-
Firma
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Platformy B2B
- Narzędzia PIM
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- Zarządzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Systemy PLM
- Rozwiązania Enterprise
- Technologie
- Cross-border Solutions
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Raport: Narzędzia i wtyczki eCommerce 2022
- Dlaczego my
-
e-Commerce
-
Konsulting
-
Konsulting
- Analiza danych i Business Intelligence
- Analiza przedwdrożeniowa
- Analiza rynku i konkurencji
- Aplikacje MVP / POC
- Badania użyteczności i testy A/B
- Makiety UX/UI
- Marketing Automation
- Optymalizacja wydajności
- Redesign
- Rozwiązania chmurowe
- Scoping Session
- Strategia rozwoju technologicznego
- Wsparcie techniczne SLA
-
Konsulting
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt
Jeśli chcemy, by wdrażane działania reklamowe przyniosły założony cel, muszą się wzajemnie uzupełniać i być przemyślane. Specjaliści nieustannie dążą do zwiększenia efektywności rozwiązań, które jak twierdzą - zapewnią im przewagę konkurencyjną.
Kampanie reklamowe podczas akcji promocyjnych
W sklepie internetowym warto oferować konsumentom promocje nie tylko w okresie okołoświątecznym. Atrakcyjny sklep to taki, który zawsze przewiduje jakieś rabaty. Jak zatem rozbudować kampanię produktową w Google Ads, aby wspomogła obniżki cen?
Zarówno dla sklepów internetowych, jak i stacjonarnych, przełom listopada i grudnia to czas, w którym klienci robią największe zakupy w skali całego roku. Kolejnym gorącym okresem jest przełom stycznia i lutego, czyli miesiące wielkich wyprzedaży.
Większość sklepów internetowych w tym czasie podejmuje prace w celu odnowienia swojej oferty produktowej lub dąży do zupełnej wyprzedaży produktów. Zazwyczaj takie działania są przeprowadzane właśnie poprzez szereg akcji promocyjnych, w szczególnych przypadkach dochodzących nawet do obniżek cen, do wartości -70% lub -80%.
Zacznijmy od podstaw, czyli od właściwie skonfigurowanego pliku produktowego. Stanowi on punkt wyjścia do pracy nad kolejnymi reklamami. Google Merchant Center dostarcza szeregu opcji i rozwiązań, dzięki którym możliwe jest tworzenie dedykowanych kampanii PLA, dla określonych grup produktowych. Z drugiej strony istnieje jeszcze opcja bazowania na kategoriach produktów obecnych w sklepie. Niemniej jednak przemyślane prowadzenie e-commerce wymaga czegoś więcej. W projektowaniu kampanii jedynym ograniczeniem w praktyce jest nasza kreatywność. Dysponując szerokim asortymentem sklepu, możemy tworzyć niemal niezliczoną liczbę kampanii. Oczywiście, warto pamiętać o zachowaniu umiaru, który jednocześnie pozwoli na osiąganie założonych celów.
Jak projektować kampanie reklamowe?
Dla potrzeb teoretycznych załóżmy, że prowadzimy internetowy sklep ze sprzętem elektronicznym. W asortymencie klienci mogą znaleźć szeroki wybór marek, w zróżnicowanych cenach, o różnej popularności. Dla każdego producenta zostało wyselekcjonowanych kilka produktów o wysokiej marży, z danego przedziału cenowego (np. 300-400 zł) i z najwyższą sprzedażą w danym okresie czasu. Taki podział pozwala nam na wybór tylko tych produktów, które najlepiej się sprzedają i podbicia dla nich budżetu reklamowego. Oczywiście kryteria doboru oferty do konkretnej kampanii mogą być zupełnie inne. Zaprezentowane wartości stanowią jedynie przykład.
Dla naszego Klienta, w ramach testów, wdrożyliśmy trzy tego typu kampanie. Zastosowaliśmy ROAS (wskaźnik informujący o zwrocie z konkretnej kampanii reklamowej lub pojedynczej reklamy) z procentem ustalonym na bazie wyników z wcześniejszych kampanii. Efekty pojawiły się w niedługim czasie. Reklamy, które miały niski budżet (wynikający z testów), już po kilku dniach uzyskiwały pierwsze transakcje. Stanowiły one jedynie 1,3% całości sprzedaży, jednak zanotowaliśmy współczynnik konwersji na poziomie 1,4%. Prowadząc w taki sposób kampanię, następnym krokiem jest ocena ustawień dotyczących kampanii inteligentnej. W tym przypadku warto rozważyć, czy lepszym rozwiązaniem nie będzie ręczne ustawienie końcowego kosztu.
Wróćmy jednak do naszego przykładowego sklepu z elektroniką. Przypuśćmy, że oferujemy w nim wiele produktów tanich, do kwoty 50 zł – dla nich również utwórzmy dedykowaną kampanię. Jeśli towarów jest na tyle dużo, że możliwe jest podzielenie ich na kilka grup względem popularności marki – zróbmy to.
Najbardziej istotną kwestią będzie ustalenie, jakie produkty z tej kategorii cenowej cieszą się największym zainteresowaniem. Dla których – z racji komplementarnego charakteru – dobrze jest skonfigurować remarketing. Celem tworzenia takich kampanii jest optymalizacja wydatków oraz wzrost efektywności wdrażanych działań. Z drugiej strony ich wynik nie oznacza, że oferta sklepu musi być w jakiś sposób ograniczona czy drastycznie zmieniona. To bardziej wskazówka do działań w przyszłości, dzięki którym generowana będzie większa sprzedaż. Musimy mieć także na uwadze jakiego rodzaju produktem dysponujemy i w jakim czasie przeprowadzane są testy. W szerokiej gamie produktowej sezonowość ma duże, jeśli nie kluczowe znaczenie. Dlatego prowadząc kampanie promocyjne, należy mieć te czynniki na uwadze i reklamować jedynie te produkty, co do których mamy całkowitą pewność.