-
Firma
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Platformy B2B
- Narzędzia PIM
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- Zarządzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Systemy PLM
- Rozwiązania Enterprise
- Technologie
- Cross-border Solutions
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Raport: Narzędzia i wtyczki eCommerce 2022
- Dlaczego my
-
e-Commerce
-
Konsulting
-
Konsulting
- Analiza danych i Business Intelligence
- Analiza przedwdrożeniowa
- Analiza rynku i konkurencji
- Aplikacje MVP / POC
- Badania użyteczności i testy A/B
- Makiety UX/UI
- Marketing Automation
- Optymalizacja wydajności
- Redesign
- Rozwiązania chmurowe
- Scoping Session
- Strategia rozwoju technologicznego
- Wsparcie techniczne SLA
-
Konsulting
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt
Digital Optimisation to kompendium wprowadzające w świat cyfrowej optymalizacji. A ta, jak wiemy stała się nieodłącznym elementem biznesu i zachodzących w nim procesów operacyjnych. E-book przygotowali specjaliści – Wojciech Szymański wraz Dominiką Śliwą, Łukaszem Szymańskim, Tomaszem Kwiatkowskim i Kamilem Ziomkiem.
E-book Digital Optimisation możesz pobrać ze strony IdeoForce.pl
Zaproponowana metoda podejścia do tematu cyfrowej optymalizacji została sklasyfikowania w dwunastu krokach
Pierwszym zagadnieniem jest integracja cyfrowa przedstawiona na czterech płaszczyznach, wraz ze sposobami osiągnięcia zamierzonych efektów. Wymieniono również praktyczne i podstawowe aspekty marketingowo-sprzedażowe, takie jak chociażby praca w kilku systemach marketingowych i problem z przypisywaniem konwersji. Opracowanie wymienia również korzyści wynikające z wdrożenia digital integration, na przykład zmniejszenie kosztów zarządzania danymi. Kolejną kwestią jest uczynienie przedsiębiorstwa uczącym się. Jednym z elementów learning organization jest stworzenie personelowi warunków do rozwoju, ze szczególnym naciskiem na zespołowe uczenie. Krok trzeci ma związek z reagowaniem na zmiany i ze sprawnym zarządzaniem organizacją. Autorzy wymieniają kluczowe elementy związane z ideą agile organization, w tym strategię (np. dzielenie się pomysłami, elastyczne zarządzanie zasobami), strukturę (np. zintegrowani pracownicy) czy technologię (np. testowanie narzędzi). W tej części poznasz sposoby na optymalizację związaną z tym obszarem firmy i główne błędy mogące nastąpić w wyniku wdrażania zamian.
Metodyka wprowadzenia zaplanowanych zadań w modelu PDCA (Plan-Do-Check-Act) składającego się z planowania, wykonywania, sprawdzania i zastosowania omówiona została w kroku czwartym. Zobaczysz także, jak przebiega planowanie cyklu PDCA. Kolejna część e-booka odnosi się do łączenia kanałów marketingowych online z offline i wymienia elementarne kierunki ich integracji (m.in. rozdawanie kuponów rabatowych do wykorzystania online, aplikacje na mobile zachęcające do zakupów offline). Uzyskasz także informacje o mierzeniu przepływu ruchu z offline na online. Krok szósty nawiązuje do wpracowania własnych sposobów zarządzania kanałami marketingowymi. Ma na celu zwrócenie uwagi na konieczność przyjęcia modelu podziału kanałów marketingowych i takie też sposoby wskazuje wraz z instrumentami promocji w mieszance marketingowej. Z tej części dowiesz się, jak wybrać optymalne kanały marketingowe uwzględniające kluczowe funkcje, opracować personę idealnego klienta, określić grupę docelową, stworzyć Customer Journey i Customer Journey Map.
W części siódmej podjęto temat wskaźników próżności (vanity metrics), które wprowadzają w błąd i są atrakcyjne z wielu niewłaściwych powodów. Przedstawiono sposób na wykrycie wskaźników próżności oraz ich rozpoznanie za pomocą pytań.
Następnym tematem jest wypracowanie najważniejszych wskaźników, czyli KPI i CSF. Okazuje się, że działania marketingowe mogą być skuteczne, a jednocześnie w ogóle nie efektywne. Jednym z wymienionych przykładów jest kampania e-mail marketingowa sklepu internetowego z CTR na poziomie 30%, która nie doprowadziła do żadnej sprzedaży. Krok dziewiąty dotyczy dashboardów analitycznych oraz managerskich i różnic między nimi. Dziesiąty związany jest z analizą ROI (Return On Investment) i ROAS (Return On Ad Spend), a dokładnie opisuje znaczenie każdego z nich.
Etap jedenasty porusza temat modelu Conversion Rate Optimisation. Wymienione zostają dwa główne podejścia do optymalizacji konwersji – jednym z nich jest skoncentrowanie się na testowaniu oraz schemat pracy z customer needs.
Część ostatnia to obszerne omówienie podnoszenia efektywności kanałów digitalowych. Autorzy skupili się na: pozycjonowaniu (rodzajach, wyborze fraz kluczowych, budowaniu długiego ogona, czynnikach wpływających na SEO), kampaniach Google Ads (wskazówki dotyczą na przykład Smart Bidding, atrybucji danych, kampanii inteligentnych), optymalizacji treści, contencie, w tym inbound marketingu, stronie internetowej (opisach w sklepie online, automatyzacji, responsywności) i marketing automation.
To tylko zarys treści, jaką przygotowali specjaliści Ideo i Ideo Force. Zachęcamy do zapoznania się z całością, zwłaszcza jeśli planujesz lub już rozpoczynasz wdrażanie procesu optymalizacji cyfrowej w swoim przedsiębiorstwie. E-book Digital Optimisation możesz pobrać ze strony: https://www.ideoforce.pl/pobierz/digital-optimisation.html