-
Firma
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Platformy B2B
- Narzędzia PIM
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- Zarządzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Systemy PLM
- Rozwiązania Enterprise
- Technologie
- Cross-border Solutions
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Dlaczego my
-
e-Commerce
-
Konsulting
-
Konsulting
- Analiza danych i Business Intelligence
- Analiza przedwdrożeniowa
- Analiza rynku i konkurencji
- Aplikacje MVP / POC
- Badania użyteczności i testy A/B
- Makiety UX/UI
- Marketing Automation
- Optymalizacja wydajności
- Redesign
- Rozwiązania chmurowe
- Scoping Session
- Strategia rozwoju technologicznego
- Wsparcie techniczne SLA
-
Konsulting
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt
Cyfrowe narzędzia odgrywają coraz ważniejszą rolę w różnorodnych środowiskach pracy – sprawiają, że pracuje nam się łatwiej, szybciej i bez większych ograniczeń.
To między innymi zapewnia intranet, który z roku na rok zmienia się – tak jak zmieniają się potrzeby i wymagania jego użytkowników. Czego w tym nowym roku możemy się spodziewać i jak będzie kształtował się system intranetowy? Oto najważniejsze trendy w intranecie w 2025 roku.
Większa personalizacja
Publikowane w intranecie treści jeszcze bardziej będą dopasowane do ich odbiorców. Dzięki zaawansowanym technologiom i sztucznej inteligencji pracownicy będą otrzymywać dedykowane, wartościowe informacje na podstawie ich zainteresowań, wcześniejszych aktywności, interakcji. Zminimalizuje to otrzymywanie nieistotnych informacji, a wzmocni zaangażowanie i poczucie przynależności.
Integracja z AI
Jeszcze większe wsparcie sztucznej inteligencji w codziennej pracy – to jeden z najbardziej gorących trendów, nie tylko w intranecie. Liczne funkcjonalności szeroko wspierające tworzenie contentu czy grafik, monitorowanie aktywności, personalizacja treści, czy czuwanie nad aktualizacją informacji – to obecnie popularne funkcje AI implementowane w systemach.
A to wszystko po to, by maksymalnie zoptymalizować i usprawnić pracę, zwiększyć zaangażowanie, a przede wszystkim pozytywne doświadczenia pracowników (employees experience) w cyfrowym środowisku pracy (digital workplace).
Wzmacnianie kultury organizacyjnej
Większe skupienie uwagi na kulturze organizacji ma na celu budowanie pozytywnego środowiska pracy i wzmacnianie zaangażowania pracowników. Intranet i jego społecznościowe funkcje będą wspierać poczucie przynależności i budowanie społeczności.
Umożliwi to szybki feedback, celebracja różnego rodzaju wydarzeń (takich jak np. rocznice) oraz większa liczba interakcji społecznych. Kluczową rolę w tym procesie odgrywa także kultura wzajemnego doceniania – podziękowania i odznaki dla pomocnych współpracowników przyczynią się do jej wzmocnienia.
Wzmacnianie digital workplace (praca zdalna)
W dobie pracy rozproszonej i hybrydowej kluczowe jest zapewnienie płynnej komunikacji i efektywnej współpracy. W 2025 r. będzie kładziony nacisk na jeszcze lepszą integrację technologiczną, by maksymalnie usprawnić i przyspieszyć zdalną pracę.
Oznacza to stworzenie lub dostosowanie centralnego miejsca jak np. intranet, w którym dostępne są linki do różnych systemów, z których na co dzień korzystają pracownicy, a także kluczowe dane przesyłane płynnie z różnych systemów. Komunikacja ma być sprawna i szybka niezależnie od miejsca pracy.
Zaawansowana analityka do mierzenia efektywności
Mierzenie efektywności komunikacji wewnętrznej z pomocą intranetu staje się coraz bardziej kluczowe - nie tylko w kontekście samej komunikacji, ale również codziennej pracy. Sprawna komunikacja = lepsza efektywność pracy. Monitorowanie aktywności użytkowników intranetu daje ogrom cennych informacji również o samym intranecie.
