-
Firma
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Platformy B2B
- Narzędzia PIM
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- Zarządzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Systemy PLM
- Rozwiązania Enterprise
- Technologie
- Cross-border Solutions
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Raport: Narzędzia i wtyczki eCommerce 2022
- Dlaczego my
-
e-Commerce
-
Konsulting
-
Konsulting
- Analiza danych i Business Intelligence
- Analiza przedwdrożeniowa
- Analiza rynku i konkurencji
- Aplikacje MVP / POC
- Badania użyteczności i testy A/B
- Makiety UX/UI
- Marketing Automation
- Optymalizacja wydajności
- Redesign
- Rozwiązania chmurowe
- Scoping Session
- Strategia rozwoju technologicznego
- Wsparcie techniczne SLA
-
Konsulting
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt
Najbardziej popularne medium społecznościowe nie przestaje zaskakiwać poziomem rozwoju. Po wprowadzeniu i rozwoju Instastories, dzięki któremu udało się wyprzeć Snapchat, czas na nowy kierunek – e-commerce. Czy za kilka lat Instagram będzie jednym z największych e-commerceów na świecie?
Nowy wymiar e-commerce czyli Instagram Checkout
Instagram jest uwielbiany przez influencerów, a co za tym idzie – również i przez reklamodawców. Lokowanie produktów filmach (również w dłuższych formach na IGTV) to niemal podstawa w influencer marketingu. Ten rozwijający się trend jest coraz bardziej dostrzegany i wykorzystywany przez sam serwis. W marcu br. serwis udostępnił użytkownikom możliwość kupowania bez konieczności wychodzenia z aplikacji – Instagram Checkout. W porównaniu do dotychczasowego ograniczenia umieszczenia linku w bio, trzeba przyznać, że to prawdziwa rewolucja i bardzo duży krok w kierunku e-commerce.
Co prawda korzystając z Instagram Checkout wykonanie pierwszych zakupów będzie dla użytkownika nieco kłopotliwe. Konieczne jest bowiem dodanie wszystkich danych o kliencie, wraz z opcją podpięcia karty kredytowej. Jednak wykonanie tych czynności opłaca się, ponieważ każdy kolejny zakup będzie wówczas możliwy z poziomu aplikacji – bez konieczności jej opuszczania.
Jak to działa? Użytkownik wyświetla post shoppable, z oznaczonymi produktami. Do tej pory klikając po wykonaniu takiej czynności był przenoszony do profilu marki. Instagram Checkout działa inaczej - po kliknięciu przenosi stronę produktową. Klient może zapoznać się ze szczegółami towaru – opisem oraz większą ilością zdjęć. Po wyborze koloru czy rozmiaru wyświetlane jest podsumowanie. Wystarczy jedno kliknięcie, by towar został wysłany pod wskazany podczas pierwszego zamówienia adres.
Obecnie funkcjonalność jest niestety dostępna jedynie dla obszaru Stanów Zjednoczonych. Nie dotyczy również wszystkich sklepów prowadzących sprzedaż przez medium, a jedynie wybrane marki (pełna lista znajduje się na stronie Instagram Checkout).
Trzeba przyznać, że twórcy bardzo ostrożnie podchodzą do kwestii wdrażania nowości. Z jednej strony wynika to zapewne z chęci wypuszczenia na rynek produktu, który będzie działał sprawnie w każdym aspekcie. Z drugiej jednak potrzeba, jak i możliwości sprzedawania na Instagramie to jedno z bardziej oczywistych rozszerzeń, na jakie czekają użytkownicy aplikacji. Nie wiadomo jednak na chwilę obecną czy Instagram Checkout będzie dostępny w innych krajach oraz dla innych marek.
Źródło: Instagram
Nowy profil Instagrama
O tym, że światowej klasy gigant planuje rozszerzenie działalności w zakresie e-commerce, świadczy nowopowstały profil marki @shop. Został on założony w celu promocji mniejszych marek sprzedających za pośrednictwem Instagrama. Ponadto ma stanowić źródło inspiracji oraz bieżących trendów, dla użytkowników z całego świata. W opisie twórcy tworzą powiązania prowadzące do ciekawych sklepów. Profil jest na razie niewielki i zrzesza nieco ponad 50 tys. użytkowników.
Czy jest to alternatywa dla mniejszych marek, które nie znalazły się w Instagram Checkout? Można odnieść takie wrażenie. Warto jednak obserwować w jakim kierunku profil ten będzie rozwijany. Możliwe, że w jego obszarze testowane będą nowe funkcje, które później będą wdrażane na poziomie całego portalu.
Czy Instagram ma szansę odmienić branże e-commerce?
Z Instagrama miesięcznie korzysta miliard użytkowników, w tym aż 35% dorosłych korzystających z internetu w ogóle. (Źródło: Hootsuite). Ponad połowa użytkowników portalu to kobiety, a jak wiadomo to one częściej nie tylko dokonują zakupów. Nie bez znaczenia jest również młody wiek korzystających z Instagrama – 71% ma mniej niż 35 lat.
Podsumowując pieczołowitość z jaką przygotowane zostały nowe funkcjonalności oraz przychylność użytkowników do medium jakim jest Instagram, można widzieć w nim dużego konkurenta dla e-commerce, w przeciągu kilku najbliższych lat.