-
Firma
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Platformy B2B
- Narzędzia PIM
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- ZarzÄ…dzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Systemy PLM
- RozwiÄ…zania Enterprise
- Technologie
- Cross-border Solutions
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Raport: Narzędzia i wtyczki eCommerce 2022
- Dlaczego my
-
e-Commerce
-
Konsulting
-
Konsulting
- Analiza danych i Business Intelligence
- Analiza przedwdrożeniowa
- Analiza rynku i konkurencji
- Aplikacje MVP / POC
- Badania użyteczności i testy A/B
- Makiety UX/UI
- Marketing Automation
- Optymalizacja wydajności
- Redesign
- RozwiÄ…zania chmurowe
- Scoping Session
- Strategia rozwoju technologicznego
- Wsparcie techniczne SLA
-
Konsulting
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
RozwiÄ…zania IT
-
RozwiÄ…zania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
RozwiÄ…zania IT
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt
Branża e-commerce rozwija się dynamicznie. Rok 2019 nie zostanie pod tym względem w tyle. Biorąc pod uwagę szybkie tempo zmian na rynku oraz pojawianie się nowych technologii, firmy będą musiały prześcigać się w pomysłach, aby sprostać oczekiwaniom klientów i wymaganiom narzucanym przez konkurencję.
Kto wyznaczy nowe trendy w e-commerce?
W ubiegÅ‚ym roku Å›wiatowy gigant na rynku e-commerce Amazon, tylko utwierdziÅ‚ wszystkich w przekonaniu, że w branży nie ma sobie równych. OsiÄ…gnÄ…Å‚ status najbardziej cennej marki. Jej wartość zostaÅ‚a wyceniona na 150 mld dolarów. Pomimo kontrowersji wokół warunków zatrudnienia w magazynach Amazonu, pozycja firmy wydaje siÄ™ niczym niezagrożona. Jeff Bezos chce iść za ciosem i w kolejnych latach zamienić przedsiÄ™biorstwo w caÅ‚y system usÅ‚ugowo – handlowy, z elementami rozrywki.
Na polskim podwórku w 2019 roku z pewnością nadal będzie dominować Allegro. Nie waha się ono bowiem korzystać ze swojej stabilnej pozycji lidera, przecierając kolejne ścieżki i wyznaczając nowe trendy w branży. Tak było chociażby w przypadku wprowadzenia Allegro Smart, czy połączeniu sił z platformą eBilet.pl.
Sztuczna inteligencja w służbie e-commerce
WedÅ‚ug badaÅ„ firmy Accenture sztuczna inteligencja w znaczÄ…cy sposób wpÅ‚ynie na rozwój amerykaÅ„skiej gospodarki, zapewniajÄ…c do 2035 roku zyski rzÄ™du 14 bilionów dolarów. Obecnie coraz trudniej jest nam sobie wyobrazić funkcjonowanie w wielu dziedzinach życia bez wszechobecnej automatyzacji. Wykorzystywanie sztucznej inteligencji staÅ‚o siÄ™ jednÄ… z dominujÄ…cych tendencji w sprzedaży internetowej i na pewno ten trend bÄ™dzie kontynuowany. Stosowanie odpowiednich algorytmów usprawnia procesy w e-handlu, zarówno od strony sprzedawcy, jak i kupujÄ…cego. Prezentowanie spersonalizowanych treÅ›ci, pojawianie siÄ™ wirtualnych asystentów, prognozowanie cen, czy zaawansowane wyszukiwarki – to tylko niektóre z udogodnieÅ„, które w dość szybkim tempie stajÄ… siÄ™ codziennoÅ›ciÄ… w e-commerce.
Obszarem, który w szczególności będzie się rozwijać w 2019 roku są systemy płatności oraz logistyka związana z transportem i dostarczeniem przesyłek. Jest to tym bardziej istotne, że nawet po bezproblemowej transakcji w sklepie, kłopoty z dostawą mogą skutecznie zniechęcić klienta i całkowicie zmienić pierwotne dobre wrażenie. Dlatego przedstawiciele branży pracują nad nowymi rozwiązaniami. Obecnie w fazie testów znajduje się projekt wykorzystywania w procesie dostawczym specjalnie przygotowanych dronów. O tej opcji mówi się już od dobrych kilku lat, jednak póki co, nie udało zamienić ambitnych planów w rzeczywistość. W grę wchodzą także ograniczenia prawne, ciężko zatem stwierdzić, czy w ogóle doczekamy się ery dostaw dronami.
Paczkomaty rosną w siłę
Kolejnym procesem, którego kontynuacjÄ™ bÄ™dzie można obserwować w 2019 roku jest dynamiczny rozwój sieci paczkomatów. Pozycja monopolisty na polskim rynku, jakim jest InPost może być delikatnie zagrożona. Poczta Polska bowiem zapowiada na bieżący rok prawdziwÄ… ekspansjÄ™ – uruchamiajÄ…c w Polsce tysiÄ…c paczkomatów w dość powszechnie obleganych miejscach, takich jak sklepy sieci Biedronka, czy dworce kolejowe. Jednak InPost nie pozostaje dÅ‚użny. DziÄ™ki dofinansowaniu z amerykaÅ„skiego funduszu KKR, w ciÄ…gu najbliższych kilku lat firma ma otrzymać wsparcie w wysokoÅ›ci 125 milionów euro. Kolejnym miejscem ekspansji InPostu sÄ… sklepy Lidla. Sieć zapowiada uruchomienie sprzedaży internetowej na przeÅ‚omie 2019 i 2020 roku, a zakupy bÄ™dzie można odbierać wÅ‚aÅ›nie w paczkomatach.
E-commerce w realu?
W dobie powszechnego używania smartfonów, niezwykle istotne jest także zapewnienie całkowitego bezpieczeństwa transakcji płatniczych. Z pomocą przychodzą tutaj innowacyjne systemy, wykorzystujące uczenie maszynowe. Ich zadaniem jest analiza działań użytkowników pod kątem nietypowych ruchów i podejrzanych zachowań, a co za tym idzie nieustanne udoskonalanie systemu bezpiecznych płatności.
Na przestrzeni ostatnich lat zdążyliÅ›my siÄ™ już przyzwyczaić do tego, że każdy aspekt życia znajduje swoje miejsce i odzwierciedlenie w sieci. Tendencja, która bÄ™dzie rozwijać siÄ™ w 2019 roku, to bez wÄ…tpienia wychodzenie e-commerce z internetu i bardziej bezpoÅ›rednia relacja z klientem. PrzykÅ‚adowo – platforma eObuwie.pl otworzyÅ‚a showroom. Stanowi on swego rodzaju przymierzalniÄ™ butów, które znajdujÄ… siÄ™ w regularnej sprzedaży internetowej. Klienci mogÄ… znaleźć konkretny model na ekranach inteligentnego zaplecza. NastÄ™pnie zostaje on dostarczany do przymierzenia w ciÄ…gu zaledwie kilku minut. Granica pomiÄ™dzy klientem internetowym, a stacjonarnym staje siÄ™ coraz bardziej pÅ‚ynna. Natomiast Å‚Ä…czenie tych dwóch rzeczywistoÅ›ci sprzedażowych z roku na rok przynosi wiÄ™ksze korzyÅ›ci.