-
Firma
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Platformy B2B
- Narzędzia PIM
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- Zarządzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Systemy PLM
- Rozwiązania Enterprise
- Technologie
- Cross-border Solutions
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Raport: Narzędzia i wtyczki eCommerce 2022
- Dlaczego my
-
e-Commerce
-
Konsulting
-
Konsulting
- Analiza danych i Business Intelligence
- Analiza przedwdrożeniowa
- Analiza rynku i konkurencji
- Aplikacje MVP / POC
- Badania użyteczności i testy A/B
- Makiety UX/UI
- Marketing Automation
- Optymalizacja wydajności
- Redesign
- Rozwiązania chmurowe
- Scoping Session
- Strategia rozwoju technologicznego
- Wsparcie techniczne SLA
-
Konsulting
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt
Sprzedaż online jest jednym z najbardziej dynamicznych elementów internetu. By wyprzedzenie konkurencji i sprawnie prosperowanie firmy było możliwe, dobrze jest wiedzieć jakie obszary e-handlu wykazują najszybszy rozwój. Oto funkcjonalności, które warto wdrożyć w sklepie internetowym.
Mobile w e-commerce
Zeszły rok pokazał, że zapewnienie optymalnych warunków w sprzedaży poprzez urządzenia mobilne jest absolutną koniecznością. Pod koniec 2017 r., w okresie świątecznym, udział zakupów mobilnych na rynku zakupów e-commerce wyniósł 33%. To tylko jeden z przykładów na potwierdzenie tezy, że każdy e-sklep powinien być responsywny i zoptymalizowany pod kątem urządzeń mobilnych.
Płatność na urządzeniach mobilnych
Zakupy realizowane poprzez urządzenia mobilne muszą cechować się większa intuicyjnością, aniżeli poprzez platformę komputerową. Powszechnie znane formy płatności, które opierają się na szeregu pól do wypełnienia stają się coraz mniej powszechne. Zmienił się także stosunek użytkowników, którzy oczekują szybkich efektów i nieskomplikowanego procesu. Jeśli te warunki nie zostaną spełnione, dochodzi do porzucenia koszyka, jeszcze przed podsumowaniem zakupów.
Przewiduje się, że w 2018 r. 40% przychodów z e-commerce zostanie wygenerowanych poprzez zakupy przez telefon. Wydaje się zatem, że zagwarantowanie swoim klientom szybkich i wygodnych zakupów na tego typu urządzeniach, to w obecnych czasach obowiązek.
Wyszukiwanie głosowe
Wyszukiwanie głosowe nie jest nowością, jednak dopiero w ostatnich latach zyskało na znaczeniu. Według Google 20% zapytań mobilnych pochodzi właśnie z wyszukiwania głosowego. Specjaliści są zdania, że rok 2018 przyniesie rewolucję rynku sprzedaży e-commerce w zakresie tej metody wyszukiwania.
Zaimplementowanie wyszukiwania głosowego do swojego sklepu internetowego to odpowiedź na aktualne oczekiwania klientów, którzy coraz częściej w ten sposób poszukują produktów i usług w Internecie. Wdrożenie wyszukiwania głosowego to nie tylko zwiększenie komfortu konsumentów. To również ułatwienie wyszukiwania interesujących ich produktów, a dla sklepu – większe przychody.
Spersonalizowane animacje i filmiki w celu zwiększenia współczynnika klikalności
Już od dłuższego czasu da się zauważyć rosnący trend, którym jest zaprezentowanie oferty sklepu, nie tylko poprzez standardowy opis, ale również wykorzystując inne formy wizualne. Gwarantują one o wiele większe zaangażowanie i bardziej skupiają uwagę konsumentów. Rok 2018 to czas odważnych wizualizacji i animacji. Ich właściwe ukierunkowane i odpowiednie dopasowane może przyczynić się do tego, że będą one odgrywać taką samą rolę w ulepszeniu obsługi klienta, jak szybkie płatności czy wyszukiwanie głosowe.
Wideo w przekazie informacyjnym zwiększa współczynnik klikalności o 200-300%. Tym samym o 97% rośnie zamysł dokonania zakupu. Wprowadzenie spersonalizowanych animacji i filmików to wzrost zaangażowania użytkowników, a co za tym idzie większa klikalność i sprzedaż w swoim sklepie internetowym.
Jednolita sprzedaż i dbanie o dobre doświadczenia kupujących
Wielokanałowa sprzedaż jest powszechną praktyką w e-handlu. Ponadto okoliczności ku takiemu modelowi biznesowemu stwarzają same social media. Warto jednak w tej różnorodności zapewnić integrację kanałów. Taka praktyka pozwoli na dotarcie do klienta, przekazanie mu ujednoliconego komunikatu i zachęcenie go do zrealizowania zakupów. W praktyce oznacza to, że niezależnie od tego w jakiej sytuacji klient trafi do sklepu, np. przeglądając portal społecznościowy, newsletter czy klikając w reklamę, otrzyma zawsze takie same warunki kupna.
Poprzez wykorzystanie myślenia wielokanałowego, możliwa jest obserwacja zachowania klientów, co pozwoli na celniejsze spełnienie ich oczekiwań.
Zautomatyzowana interakcja z klientem dzięki chatbotom
Skala rozwoju sztucznej inteligencji w zeszłym roku była szczególnie widoczna na rynku e-commerce, w postaci chatbotów. Ich zakres nie jest jeszcze zbyt imponujący, jednak na pewno automatyzują one komunikację online i zaczynają wykonywać coraz trudniejsze zadania. Nie tylko odpowiadają na proste pytania, czy polecają produkty, ale są także w stanie poprowadzić klienta przez wszystkie etapy procesu zakupowego: od wyszukiwania do finalizacji transakcji.
