Pobierz poradnikWiedza, która zwiększa sprzedaż - Twój przewodnik po skutecznym e-learningu

Żegnaj AdWords - nadchodzi Google Ads

Głównym czynnikiem stojącym za wspomnianym rebrandingiem jest rosnąca potrzeba zachowania prostoty w usłudze.
Dorota Magoń
Dorota Magoń
Specjalista ds. Content Marketingu
Porozmawiajmy

Jedna z najbardziej popularnych usług Google – AdWords – przechodzi w zapomnienie. Amerykański gigant podjął decyzję o rebrandingu. Na rynek wchodzi właśnie Google Ads, Google Marketing Platform oraz Google Ads Manager.

Trzeba przyznać, że dla każdego reklamodawcy Google AdWords w jakimś stopniu stanowiło status quo. Odejście od tej nazwy, jak i samego logo, jest swego rodzaju kamieniem milowym dla branży. Dla samej marki o globalnym zasięgu podjęcie takiej rangi decyzji z pewnością było poprzedzone licznymi badaniami oraz opracowaniem zupełnie nowej strategii marketingowej.

Ruch ten prawdopodobnie spowodowany był utrzymującym się rozwojem rynku mobile oraz mocniejszym ukierunkowaniem na niego odbiorców. Umiejscowienie wszystkich dostępnych rozwiązań w jednej usłudze stwarza możliwości na łatwiejsze promowanie produktu, jak i korzystanie z niego.

Jednak na razie o szczegółach niewiele wiadomo. Informacja o planowanych zmianach została podana na tydzień przed konferencją Google Marketing Live. Najprawdopodobniej wydarzenie to przyniesie pełniejsze informacje.

Google Ads

Google Ads będzie stanowiło kondensację pełnego zakresu rozwiązań reklamowych, jakie obecnie oferuje Google. Znajdą się więc usługi reklamy w wyszukiwarce, YouTube, na mapach oraz w Google Play. Większy nacisk zostanie położony na automatyzację niektórych procesów.

Docelowo korzystanie z narzędzia będzie prostsze, szczególnie dla niewielkich firm, które nie dysponują wyspecjalizowaną „armią” marketingowców.

Google Marketing Platform

Korzystasz z Double Click lub Analytics 360? Czekają na Cię zmiany!

Google Marketing Platform jest przykładem fuzji dwóch, indywidualnych wcześniej płatnych usług – Double Click oraz Google Analytics 360 Suite. Od teraz możliwe będzie planowanie, zakup, monitoring, optymalizacja cyfrowych mediów oraz doświadczeń użytkowników z jednego miejsca.

Nową usługą w Google Marketing Platform będzie Display & Video 360. Z poziomu tego narzędzia możliwa będzie realizacja kampanii reklamowych i współpraca zespołów kreatywnych, agencji oraz mediów.

Google Ad Manager

Kolejną z nowości jest również Ad Manager, nowa programowa platforma Google.

Stanowi połączenie takich usług jak DoubleClick for Publishers oraz DoubleClick Ad Exchange. Został zaprojektowany w celu jeszcze efektywniejszego generowania dochodu dla partnerów Google wszędzie tam, gdzie ludzie oglądają materiały video, grają w gry lub interesują się treścią.

Prostota przede wszystkim

Głównym czynnikiem stojącym za wspomnianym rebrandingiem jest rosnąca potrzeba zachowania prostoty w usłudze jaką jest reklama internetowa.

W obecnych czasach, mocno ukierunkowanych na urządzenia mobilne, ścieżka zakupowa odbywa się na więcej niż jednym urządzeniu. Google wychodzi naprzeciw reklamodawcom i oferuje osiąganie zamierzonych efektów na każdym z jej etapów.

Od teraz, nazwa Google Ads jest zwięzła i precyzyjnie podsumowuje usługi tej platformy. Warto obserwować te rewolucyjne dla Google zmiany i na bieżąco analizować, czy osiągnięty efekt pokrywa się z planowanym uproszczeniem narzędzi reklamowych.

raport_ecommerce_


 


Może zainteresują Cię także

Jak bezpiecznie wdrożyć certyfikat SSL?

5 lipca 2018
Samo zaimplementowanie certyfikatu nie jest skomplikowane, jednak zachowanie lub odbudowanie wysokich pozycji (jeśli takowe zostały wypracowane) jest już procesem o wiele bardziej złożonym.

Certyfikat SSL – ostateczne ostrzeżenie

4 lipca 2018
Można odnieść wrażenie, że Google dołożyło wszelkich starań, by wdrożenie SSL było konieczne do prawidłowego funkcjonowania stron internetowych.

Porozmawiajmy

Wypełnij formularz lub zadzwoń: +48 17 860 21 86
×

Klienci o nas