-
Firma
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Platformy B2B
- Narzędzia PIM
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- Zarządzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Systemy PLM
- Rozwiązania Enterprise
- Technologie
- Cross-border Solutions
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Raport: Narzędzia i wtyczki eCommerce 2022
- Dlaczego my
-
e-Commerce
-
Konsulting
-
Konsulting
- Analiza danych i Business Intelligence
- Analiza przedwdrożeniowa
- Analiza rynku i konkurencji
- Aplikacje MVP / POC
- Badania użyteczności i testy A/B
- Makiety UX/UI
- Marketing Automation
- Optymalizacja wydajności
- Redesign
- Rozwiązania chmurowe
- Scoping Session
- Strategia rozwoju technologicznego
- Wsparcie techniczne SLA
-
Konsulting
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt
56% internautów realizuje zakupy w sklepach internetowych – tak wynika z opublikowanego właśnie raportu Gemius „E-commerce w Polsce 2018. Gemius dla e-Commerce Polska”. Zbadane zostały również zachowania, jak i preferencje polskiego konsumenta w sieci.
Jak i dlaczego decydujemy się na zakupy internetowe?
Wyniki badania nie są zaskakujące, jeżeli chodzi o najczęściej wybierane produkty w sieci. Od lat przodują odzież, dodatki i akcesoria i nie wydaje się, aby trend ten w najbliższym czasie miał ulec zmianie. Ponadto nadal chętnie kupujemy książki, płyty, filmy czy bilety na wydarzenia kultualne np. do kina czy teatru.
Nadrzędnym powodem, który skłania konsumentów do kupowania online jest wygoda. Zakupy internetowe są nieskomplikowane, nie wymagają stania w kolejkach, są i nierzadko tańsze, aniżeli ich tradycyjny odpowiednik.
W badaniu widać również bardzo wyraźnie trend, który od dłuższego czasu nabiera na sile – zakupy internetowe realizowane poprzez urządzenia przenośne. Na pierwszym miejscu badani wymienili laptop z wynikiem 88%. 58% klientów deklaruje, że wykorzystuje w tym celu smartfon, a 21% tablet. Z komputera przenośnego korzysta 62% klientów.
Z resztą dalsze wyniki badania popierają tezę, że dostosowanie stron internetowych, a w szczególności sklepów, jest koniecznością. Wśród najczęściej wymienianych wad zakupów online jest właśnie niedostosowanie sklepów internetowych pod urządzenia mobilne lub brak aplikacji mobilnych. Starsze osoby widzą niedopracowania na zupełnie innych obszarach - gdy ścieżka zakupowa jest zbyt długa i konieczne jest przejście przez wiele jej kroków.
Dla 51% internautów atrakcyjna cena jest najważniejszym czynnikiem, który zachęca ich do realizacji zakupów w sieci. Ważne są również niskie koszty dostawy oraz pozytywne doświadczenia z przeszłości.
W grupie kupujących 54% stanowią kobiety.
Dlaczego nie kupujemy w internecie?
44% badanych zadeklarowało, że nie kupuje w sklepach internetowych w ogóle. Jako najważniejszy czynnik tej decyzji wskazują niemożliwość wcześniejszego sprawdzenia produktu osobiście. Co ciekawe, jako czynniki, które mogłyby wpłynąć na zmianę decyzji dotycząca zakupów w internecie wskazują: niższe ceny dostaw i produktów oraz szybsza dostawa. Jak widać większość z wymienionych jest zbliżona do czynników, które kupujący wymieniają jako największe zalety. Jako wady wymieniane są również przyzwyczajenia do tradycyjnej sprzedaży, obawy z gwarancją czy troska o bezpieczeństwo kart płatniczych.
Z kolei osoby niekupujące w sieci deklarują, że gdyby miały zacząć to robić, decydowałyby się na podobne produkty, które obecnie są wśród najczęściej kupowanych: książki, płyty odzież czy sprzęt RTV.
W grupie niekupujących 52% stanowią mężczyźni.
Średnie wydatki na zakupy internetowe
Patrząc na kategorie zakupowe po które sięgamy najczęściej, nietrudno się dziwić, że najwięcej wydajemy na obuwie – 299 zł miesięcznie. Na drugim miejscu są oczywiście odzież i dodatki z kwotą 224 zł. Na trzecim miejscu książki, płyty itp. – niemal 100 zł miesięcznie.
W każdej z tych grup produktowych najwięcej wydały osoby z wykształceniem wyższym.