-
Firma
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Platformy B2B
- Narzędzia PIM
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- Zarządzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Systemy PLM
- Rozwiązania Enterprise
- Technologie
- Cross-border Solutions
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Raport: Narzędzia i wtyczki eCommerce 2022
- Dlaczego my
-
e-Commerce
-
Konsulting
-
Konsulting
- Analiza danych i Business Intelligence
- Analiza przedwdrożeniowa
- Analiza rynku i konkurencji
- Aplikacje MVP / POC
- Badania użyteczności i testy A/B
- Makiety UX/UI
- Marketing Automation
- Optymalizacja wydajności
- Redesign
- Rozwiązania chmurowe
- Scoping Session
- Strategia rozwoju technologicznego
- Wsparcie techniczne SLA
-
Konsulting
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt
Czym jest Content Marketing? Jaka jest jego definicja? Aby przybliżyć wam to i wiele innych zagadnień stworzyliśmy encyklopedię pojęć marketingowych. Poniżej kolejne hasło.
[Magdalena Tobiasz:] Powszechnie obowiązującą definicją content marketingu jest ta zaproponowana przez Content Marketing Institute. Traktuje ona content marketing jako technikę tworzenia i dystrybuowania istotnych i wartościowych treści, mających przyciągnąć, zjednać i zaangażować ściśle sprecyzowaną i świadomą grupę docelową, aby w ten sposób zapewnić marce korzyści z prowadzanej działalności. Zgodnie z definicją, głównym celem tej techniki jest pozyskanie i zatrzymanie klientów poprzez konsekwentne dostarczanie im przydatnych treści, mających zmienić lub wzmocnić ich zachowanie.
Z definicji tej wynika, iż najważniejsze w content marketingu jest pozyskanie dla marki konkretnej grupy docelowej, ale za pomocą wartościowych treści, zawierających poszukiwane przez odbiorców informacje, przedstawione w ciekawy sposób.
W content marketingu wykorzystywane są różne rodzaje treści, jak: blog, artykuł, prezentacja, infografika, newsletter, video, case study, white papers, ranking, ebook, poradnik (how to guides), podcast, webcast. Ich dystrybucja odbywa się za pośrednictwem różnych kanałów pozwalających na komunikację z grupą docelową.
Wprawdzie content marketing, podobnie jak reklama, komunikuje o marce i jej ofercie, ale nie czyni tego w sposób nachalny. Jest w zasadzie odpowiedzią na potrzeby odbiorców. Oprócz informowania, ma na celu również edukowanie klientów, poprzez dostarczanie im praktycznej wiedzy. W efekcie umożliwia budowanie wiarygodności marki i zdobywanie zaufania klientów.
O content marketingu mówi się w kontekście Internetu, jednak jego początki sięgają XIX wieku, kiedy to firmy tworzyły dla klientów praktyczne czasopisma czy poradniki (w formie papierowej). Termin content marketing faktycznie po raz pierwszy pojawił się w 1996 roku, a użył go John F. Oppedahl podczas konferencji Amerykańskiego Towarzystwa Dziennikarzy i Wydawców. Jednak dopiero w 2004 roku zwrócono na zagadnienie większą uwagę, gdy Microsoft stworzył pierwszy blog korporacyjny Channel 9. Prawdziwą popularność technika ta zyskała w 2013 roku, a obecnie jest stałym elementem każdej kampanii marketingowej.
Autor
Magdalena Tobiasz
Copywriter i specjalista ds. content marketingu w firmie Ideo Sp. z o.o. W branży marketingu internetowego działa już od 2011 roku, przygotowując content na potrzeby e-marketingu i współpracując przy realizacji kampanii marketingowych.
Publikacja:
NowyMarketing.pl, 11.08.2015r.