W 2025 roku będzie więcej danych, więcej analityki, by w jak największym stopniu móc reagować na zachodzące zmiany, preferencje użytkowników i maksymalnie dostosowywać funkcjonalności oraz treści intranetowe do potrzeb i wymagań pracowników.
Mobilny dostęp "od ręki”
Intranet w 2025 r. powinien być maksymalnie przyjazny i dopasowany do różnych środowisk pracowniczych. Mobilny intranet dla pracowników, czy dostępny również na innych urządzeniach, jak np. infokioski, to już nie „dodatek” a standard. W tym przypadku podejścia mobile first powinno odgrywać kluczową rolę, by projektowany system spełniał wszystkie wymagania i potrzeby zarówno wizualne, jak i techniczne. Szybki dostęp do intranetu to ogromna szansa na zdobycie zaangażowania pracowników.
Jak zwiększyć skuteczność intranetu w 2025 roku?
Intranet został wdrożony zgodnie z planem, ma wiele atrakcyjnych funkcjonalności, a wciąż korzysta z niego „kilka” osób?" Jak zatem zachęcić pracowników do korzystania z cyfrowego narzędzia i odkrywania jego potencjału?
Zdefiniuj cele i potrzeby
Intranet powinien odpowiadać na potrzeby biznesowe. Czy to będzie np. poprawa komunikacji, czy zwiększanie produktywności pracy – zdefiniuj mierzalne cele, które powinien realizować intranet. Informuj pracowników o każdym z nich. Analizuj i reaguj na zmieniające się potrzeby swoich pracowników – dopasuj rozwiązania intranetowe do aktualnych trendów i wymagań.
Zaangażuj pracowników
Tak naprawdę pracownicy powinni być zaangażowani w proces już na etapie analizy, projektowania i wdrażania systemu. Informowanie ich o realizowanych planach i edukowanie w zakresie implementowanego narzędzia cyfrowego to pierwszy krok do zwiększenia zainteresowania intranetem. Kolejny bardzo ważny etap to aktywny rozwój intranetu z udziałem wszystkich jego użytkowników.
Codzienne korzystanie z dostępnych funkcjonalności oraz budowanie społeczności intranetowej poprzez funkcje społecznościowe sprawiają, że intranet „żyje” i daje realne korzyści.
Personalizuj treści
Treści publikowane w intranecie powinny być kierowane do odpowiednich osób, by zminimalizować ryzyko otrzymywania niechcianych lub niepotrzebnych treści. Dopasowane treści do odbiorcy wzmacniają jego zaangażowanie.
Dbaj o wartościowe i atrakcyjne publikacje
Aby treści były chętnie czytane, udostępniane, czy np. komentowane, powinny być dla ich odbiorców atrakcyjne, jakościowe i zrozumiałe. Ważny jest język publikacji – prosty, czytelny, ale angażujący. Również sama forma publikowania ma ogromny wpływ na pozytywny odbiór — korzystaj z różnego rodzaju grafik, infografik, tabel czy list.
Mierz i analizuj
Regularnie korzystaj z narzędzi analitycznych, by monitorować zaangażowanie i identyfikować obszary, które wymagają poprawy lub zyskują coraz większe zainteresowanie. Zbieraj opinie również od swoich pracowników – to oni są głównym źródłem informacji o intranecie. Dopasuj rozwiązania tak, by odpowiedzieć na ich potrzeby i wymagania.
Podsumowując
Intranet w 2025 roku będzie jeszcze bardziej spersonalizowany i dopasowany do jego użytkownika. Na pewno nie zabraknie w nim elementów sztucznej inteligencji, jednak w zakresie, w którym organizacja będzie tego potrzebować. Kreowanie zintegrowanego cyfrowego środowiska pracy (digital workplace) ma maksymalnie usprawnić i przyspieszyć tryb pracy rozproszonej i hybrydowej.
Ważna będzie także kultura organizacji – poczucie przynależności do społeczności firmowej będzie realizowane poprzez atrakcyjne funkcje społecznościowe intranetu, jak np. chat, wideokonferencje, wspólne workspace’y czy fora.