Co prawda ich wprowadzenie do sklepu nie jest obowiązkiem, jednak ich stopniowa ewolucja sprawia, że są one narzędziem pozwalającym na oszczędność czasu. To, zaś w perspektywie prowadzenia własnego biznesu, jest jednym z kluczowych aspektów.
System rekomendacji produktów
Da się zauważyć, że na znaczeniu zyskują inteligentne systemy rekomendacji produktów. Już teraz polecane klientom produkty opierają się nie tylko na zapytaniach, ale również na ich zachowaniu i preferencjach.
Zastosowanie inteligentnego systemu rekomendacji produktów pozwala na większą trafność w kwestii indywidualnych potrzeb klientów, przyczyniając się tym samym do wsparcia sprzedaży.
Szybka dostawa
Dla klientów coraz częściej najważniejszym wyznacznikiem sklepu jest czas dostawy - im szybciej produkt trafi odbiorcy, tym lepiej. Coraz częściej wymagana jest przez nich dostawa tego samego dnia. Poza prędkością znaczenie ma również możliwość śledzenia dostarczonych zamówień.
Wiadomo, że dostawa w jeden dzień jest niekiedy niemożliwa do zrealizowana. Jednak jeśli taka opcja jest w zasięgu możliwości, warto dołożyć w tym zakresie wszelkich starań. Zdecydowanie taki ruch przyczyni się do szybszego osiągnięcia przewagi konkurencyjnej.
Możliwość testowania produktu
Możliwość realnego testowania produktów nigdy nie straciła na znaczeniu, ale w dobie e-handlu możliwości w tym zakresie stały się mniej osiągalne. Jednak rozwój technologii zwiększa możliwości również i w tym zakresie. Nie jest oczywiście możliwe otrzymanie produktu, przetestowanie go i ewentualne oddanie. Z pomocą pojawiają się okulary VR oraz nowoczesne aplikacje. Dzięki nim towar można zobaczyć z bliska lub przekonać się jak będzie wyglądać w dedykowanym otoczeniu.
Inwestycja w nowe technologie na chwilę obecną może być dość kosztowna, ale zadbanie o satysfakcję klienta może się opłacić. Pozytywne doświadczenia przyczyniają się do budowy lojalności konsumenta wobec marki nawet o 70%.
Płatność w kryptowalutach
Wzrost znaczenia kryptowalut w internecie jest na chwilę obecną jest tak duży, że nie można go ignorować. Zintegrowanie metod płatności kryptowalutowych z platformą e-commerce (niezależnie do jej wielkości) jest kwestią czasu. Najpopularniejsza kryptowaluta Bitcoin jest akceptowaną formą płatności chociażby w takich aplikacjach jak Shopify, czy Amazon, który zarejestrował już trzy domeny związane z kryptowalutami.
Personalizuj i precyzyjnie lokalizuj
Jeszcze kilka lat temu wystarczającym było zapewnienie klientom wysokiej jakości obsługi, opartej na prostym systemie zarządzania zamówieniami. Do tego szybka dostawa i optymalna logistyka. W 2018 roku wszystkie te funkcjonalności są już standardem. Dlatego konieczne jest rozwój w kierunku, który sprawi, że oferta będzie konkurencyjna.
Konieczne jest zatem odwołanie się do zachowań klientów w przeszłości lub spersonalizowana oferta oparta o doświadczenia lokalizacje konsumenta. To wszystko sprawia, że dotarcie do osób potencjalnie zainteresowanych ofertą sklepu jest proste i nie wymaga każdorazowo dużych nakładów pracy lub zasobów.
Warto wykorzystywać mikro-momenty w sprzedaży, reagować na preferencje klientów poprzez wyjątkowe i sezonowe oferty. Wysyłane po zakończonej transakcji powinny być traktowane jako hak zatrzymujący potencjalnych klientów. Udostępnione im filmy, wskazówki czy poradniki, budują ich lojalność wobec marki.
Content marketing – wzrost lojalności, ruchu i wrażeń użytkownika w tym samym czasie
Zadaniem treści jest przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów, zaangażowanie ich i zachęcenie do zakupu. Z drugiej strony tekst statyczny ma coraz mniejsze znaczenie - coraz bardziej liczy się natomiast video, infografika, gry czy interaktywne treści.
Im więcej trafnych działań z zakresu content marketingowych zostanie zastosowanych, tym łatwiejsze będzie zachęcenie użytkowników do zrobienia zakupów w sklepie internetowym. W procesie zbierania informacji w trakcie działań content marketingowych, zoptymalizowanie witryny oraz spersonalizowane działania nie będą niczym skomplikowanym. Treści muszą być kreatywne, zrozumiałe, bezpośrednie i nawołujące do osobistych emocji klientów. Poprzez to generują ruch, zachęcają do zaangażowania, jak i zwiększają konwersje.
Storytelling z kolei musi łatwo identyfikować się z marką, w każdym kanale komunikacji. Przemyślane historie z elementem emocjonalnym wyróżnią sklep na tle konkurencji i zwiększą liczbę lojalnych klientów.
Podsumowanie
Konieczne jest postawienie na mobile, (użyteczność, intuicyjność i płatności) personalizację (komunikatów, przesyłek i dostawy) oraz wykorzystywanie atrakcyjnych i ciekawych komunikatów. Wyróżnienie się na tle konkurencji i wyprzedzenie jej, jest w dużej mierze zależne od podjętych działań. Im lepsze zostaną podjęte wybory, tym trafniejsze i prostsze będzie dotarcie do potencjalnych klientów.