-
Firma
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Platformy B2B
- Narzędzia PIM
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- Zarządzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Systemy PLM
- Rozwiązania Enterprise
- Technologie
- Cross-border Solutions
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Raport: Narzędzia i wtyczki eCommerce 2022
- Dlaczego my
-
e-Commerce
-
Konsulting
-
Konsulting
- Analiza danych i Business Intelligence
- Analiza przedwdrożeniowa
- Analiza rynku i konkurencji
- Aplikacje MVP / POC
- Badania użyteczności i testy A/B
- Makiety UX/UI
- Marketing Automation
- Optymalizacja wydajności
- Redesign
- Rozwiązania chmurowe
- Scoping Session
- Strategia rozwoju technologicznego
- Wsparcie techniczne SLA
-
Konsulting
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt
Żyjemy w erze wizualnej, gdzie aspekt estetyczny jest jedną z najbardziej cenionych wartości. Sklep internetowy, który nie jest po prostu „ładny” nie przyciągnie klientów. Jak zatem powinien wyglądać, by zainteresować klientów i sprzedawać? Oto współczesne trendy w designie.
Klucz do sukcesu – podążaj za trendami w designie
Przede wszystkim, warto pamiętać o podstawowej zasadzie, że to strona jest dla odbiorcy, a nie odwrotnie. To potencjalni klienci dyktują warunki – co aktualnie jest interesujące, chwytliwe, zwracające uwagę, a co nie. Ponadto istotne jest, aby wygląd i wizualne zaprezentowanie marki były spójne z obraną przez firmę koncepcją.
Z całą pewnością można powiedzieć, że do łask wraca popularny niegdyś gradient. Obecnie obserwuje się jego wykorzystanie w abstrakcyjnych kształtach i niekonwencjonalnych barwach. Przykładem może być chociażby marka Spotify, która z całą świadomością wykorzystuje go w swojej komunikacji marketingowej, na stronie internetowej, czy w obszarze aplikacji.
Podobnie sytuacja wygląda w przypadku marki Sweet. Każdy z elementów na stronie www jest w formie kolorowych, mocno nieregularnych kształtów. Pojawiają się one zarówno w logo, jak i stanowią tło dla wizualnego przedstawienia informacji o firmie. Nazwa marki w pierwszej kolejności budzi skojarzenia z czymś, co słodkie, cukierkowe, a samo logo to po prostu kolorowy lód na patyku. Wydźwięk strony internetowej buduje wrażenie, że zagląda się do pudełka z landrynkami. Z pewnością zachowana została tu pełna spójność, o którą warto dbać w swoich kampaniach reklamowych i budowaniu identyfikacji wizualnej.
Źródło: https://brands.sweet.io
Mobile first, czyli przede wszystkim praktycznie
Przy tworzeniu stron, czy e-sklepów elementem obowiązkowym staje się zapewnienie maksymalnej wygody korzystania z witryny z urządzeń przenośnych. Nie chodzi tutaj jednak tylko o to, aby strona po prostu dopasowywała się do przeglądarki rozdzielczością i rozmiarem. Bardzo ważny jest taki jej układ graficzny, aby z łatwością można było dowolny element np. przycisk czy link, wybrać dotykowo, najczęściej jednym palcem. Co za tym idzie, ma tutaj znaczenie zarówno odpowiednia wielkość fontu, jak i możliwość przeglądania strony także w poziomie.
Teraźniejszość, to tworzenie stron responsywnych, natomiast standardem najbliższej przyszłości może stać się stosowanie AMP, czyli Accelerated Mobile Pages. To rozwiązanie zakłada specjalne przygotowanie witryn pod urządzenia mobilne. Jego zadaniem jest przede wszystkim zwiększenie szybkości otwierania stron oraz możliwość błyskawicznego przełączania pomiędzy poszczególnymi podstronami.
Geometria, prostota i flat design
Współczesne trendy w designie to projektowanie witryn przyjaznych urządzeniom mobilnym, co z kolei generuje kolejny trend, czyli zastosowanie prostych siatek i układów 3-4 kolumn treści na stronie. Oprócz tego przejrzystość i poprawę czytelności strony zapewnia wykorzystywanie wyrazistych kolorów oraz ostrych, geometrycznych kształtów. Efekt potęguje zestawienie obiektów kontrastujących. Przykładem takiego designu może być marka Stripe – amerykański system płatności online. Cała strona internetowa utrzymana jest w klimacie prostych pasków, w dość odważnych, żywych kolorach, będących przełamaniem dla białego tła. Podobną politykę wizualną zastosowała firma FeelUnique, zajmująca się sprzedażą markowych kosmetyków online. Ostre, kątowe elementy zostały rozmieszczone na stronie w taki sposób, że jednoznacznie koncentrują uwagę użytkownika w środkowej części witryny. Z pewnością stosowanie takich właśnie standardów flat designu, czyli tak zwanego płaskiego projektowania, jest jedną z obecnie dominujących tendencji.
Minimalny design – maksymalny efekt
Trendem do którego zmierzają w szczególności luksusowe marki, jest minimalizm. Na stronach zaprojektowanych w takim charakterze zamieszczane są jedynie istotne informacje, a dominująca kolorystyka oscyluje wokół monochromatycznych barw. Daje to bardzo wyrazisty efekt, mocno oddziałując na odbiorców. Często utożsamiają oni tego rodzaju rustykalne rozwiązania z produktem wysokiej klasy, czy jakością, która nie potrzebuje przyciągać uwagi w krzykliwy sposób.
Modne jest także stosowania całkiem ciemnego tła – tak jak zrobił to światowy gigant Apple. Firma przy prezentacji IPhone X, zrezygnowała z tradycyjnej bieli na rzecz klasycznej czerni. Było to śmiałe posunięcie, ponieważ od dawna biały kolor jednoznacznie kojarzy się z produktami Apple. Jednak jak się okazuje, marka nie obawia się zmian w wizualnej identyfikacji. Posiadając tak ugruntowaną pozycję na rynku może pozwolić sobie na wyznaczanie odważnych trendów. Z pewnością w ślad za tym powoli będą zmierzać inne marki.
Statyczna strona to już przeszłość
Internauci czytają coraz mniej Najchętniej korzystają ze stron, które najistotniejsze informacje przekazują obrazowo, a najlepiej za pomocą krótkich, dynamicznych form video. Może to być chociażby uzupełnienie samego designu strony – poprzez umieszczanie na przykład multimediów w tle. Ciekawym rozwiązaniem dla sklepów internetowych może być korzystanie z filmów produktowych, czy prezentowanie testów produktów. Obecnie takie rozwiązania są najchętniej wykorzystywane w branży beauty, np. w poprzez tutoriale makijaży. Inną marką, której sklep internetowy charakteryzuje się dynamicznym przedstawianiem produktów jest Beats by Dre. Po wybraniu konkretnego modelu słuchawek, użytkownik może obejrzeć je w widoku przestrzennym, dzięki prostej animacji.
Każdy trend w designie zastosowany w praktyce może stać się doskonałym uzupełnieniem i odzwierciedleniem charakterystyki danej marki. Tym bardziej, jeśli będzie odpowiednio dobrany – zarówno do przedstawienia konkretnych produktów, jak i pod kątem oczekiwań potencjalnych klientów.