-
Firma
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Platformy B2B
- Narzędzia PIM
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- Zarządzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Systemy PLM
- Rozwiązania Enterprise
- Technologie
- Cross-border Solutions
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Raport: Narzędzia i wtyczki eCommerce 2022
- Dlaczego my
-
e-Commerce
-
Konsulting
-
Konsulting
- Analiza danych i Business Intelligence
- Analiza przedwdrożeniowa
- Analiza rynku i konkurencji
- Aplikacje MVP / POC
- Badania użyteczności i testy A/B
- Makiety UX/UI
- Marketing Automation
- Optymalizacja wydajności
- Redesign
- Rozwiązania chmurowe
- Scoping Session
- Strategia rozwoju technologicznego
- Wsparcie techniczne SLA
-
Konsulting
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt
Niedawno ukazała się książka pt. „Badania i pomiar efektów w Public Relations” pod red. Dariusza Tworzydło oraz Zbigniewa Chmielewskiego, której współautorem jest Wojciech Szymański, ekspert Ideo.
Publikacja jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie związane z prowadzeniem badań w dziedzinie Public Relations oraz konieczności ich późniejszej interpretacji.
Historia Public Relations w Polsce, jako działań wspomagających prawidłowe funkcjonowanie organizacji, jest stosunkowo krótka. Wynika to po części z faktu, iż ich cechą jest niewątpliwie interdyscyplinarność. To z kolei sprawia, że wszelkie działania dotyczące kreowania wizerunku, bądź też nauk zajmujących się komunikowaniem, kojarzą się jeszcze w naszym kraju jako niemierzalne.
Okazuje się jednak, że w Public Relations również niezbędne są pewne dane liczbowe. Pomagają one podjąć decyzje dotyczące efektywnego zarządzania firmą. W związku z tym, jeśli PR ma przynieść zamierzone efekty i realizować założone cele, także wymaga przeprowadzenia badań, a następnie analizy danych statystycznych.
Duży wkład w powstanie książki wniósł Wojciech Szymański, Kierownik Działu Promocji w Wyszukiwarkach w Ideo, który jest twórcą rozdziału zatytułowanego „Badania w Internecie”. Rozdział ten porusza kwestie korzyści jakie przynosi wykonywanie badań w sieci, w odniesieniu do prowadzenia ich w tradycyjny sposób, a także opisuje dostępne w sieci narzędzia.
Nasz ekspert zwraca uwagę na to, że Internet jest obecnie doskonałym narzędziem do przeprowadzenia badań ilościowych.
Wiąże się to z ciągle rosnącą liczbą osób posiadających stały dostęp do sieci. Badania pokazują, że w Polsce na przestrzeni ośmiu lat tj. od 2000r. do 2008r. odsetek internautów zwiększył się z 2 mln do 14 mln. Świadczy to o dużym potencjale, jaki posiada Internet, a co za tym idzie pozwala na rozszerzenie działalności badawczej prowadzonej z wykorzystaniem Internetu.
Pomiary przeprowadzone za pośrednictwem Internetu pozwalają na ilościowe oszacowanie danych. Ponadto badania w sieci oszczędzają czas zarówno ankieterów, jaki i ankietowanych, co dodatkowo zmniejsza koszty.
Książka z całą pewnością pomoże zrozumieć istotę i konieczność prowadzenia badań w obszarze Public Relations. Pozwoli również wyjaśnić istotę dokonywania badań ilościowych oraz monitoringu efektów działań PR-owych.
Książka przede wszystkim prezentuje obecne trendy w dziedzinie kreowania wizerunku oraz dokonuje zestawienia rzetelnej wiedzy z działaniami praktycznymi. Co najważniejsze autorzy książki przeprowadzają czytelników kolejno przez wszystkie etapy: od momentu rozpoczęcia badań związanych z PR, aż do ich zakończenia i wyciągnięcia odpowiednich wniosków.
Publikacja jest dedykowana zarówno dla osób rozpoczynających dopiero swą edukację w zakresie PR, jak również dla osób zajmujących się tą dziedziną na co dzień.
Autor
Wojciech Szymański
Od 2014 Prezes Zarządu agencji e-marketingowej Ideo Force Sp. z o.o.. Od 2013 roku dyrektor Działu Marketingu Internetowego w agencji interaktywnej Ideo Sp. z o.o., gdzie nadzoruje pracami działu, wyznacza jego cele i odpowiada za wyniki finansowe, a także dalszy rozwój. Wcześniej przez 6 lat kierownik Działu Promocji w Wyszukiwarkach w tej samej agencji. W firmie oprócz koordynowania pracą zespołu przygotowuje strategie marketingowe, strategie e-PR oraz plany media relations z wykorzystaniem internetu.
Prowadzi zajęcia na studiach licencjackich, inżynierskich oraz magisterskich Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie – najlepiej ocenianej uczelni w Polsce południowej wg Rankingu Niepublicznych Uczelni Magisterskich 2013, przygotowanym przez Perspektywy i Rzeczpospolitą.
Publikacja:
Badania i pomiar efektów w Public Relations, pod red. Dariusza Tworzydło i Zbigniewa Chmielewskiego