym jest to rozwiązanie i co może zaoferować ono Twojej firmie? Panel handlowca to zestaw narzędzi pracy, który pozwala między innymi na usprawnienie licznych powtarzalnych zadań, a także umożliwia łatwiejsze personalizowanie oferty i sprawniejsze zarządzanie relacjami z klientami w sprzedaży B2B.

Gwarantuje on więc balans między innowacyjnością a stabilnymi relacjami z klientami.


5 kluczowych funkcji panelu handlowca, które zmienią Twoją sprzedaż B2B

Aby móc zrozumieć, w jaki sposób wdrożenie profesjonalnego panelu handlowca B2B może wpłynąć na efektywność Twojej firmy , musimy najpierw poznać najważniejsze zastosowania tego narzędzia. Na jakie funkcjonalności i usprawnienia mogą więc liczyć Twoi pracownicy, jeżeli zdecydujesz się na implementację tego rozwiązania? Panel handlowca B2B pozwoli im między innymi na: 

  • przeglądanie koszyków klientów;
  • edycję list produktów;
  • tworzenie ofert dla klienta;
  • śledzenie statusu ofert;
  • automatyzację powtarzalnych zadań.

Panel handlowca zapewni zatem kompleksowe wsparcie dla Twojej firmy – dostarczy on bowiem licznych narzędzi dla zespołów sprzedaży B2B. Dzięki niemu raportowanie, sprawdzanie statusu ofert i realizacja wykonywanych na co dzień zadań przebiegać będzie znacznie sprawniej.

Co jednak w praktyce Twoi pracownicy zyskają dzięki panelowi handlowca B2B? Dzięki niemu handlowcy będą mogli między innymi zbudować ofertę z pomocą generatora, wpisać do niej konkretne ceny dla Klienta i wygenerować ją jako dokument PDF, który będzie można szybko i wygodnie przesłać. Wszystko to odbędzie się przy wykorzystaniu jednego narzędzia, a nie trzech różnych systemów jak miało to miejsce do tej pory.


Jak panel handlowca zwiększa sprzedaż i personalizuje doświadczenie klienta?

Warto pamiętać, że panel handlowca to nie tylko większa wygoda dla Twoich pracowników. Zapewnienie działowi sprzedaży dostępu do tego narzędzia umożliwi bowiem także jeszcze bardziej efektywne zarządzanie klientami w B2B. W jaki sposób uda się to jednak osiągnąć?

Wykorzystanie omawianego rozwiązania pozwoli Twoim pracownikom między innymi na znacznie skuteczniejsze analizowanie potrzeb klientów. Widok poszczególnych koszyków da handlowcom szansę na jeszcze lepsze zrozumienie procesu zakupowego i poznanie intencji Twoich partnerów biznesowych. To natomiast umożliwi wyeliminowanie potencjalnych barier, co przełoży się na większą liczbę konwersji.

Nie powinniśmy zapominać również o tym, że profesjonalny panel handlowca B2B to także efektywne zarządzanie sprzedażą. To właśnie wykorzystanie tego narzędzia ułatwi między innymi procesy związane z doradzaniem klientom, którzy rozpoczęli już proces zakupowy i natknęli się na konkretne problemy.

Dzięki panelowi możliwe będzie łatwiejsze udzielenie odpowiedzi na pytania, ręczne edytowanie koszyków czy przygotowanie specjalnej, spersonalizowanej oferty. To natomiast przełoży się nie tylko na optymalizację pracy handlowców B2B, ale przede wszystkim pozytywnie wpłynie na obecne i przyszłe relacje biznesowe.

To jednak nadal nie wszystkie z benefitów, jakie Twoja organizacja będzie mogła odczuć po implementacji tego rozwiązania. Wdrożenie panelu handlowca przyniesie bowiem również korzyści dla samego zarządu firmy. Liczne funkcjonalności tego narzędzia usprawnią między innymi kontrolowanie poszczególnych procesów, a także ułatwią tworzenie raportów i prognoz.

