-
Firma
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Platformy B2B
- Narzędzia PIM
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- Zarządzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Systemy PLM
- Rozwiązania Enterprise
- Technologie
- Cross-border Solutions
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Raport: Narzędzia i wtyczki eCommerce 2022
- Dlaczego my
-
e-Commerce
-
Konsulting
-
Konsulting
- Analiza danych i Business Intelligence
- Analiza przedwdrożeniowa
- Analiza rynku i konkurencji
- Aplikacje MVP / POC
- Badania użyteczności i testy A/B
- Makiety UX/UI
- Marketing Automation
- Optymalizacja wydajności
- Redesign
- Rozwiązania chmurowe
- Scoping Session
- Strategia rozwoju technologicznego
- Wsparcie techniczne SLA
-
Konsulting
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt
Wydany niedawno raport Interaktywnie.com to szczegółowa analiza dotycząca obecnego stanu rynku sklepów internetowych. Uzupełnieniem zebranych danych są praktyczne porady, a jednej z nich udzielił Wojciech Szymański, prezes zarządu agencji e-marketingowej Ideo Force.
Jak Polacy kupują w internecie?
To, co powinno cieszyć przede wszystkim właścicieli sklepów internetowych, to fakt, iż polski rynek e-commerce cechuje się jednym z największych wzrostów, w skali świata. Plasuje się on na 13 miejscu, a do 2022 r. jego wartość ma się zwiększyć o kolejne 6 mld dol.
Dobrym drogowskazem jest również liczba konsumentów kupujących online – 15 mln. To naprawdę wysoki wynik, który teoretycznie daje 15 milionów szans na dokonanie transakcji. By jednak jeszcze lepiej trafić do klienta, dobrze jest znać jego nawyki oraz preferencje. Jeśli zatem jeszcze nie zainwestowałeś we właściwe RWD, lepiej nadrobić zaległości. Co drugi internauta realizuje swoje zakupy poprzez urządzenia mobilne – to aż 45% wszystkich użytkowników. W Polsce zakupy tą metodą dokonywane są poprzez smartfony, co warto mieć na uwadze przystosowując swój sklep internetowy. Do najczęściej nabywanych przez telefony produktów zaliczają się ubrania i akcesoria, rozrywka (książki, muzyka, bilety do kina) oraz elektronika.
Wart podkreślenia jest fakt, iż do zakupów poprzez urządzenia mobilne, klienci bardzo chętnie wykorzystują w tym celu aplikacje – przyznało się do tego aż 82% ankietowanych. Jednocześnie daje to drugie miejsce w skali Europy, po Rosji i Hiszpanii (83%).
Sprzedaż w internecie – co o tym decyduje?
W darmowym raporcie Interaktywnie.com E-commerce 2019 nie tylko został omówiony polski rynek e-commerce, ale również zawarte zostały cenne dla właścicieli sklepów internetowych rady.
O komentarz poproszony został Wojciech Szymański, prezes zarządu agencji e-marketingowej Ideo Force. Poniżej publikujemy jego wypowiedź:
Jakie narzędzia promocyjne przyczynią się do zwiększenia sprzedaży?
Do tej kwestii można podejść w sposób dwojaki – poprzez podanie konkretnych rozwiązań lub prezentując podejście ideologiczne. By zrealizować pierwsze z nich, wystarczy w wyszukiwarkę wpisać „narzędzia wspierające sprzedaż w ecommerce”. Wówczas otrzymamy pełną paletę przydatnych rozwiązań. Osobiście jestem zwolennikiem wszelkiego rodzaju testów, dlatego zachęcam do wypróbowania wszystkich możliwych opcji. Ponadto w mojej opinii każda branża oraz sklep są specyficzne. Dlatego metody, które sprawdzają się w jednym sklepie internetowym, niekoniecznie dadzą takie same efekty w innym – i na odwrót.
Ja preferuję ideologiczne podejście do tematu. W takim postrzeganiu kwestii warto wymienić kilka szczególnych metod. Przede wszystkim należy być jak najbliżej klienta. Istotne jest zapewnienie mu maksymalnej personalizacji i adekwatności komunikacji. Należy mierzyć wszystko co jest tylko możliwe do zmierzenia. Nie należy zapominać o wdrożeniu automation marketing, czy uruchomieniu remarketingu. Z koeli cały marketing warto jest oprzeć na danych (datadriven marketing). Dodatkowo całość działań marketingowych powinna zostać zaprojektowana w oparciu o Inbound Marketing.
Jakie narzędzia wspomogą wysoką jakość obsługi klienta?
Pierwszym krokiem jest stworzenie Customer Journey Map. Pozwoli ona określić punkty styku klienta z marką (touchpointy). Ponadto jest pierwszym etapem na drodze do oceny ścieżki zakupowej oraz obsługi posprzedażowej. To niezwykle ważny aspekt, bowiem pozwala na wskazanie obszarów niewłaściwie funkcjonujących na linii e-commerce-klient.
Wskazanie obszarów, które muszą zostać poprawione, czyli tzw. pain points, przyczyni się do zaprojektowania działań zmierzających do optymalizacji doświadczeń klienta. Docelowo będzie miało wpływ na wzrost sprzedaży.
Jeśli chodzi o doraźny zakres technologiczny rekomenduję wdrożenie np. chatbota. Dostępny jest poprzez komunikator internetowy (np. Messenger) i pełni rolę conversational commerce. Oznacza to, że jest udogodnieniem dla klientów na ścieżce zakupowej, którzy rozważają dokonanie zakupu, lecz potrzebują w tej kwestii wsparcia.