-
Firma
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Platformy B2B
- Narzędzia PIM
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- Zarządzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Systemy PLM
- Rozwiązania Enterprise
- Technologie
- Cross-border Solutions
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Raport: Narzędzia i wtyczki eCommerce 2022
- Dlaczego my
-
e-Commerce
-
Konsulting
-
Konsulting
- Analiza danych i Business Intelligence
- Analiza przedwdrożeniowa
- Analiza rynku i konkurencji
- Aplikacje MVP / POC
- Badania użyteczności i testy A/B
- Makiety UX/UI
- Marketing Automation
- Optymalizacja wydajności
- Redesign
- Rozwiązania chmurowe
- Scoping Session
- Strategia rozwoju technologicznego
- Wsparcie techniczne SLA
-
Konsulting
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt
Firma badawcza GFK przygotowała raport, z którego wynika, że 1/3 wszystkich obrotów w polskim handlu, pochodzi z e-commerce. Co więcej, kolejne segmenty handlu przygotowują się do wejścia w sprzedaż internetową.
Kto kupuje on-line?
Na rosnące obroty e-commerce wpływ ma przede wszystkim profil kupującego. Co nie jest zaskakujące najbardziej aktywni pod względem realizacji zakupów są konsumenci w zakresie wiekowym 25-35 lat. Zazwyczaj są to mieszkańcy większych miast, który mogą poszczycić się dobrą jakością życia. Dla klientów z kategorii 15-24 zakupy online są o wiele bardziej wygodnym sposobem, aniżeli zakupy stacjonarne. 69% osób z tego segmentu uważa, że kupowanie w interencie jest modne.
Jeśli chodzi płeć, kobiety o wiele chętniej dokonują zakupów. Mężczyźni chętnie je oglądają, jednak z powodzeniem ścieżkę zakupową przechodzą właśnie panie. To również wpływa na sposób realizacji zakupów – o wiele częściej gromadzą one zapasy, np. z segmentu produktów domowych oraz nabywają produkty z segmentu odzieży męskiej.
Jak robimy zakupy online?
Raport analizuje również to, jakiego rodzaju zakupy są najczęściej dokonywane. Szczególnie dużym zainteresowaniem cieszą się produkty, które nazwać można zamiennikami znanych marek. Przyciąga również cena – im niższa, tym częściej dochodzi do zrealizowania zakupu. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się również sklepy, które można określić jako outletowe.
Polski rynek e-commerce zdominowały jednocześnie duże marki. W swoich segmentach zazwyczaj generują one ok. 80% całego ruchu. Warto również zaznaczyć, że bardzo często są to marki, które posiadają swoje stacjonarne odpowiedniki i również w swoich kategoriach wiodą prym m.in. Reseverd, Rossmann czy Media Expert.
FMCG wchodzi w polski rynek e-commerce
Wzrost e-commerce w Polsce jest szybszy niż średnia światowa, jednak nadal jest wiele obszarów, w których jest możliwość rozwoju. Jednym z największych segmentów handlu stacjonarnego, który z kolei niemal nie rozwija się w Polsce, są produkty z kategorii FMCG. Oczywiście cały czas słyszy się o tym, że powstają kolejne próby sprzedaży żywności przez interne, na większą, niż jest prowadzona w tym momencie skalę. (Przeczytaj: Jak wygląda rynek e-grocery w Polsce?) Jednak w tym obszarze jest jeszcze wiele do usprawnienia, szczególnie po stronie logistycznej i technicznej.
Tymczasem agencja badawcza Nielsen podaje, że Polska znajduje się w tak zwanej fazie wejścia. Przez następne 3 lata najprawdopodobniej przejdzie do kolejnego etapu, jakim jest faza dynamicznego rozwoju. Wpływ na to będzie miało nie tylko znalezienie optymalnego rozwiązania z obszaru logistyczno-technologicznego, ale również zmianie powoli ulega profil konsumenta sklepów internetowych. Coraz częściej zakupów w internecie dokonują osoby młode, (jak pokazuje raport GFK), które preferują e-sklepy, ponad zakupy stacjonarne. Profil wybieranych przez nich produktów również wpisuje się profil FMCG – wielkogabarytowe, kosmetyki czy proszki do prania.
Raporty te pokazują, że sprzedaż online stanowi bardzo ważny segment handlu w Polsce. Warto jednak patrzeć na polski rynek e-commerce w o wiele szerszej skali, która pozwoli wskazać te elementy, które wymagają jeszcze usprawnienia lub z drugiej strony dają szansę na rozwój.