Panel handlowca zastosowaliśmy jako jeden z elementów systemu B2B/B2C, który przygotowaliśmy dla firmy Tora-Zajdel II Sp. z o. o. Jakie były efekt? Lepsza sprzedaż, szybsza realizacja zamówień i zapewnienie spójnego doświadczenia zakupowego dla Klientów. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w naszym case study z wdrożenia nowoczesnego systemu B2B, B2C w branży rowerowej.


Optymalizacja pracy handlowców B2B dzięki skutecznemu wykorzystaniu panelu

Przedsiębiorcy, którzy poszukują skutecznych sposobów na optymalizację procesów i automatyzację sprzedaży B2B, muszą zdać sobie sprawę z tego, że aby stworzyć efektywną infrastrukturę firmową, konieczne jest połączenie w całość kilku różnych elementów.

Panel handlowca z pewnością jest niezwykle ważną częścią tej układanki – nie możemy jednak zapominać o znaczeniu jego integracji z pozostałymi kluczowymi aplikacjami. Z jakimi systemami warto zatem połączyć wykorzystywane w firmie platformy B2B? Rozważyć warto przede wszystkim integrację z:

  • ERP (Enterprise Resource Planning);
  • CRM (Customer Relationship Management);
  • PIM (Product Information Management);
  • WMS (Warehouse Management System);
  • TMS (Transport Management System);
  • OMS (Order Management System);
  • Marketing Automation.

Powyższe przykłady stanowią rzecz jasna tylko część z możliwych integracji. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jakie narzędzia dla zespołów sprzedaży B2B warto połączyć w przypadku Twojej firmy, skontaktuj się z naszymi ekspertami, którzy doradzą Ci w tej kwestii i pomogą zbudować platformę B2B dopasowaną do potrzeb Twojej organizacji.


Chcesz wdrożyć efektywny panel handlowca B2B? Skorzystaj ze wsparcia ekspertów!

Profesjonalny, nowoczesny panel handlowca to nieocenione wsparcie dla sprzedawców, którzy dzięki jego wykorzystaniu mogą efektywnie zarządzać klientami w B2B. Tak jak w przypadku wielu narzędzi dla firm, rozwiązanie to będzie mogło przynieść największe korzyści wtedy, gdy zostanie ono odpowiednio zaprojektowane i wdrożone.

Konieczne jest zatem między innymi przeanalizowanie specyfiki przedsiębiorstwa, dobranie funkcjonalności platformy B2B odpowiednio dopasowanych do jego potrzeb, a w niektórych przypadkach także zintegrowanie przygotowanego narzędzia z innymi wykorzystywanymi systemami.

Potrzebujesz wsparcia w realizacji wymienionych działań? W takim razie skorzystaj z wiedzy naszych ekspertów. Nie pozwól, aby brak narzędzi ograniczał rozwój Twojej firmy.

Panel handlowca B2B pomoże Ci działać sprawniej i zapewni lepszą obsługę klientów. Zadzwoń do naszych ekspertów już dziś i wspólnie stwórzmy rozwiązanie, które zrewolucjonizuje Twoje procesy sprzedażowe. Jako Ideo jesteśmy w stanie przygotować dla Ciebie rozwiązanie, które będzie harmonijnie współgrać z Twoim biznesem.

Tagi: b2b ecommerce

raport_ecommerce_


 


Może zainteresują Cię także

Najważniejsze zmiany prawne, o których musisz wiedzieć, prowadząc e-commerce

12 listopada 2024
Poznaj najważniejsze zmiany prawne w pigułce. Sprawdź, na co powinieneś zwracać uwagę w projektach e-commerce.

Wyzwania związane z integracjami B2B – na co warto uważać?

29 października 2024
Poznaj najważniejsze wyzwania integracji B2B w handlu. Dowiedz się, na co zwrócić uwagę przy łączeniu systemów ERP, CRM i e-commerce, aby poprawić efektywność i uniknąć błędów, zachowując bezpieczeństwo i skalowalność rozwiązań.

Porozmawiajmy

Wypełnij formularz lub zadzwoń: +48 17 860 21 86
×

Klienci o nas