-
Firma
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Platformy B2B
- Narzędzia PIM
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- Zarządzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Systemy PLM
- Rozwiązania Enterprise
- Technologie
- Cross-border Solutions
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Raport: Narzędzia i wtyczki eCommerce 2022
- Dlaczego my
-
e-Commerce
-
Konsulting
-
Konsulting
- Analiza danych i Business Intelligence
- Analiza przedwdrożeniowa
- Analiza rynku i konkurencji
- Aplikacje MVP / POC
- Badania użyteczności i testy A/B
- Makiety UX/UI
- Marketing Automation
- Optymalizacja wydajności
- Redesign
- Rozwiązania chmurowe
- Scoping Session
- Strategia rozwoju technologicznego
- Wsparcie techniczne SLA
-
Konsulting
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt
Czym jest User Experience? Jaka jest jego definicja? Aby przybliżyć wam to i wiele innych zagadnień stworzyliśmy encyklopedię pojęć marketingowych. Poniżej kolejne hasło.
[Wojciech Szymański:] User Experience oznacza w dosłownym tłumaczeniu „doświadczenie użytkownika”. Odnosi się do całości wrażeń (i doświadczeń) jakie przeżywa człowiek podczas korzystania z danego produktu. Może nim być aplikacja komputerowa, strona internetowa czy konkretne jej części – np. formularz kontaktowy, czy chociażby formularz logowania.
Ważne jest, by mieć świadomość, że User Experience związane z korzystaniem z danego rozwiązania jest też efektem wcześniejszych doświadczeń użytkownika. Dlatego istotnym jest, aby projektując produkt brać pod uwagę ukształtowane przyzwyczajenia przyszłych użytkowników i nie zmieniać ich radykalnie.
Aby można było mówić o prawdziwym kreowaniu User Experience konieczne jest przeniknięcie się wielu dyscyplin. Mówimy tu o szerokim spektrum kompetencji - od technologii przez projektowanie graficzne, aż po sam marketing. Wśród literatury naukowej jak i artykułów publikowanych przez praktyków, można znaleźć wiele heurystyk, czyli ogólnych zasad i wskazówek związanych z projektowaniem doświadczenia użytkowników. Jako najważniejsze elementy, na jakie trzeba zwrócić uwagę, można wymienić: możliwość odnalezienia, dostępność, wiarygodność, użyteczność i funkcjonalność oraz wzbudzanie pożądania.
Pojęcie wykształciło się z końcem lat 70-tych dwudziestego wieku wraz z rozwojem komputeryzacji, a dziś kojarzone jest głównie z tym obszarem. User Experience szansę rozwoju i zaistnienia w świadomości inżynierów i specjalistów ds. marketingu uzyskało w 2000 roku, dzięki masowemu powstawaniu tzw. dot-comów i bańce internetowej. Kolejnym przełomowym punktem było zrodzenie się Web 2.0. i wręcz generowania jak najlepszego doświadczenia. W erze, w której większość portali ma swoje odpowiedniki i można wybierać do woli, liczy się nie tylko dostarczenie rozwiązania, ale także podanie go w jak najlepszy sposób.
Autor
Wojciech Szymański
Od 2014 Prezes Zarządu agencji e-marketingowej Ideo Force Sp. z o.o.. Od 2013 roku dyrektor Działu Marketingu Internetowego w agencji interaktywnej Ideo Sp. z o.o., gdzie nadzoruje pracami działu, wyznacza jego cele i odpowiada za wyniki finansowe, a także dalszy rozwój. Wcześniej przez 6 lat kierownik Działu Promocji w Wyszukiwarkach w tej samej agencji. W firmie oprócz koordynowania pracą zespołu przygotowuje strategie marketingowe, strategie e-PR oraz plany media relations z wykorzystaniem internetu.
Prowadzi zajęcia na studiach licencjackich, inżynierskich oraz magisterskich Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie – najlepiej ocenianej uczelni w Polsce południowej wg Rankingu Niepublicznych Uczelni Magisterskich 2013, przygotowanym przez Perspektywy i Rzeczpospolitą.
Publikacja:
NowyMarketing.pl, 04.08.2015r.