-
Firma
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Platformy B2B
- Narzędzia PIM
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- Zarządzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Systemy PLM
- Rozwiązania Enterprise
- Technologie
- Cross-border Solutions
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Raport: Narzędzia i wtyczki eCommerce 2022
- Dlaczego my
-
e-Commerce
-
Konsulting
-
Konsulting
- Analiza danych i Business Intelligence
- Analiza przedwdrożeniowa
- Analiza rynku i konkurencji
- Aplikacje MVP / POC
- Badania użyteczności i testy A/B
- Makiety UX/UI
- Marketing Automation
- Optymalizacja wydajności
- Redesign
- Rozwiązania chmurowe
- Scoping Session
- Strategia rozwoju technologicznego
- Wsparcie techniczne SLA
-
Konsulting
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt
Główne obszary na jakie położony został nacisk w Magento 2.4.2 to bezpieczeństwo oraz jakość działania platformy. Poniżej szczegółowo je omówimy.
Bezpieczeństwo
Klienci decydując się na zakup w sklepie internetowym, powierzają platformie niezwykle wrażliwe dane osobowe. W zamian oczekują, aby cały proces zakupowy odbył się w sposób płynny, ale również (a może wręcz przede wszystkim) w 100% bezpieczny. W odpowiedzi na te oczekiwania, Adobe dostarczył 2 pakiety łatek bezpieczeństwa (2.41-p1 oraz 2.3.6-p1) zawierające ponad 35 poprawek dotyczących tego obszaru oraz liczne ulepszenia.
Pojawiła się również nowa funkcja dotycząca samych ciasteczek. Obsługa flagi SameSite służy do zapewnienia bezpiecznej komunikacji pomiędzy użytkownikami, a platformą. Odbywa się poprzez dwustronny przepływ wysyłanych zapytań. Na tym etapie jest najbardziej narażona na ataki typu XSS czy CSRF. Dodanie flagi blokuje złośliwe zapytanie już na etapie jego wysyłki, uniemożliwiając wniknięcie (data injection) w kod platformy. Podobny cel miało wprowadzenie ulepszeń w zakresie CSP (Content Security Policy).
Jakość platformy
GraphQL API to w język zapytań, jakim posługuje się Magento. W nowej wersji rozbudowano go o wiele funkcji, które sprzyjają przedsiębiorcom B2B. Są to m.in. kredyt kupiecki czy tzw. requisition list, czyli po prostu listy zamówień dla często kupowanych produktów wraz z jej bardziej zaawansowaną konfiguracją.
Z kolei opcja “Zaloguj się jako klient” umożliwia spojrzenie na platformę z perspektywy klienta. Pozwala to w czasie rzeczywistym określić problem występujący np. podczas składania zamówienia i pomóc kupującemu w finalizacji transakcji. Może być też źródłem uzupełnienia informacji zwrotnej od klientów na temat danej funkcjonalności.
Nastąpiło również kilka zmian we wtyczkach od zewnętrznych dostawców - tzw. VBE (Vendor Bundled Extension). Są to wtyczki-komponenty wbudowane w centralną architekturę Magento. Takich elementów jest 6, ale już teraz wiadomo, że jedna z nich zostanie w niedalekiej przyszłości usunięta.
- dotdigital (Dodano funkcję Transactional SMS: może służyć np. potwierdzenia zamówienia czy resetowania hasła),
- Klarna (bez zmian),
- Vertex (Dodano Kody towarów, czyli Commodity codes),
- Yotpo (bez zmian),
- Braintree (Dodano funkcję: Buy Now Pay Later),
- Amazon Pay (Nie znajdzie się już w wersji Magento Commerce 2.5.x. Sprzedawcy będą mogli nabyć ją jako wtyczkę w Magento Marketplace. Ważną informacją jest to, że sposób działania płatności online oraz jej konfiguracja nie ulegnie zmianie.)
Wsparcie dla sprzedawców
Adobe dotrzymuje swojej obietnicy w zakresie większego wsparcia sprzedawców. Godnymi uwagi są tutaj ulepszenia w Media Gallery. Każdy obraz umieszczany na stronie zostaje zoptymalizowany bezpośrednio w galerii dzięki funkcji Optimization. Oznacza to, że wyświetli się znacznie szybciej, ale bez utraty jakości, co jest korzyścią dla potencjalnych klientów. Wpływa to na przyspieszenie wczytywania strony, co z kolei ma przełożenie na pozycjonowanie sklepu internetowego. Poprawione zostało również bezpieczeństwo związane z zarządzaniem elementami multimedialnymi.
W nowej wersji Commerce użytkownicy platformy będą mogli przechowywać pliki na serwerach dostawców zewnętrznych. Wprowadzono również wsparcie dla usługi AWS S3 Remote Storage, czy też Azure Blog Storage. Dzięki niej, możliwe będzie:
- przechowywanie plików w kontenerach w obrębie jednego podsystemu,
- planowanie eksportów oraz importów danych,
- współdzielenie zasobów za pomocą zdalnych kontenerów,
- optymalizacja obrazów bez utraty jakości bezpośrednio na serwerze.
Z kolei wbudowany system CMS Page Builder otrzymuje własne aktualizacje, które umożliwiają szybkie wprowadzanie zmian oraz podejmowanie działań migracyjnych, jak i dostosowania CSS do własnych potrzeb.
