Chcę darmowy poradnikMigracje w e-commerce. Checklista, która pomoże uniknąć problemów

Intranet: trendy na 2025 rok

Większa personalizacja, a może wsparcie AI? Poznaj najważniejsze i najciekawsze trendy w intranecie w 2025 roku.

Cyfrowe narzędzia odgrywają coraz ważniejszą rolę w różnorodnych środowiskach pracy – sprawiają, że pracuje nam się łatwiej, szybciej i bez większych ograniczeń.

To między innymi zapewnia intranet, który z roku na rok zmienia się – tak jak zmieniają się potrzeby i wymagania jego użytkowników. Czego w tym nowym roku możemy się spodziewać i jak będzie kształtował się system intranetowy? Oto najważniejsze trendy w intranecie w 2025 roku.


Większa personalizacja

Publikowane w intranecie treści jeszcze bardziej będą dopasowane do ich odbiorców. Dzięki zaawansowanym technologiom i sztucznej inteligencji pracownicy będą otrzymywać dedykowane, wartościowe informacje na podstawie ich zainteresowań, wcześniejszych aktywności, interakcji. Zminimalizuje to otrzymywanie nieistotnych informacji, a wzmocni zaangażowanie i poczucie przynależności.


Integracja z AI

Jeszcze większe wsparcie sztucznej inteligencji w codziennej pracy – to jeden z najbardziej gorących trendów, nie tylko w intranecie. Liczne funkcjonalności szeroko wspierające tworzenie contentu czy grafik, monitorowanie aktywności, personalizacja treści, czy czuwanie nad aktualizacją informacji – to obecnie popularne funkcje AI implementowane w systemach.

A to wszystko po to, by maksymalnie zoptymalizować i usprawnić pracę, zwiększyć zaangażowanie, a przede wszystkim pozytywne doświadczenia pracowników (employees experience) w cyfrowym środowisku pracy (digital workplace).


Wzmacnianie kultury organizacyjnej

Większe skupienie uwagi na kulturze organizacji ma na celu budowanie pozytywnego środowiska pracy i wzmacnianie zaangażowania pracowników. Intranet i jego społecznościowe funkcje będą wspierać poczucie przynależności i budowanie społeczności.

Umożliwi to szybki feedback, celebracja różnego rodzaju wydarzeń (takich jak np. rocznice) oraz większa liczba interakcji społecznych. Kluczową rolę w tym procesie odgrywa także kultura wzajemnego doceniania – podziękowania i odznaki dla pomocnych współpracowników przyczynią się do jej wzmocnienia.


Wzmacnianie digital workplace (praca zdalna)

W dobie pracy rozproszonej i hybrydowej kluczowe jest zapewnienie płynnej komunikacji i efektywnej współpracy. W 2025 r. będzie kładziony nacisk na jeszcze lepszą integrację technologiczną, by maksymalnie usprawnić i przyspieszyć zdalną pracę.

Oznacza to stworzenie lub dostosowanie centralnego miejsca jak np. intranet, w którym dostępne są linki do różnych systemów, z których na co dzień korzystają pracownicy, a także kluczowe dane przesyłane płynnie z różnych systemów. Komunikacja ma być sprawna i szybka niezależnie od miejsca pracy.


Zaawansowana analityka do mierzenia efektywności

Mierzenie efektywności komunikacji wewnętrznej z pomocą intranetu staje się coraz bardziej kluczowe - nie tylko w kontekście samej komunikacji, ale również codziennej pracy. Sprawna komunikacja = lepsza efektywność pracy. Monitorowanie aktywności użytkowników intranetu daje ogrom cennych informacji również o samym intranecie.

W 2025 roku będzie więcej danych, więcej analityki, by w jak największym stopniu móc reagować na zachodzące zmiany, preferencje użytkowników i maksymalnie dostosowywać funkcjonalności oraz treści intranetowe do potrzeb i wymagań pracowników.


Mobilny dostęp "od ręki”

Intranet w 2025 r. powinien być maksymalnie przyjazny i dopasowany do różnych środowisk pracowniczych. Mobilny intranet dla pracowników, czy dostępny również na innych urządzeniach, jak np. infokioski, to już nie „dodatek” a standard. W tym przypadku podejścia mobile first powinno odgrywać kluczową rolę, by projektowany system spełniał wszystkie wymagania i potrzeby zarówno wizualne, jak i techniczne. Szybki dostęp do intranetu to ogromna szansa na zdobycie zaangażowania pracowników.


Jak zwiększyć skuteczność intranetu w 2025 roku?

Intranet został wdrożony zgodnie z planem, ma wiele atrakcyjnych funkcjonalności, a wciąż korzysta z niego „kilka” osób?" Jak zatem zachęcić pracowników do korzystania z cyfrowego narzędzia i odkrywania jego potencjału?


Zdefiniuj cele i potrzeby

Intranet powinien odpowiadać na potrzeby biznesowe. Czy to będzie np. poprawa komunikacji, czy zwiększanie produktywności pracy – zdefiniuj mierzalne cele, które powinien realizować intranet. Informuj pracowników o każdym z nich. Analizuj i reaguj na zmieniające się potrzeby swoich pracowników – dopasuj rozwiązania intranetowe do aktualnych trendów i wymagań.


Zaangażuj pracowników

Tak naprawdę pracownicy powinni być zaangażowani w proces już na etapie analizy, projektowania i wdrażania systemu. Informowanie ich o realizowanych planach i edukowanie w zakresie implementowanego narzędzia cyfrowego to pierwszy krok do zwiększenia zainteresowania intranetem. Kolejny bardzo ważny etap to aktywny rozwój intranetu z udziałem wszystkich jego użytkowników.

Codzienne korzystanie z dostępnych funkcjonalności oraz budowanie społeczności intranetowej poprzez funkcje społecznościowe sprawiają, że intranet „żyje” i daje realne korzyści.


Personalizuj treści

Treści publikowane w intranecie powinny być kierowane do odpowiednich osób, by zminimalizować ryzyko otrzymywania niechcianych lub niepotrzebnych treści. Dopasowane treści do odbiorcy wzmacniają jego zaangażowanie.


Dbaj o wartościowe i atrakcyjne publikacje

Aby treści były chętnie czytane, udostępniane, czy np. komentowane, powinny być dla ich odbiorców atrakcyjne, jakościowe i zrozumiałe. Ważny jest język publikacji – prosty, czytelny, ale angażujący. Również sama forma publikowania ma ogromny wpływ na pozytywny odbiór — korzystaj z różnego rodzaju grafik, infografik, tabel czy list.


Mierz i analizuj

Regularnie korzystaj z narzędzi analitycznych, by monitorować zaangażowanie i identyfikować obszary, które wymagają poprawy lub zyskują coraz większe zainteresowanie. Zbieraj opinie również od swoich pracowników – to oni są głównym źródłem informacji o intranecie. Dopasuj rozwiązania tak, by odpowiedzieć na ich potrzeby i wymagania.


Podsumowując

Intranet w 2025 roku będzie jeszcze bardziej spersonalizowany i dopasowany do jego użytkownika. Na pewno nie zabraknie w nim elementów sztucznej inteligencji, jednak w zakresie, w którym organizacja będzie tego potrzebować. Kreowanie zintegrowanego cyfrowego środowiska pracy (digital workplace) ma maksymalnie usprawnić i przyspieszyć tryb pracy rozproszonej i hybrydowej.

Ważna będzie także kultura organizacji – poczucie przynależności do społeczności firmowej będzie realizowane poprzez atrakcyjne funkcje społecznościowe intranetu, jak np. chat, wideokonferencje, wspólne workspace’y czy fora.

Promocja poradników


Może zainteresują Cię także

Co publikować w intranecie? 9 pomysłów na treści wzmacniające zaangażowanie pracowników

19 grudnia 2024
Pracownicy nie korzystają z intranetu? Zobacz co zrobić, aby ożywić wdrożony system i zaangażować jego użytkowników.

Jak intranet wspiera Digital Employee Experience?

18 listopada 2024
Digital Employee Experience to dziś must have w każdej firmie. Zobacz, jak intranet wspiera cyfrowe doświadczenia pracowników.

Porozmawiajmy

Wypełnij formularz lub zadzwoń: +48 17 860 21 86
×

Klienci o nas