Ciekawą, ale i bardzo użyteczną funkcją, w szczególności dla osób dopiero uczących się obsługi Magento, jest interaktywny samouczek - Interactive In-Product Guidance. Dostarcza przydatne wskazówki o tym, jak korzystać efektywniej z dostępnych funkcjonalności, czy też wyświetla komunikaty o dostępności nowych funkcji. Dostępny jest w wersji Magento Commerce Admin.
Kontynuacja trendu PWA oraz Headless ecommerce
Już w wersji Magento 2.4.x, Adobe postanowił wyznaczać trendy na rynku e-commerce i wyjść naprzeciw oczekiwaniom przedsiębiorców realizujących sprzedaż B2B. Impulsem jest zmniejszenie całkowitego kosztu posiadania platformy (Total Cost of Ownership), ale i skrócenie czasu wejścia na inne rynki.
O tym, że strony oparte na technologii PWA (Progressive Web App) są niezwykle komfortowe dla klientów nie trzeba nikogo przekonywać. Natomiast dzięki narzędziom zawartym w Magento sprzedawcy mogą liczyć na znaczną redukcję kosztów ich wdrożenia.
Konsola PWA Studio to narzędzie usprawniające pracę przy tworzeniu całych platform, jak i pojedynczych komponentów. W najnowszej wersji nakładka PWA o nazwie Venia służąca do tworzenia e-witryny sklepowej otrzymała nową funkcję "Moje konto". Dzięki niej planowanie układu frontendu widocznego dla kupujących stało się efektywniejsze, ale i bardziej intuicyjne. Oprócz tego zostały wprowadzone pewne rozszerzenia dotychczasowych funkcjonalności, jak i ulepszenia działania całej nakładki Venia.
To wszystko przekłada się na szybszą implementację oraz launch nowych domen sklepu na międzynarodowych rynkach. Opcja ta również wspiera wiele języków oraz obsługuje sprzedaż wielowalutową.
Wraz z rozbudową wspomnianego wcześniej GraphQL sprzedawcy będą mogli umieścić w bazie danych o 20 razy więcej eSKU. Wszystko za sprawą zmiany architektury katalogów. To odpowiedź Magento na potrzebę większej skalowalności, która staje się priorytetowym elementem strategii rozwoju biznesów.
Rozwiązanie kwestii kłopotliwego upgrade’u
Magento Code Migration Toolkit było odpowiedzią Adobe na potrzebę skuteczniejszej migracji z Magento 1 do 2. Dzięki narzędziu Composer, użytkownicy Magento mogą na stałe zrezygnować z ręcznego wymuszania pojedynczych aktualizacji.
Tak, ALPHA, to sprytny sposób na rzetelne przygotowanie się do gruntownego upgrade’u platformy do nowszej wersji. Jak sama nazwa wskazuje, dzięki Upgrade Compatibility Tool, sprawdzimy, czy możemy przeprowadzić aktualizację oraz jakie działania będziemy musieli podjąć, by cały proces przebiegł szybko oraz sprawnie.
Sprawdzanie kompatybilności to niezwykle ważny aspekt, który bezpośrednio i znacznie minimalizuje okres niedostępności (downtime) naszego e-sklepu dla klientów. To kompleksowe narzędzie wskaże nam jakie elementy powinniśmy zainstalować bądź np. czy dana opcja, wtyczka nie posiada nowszej wersji.
W tym momencie możliwe jest sprawdzenie kompatybilności dla Magento Commerce API oraz GraphQL Schema. Pozostałe funkcje planowane są w kolejnych wersjach platformy. Z pewnością to narzędzie, jak i jego rozwój okaże się przełomowe dla e-commerce.
Za mało ulepszeń dla klientów?
Analizując listę zmian w Magento 2.4.2 można odnieść wrażenie, że skupiono się głównie na ułatwieniu życia sprzedawcom w zakresie obsługi klientów. Warto pamiętać, że im lepsze narzędzia dostarczone są sprzedawcom, tym lepsze staje się także doświadczenie klienta.
Bezpieczeństwo danych klientów zostało wzmocnione. Wprowadzono funkcję Transactional SMS czy też nową formę płatności Buy Now Pay Later. Warto wspomnieć o regulacji przepływu płatności online dla realizowanych zamówień. Na poniższym schemacie, widać jakie kroki podejmie klient począwszy od umieszczenia zamówienia w koszyku, aż po jego zatwierdzenie. Podaje dane jego dotyczące dopiero po zatwierdzaniu zamówienia, a nie przed, jak było wcześniej. Konfigurację workflow dla płatności online wraz z szablonami wiadomości e-mail przeprowadzimy z panelu Administratora.
Całkiem pracowity początek roku już za nami. Doczekaliśmy się Magento Commerce 2.4.2 w wersji beta (5 stycznia), pre-release (26 stycznia) oraz wersji General Availability (9 lutego).
W trakcie czekania na kolejny release, warto dokładniej przyjrzeć się dodanym funkcjonalnościom w obecnej wersji oraz zgłaszać wszelkie problemy za pośrednictwem serwisu GitHub.
Tymczasem, kolejnymi ważnymi datami, o jakich powinniśmy pamiętać będą:
- 6 kwietnia 2021 (BETA) dla Magento 2.4.2-p1
- 27 kwietnia 2021 (PRE-RELEASE) dla Magento 2.4.2-p1
- 11 maja 2021 (GA) dla Magento 2.4.2-p1