-
Firma
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Platformy B2B
- Narzędzia PIM
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- Zarządzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Systemy PLM
- Rozwiązania Enterprise
- Technologie
- Cross-border Solutions
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Raport: Narzędzia i wtyczki eCommerce 2022
- Dlaczego my
-
e-Commerce
-
Konsulting
-
Konsulting
- Analiza danych i Business Intelligence
- Analiza przedwdrożeniowa
- Analiza rynku i konkurencji
- Aplikacje MVP / POC
- Badania użyteczności i testy A/B
- Makiety UX/UI
- Marketing Automation
- Optymalizacja wydajności
- Redesign
- Rozwiązania chmurowe
- Scoping Session
- Strategia rozwoju technologicznego
- Wsparcie techniczne SLA
-
Konsulting
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt
Choć Magento 2 pojawiło się już w 2015 r., to spora część sklepów nie zdecydowała się do tej pory na migrację, pozostawiając swoje biznesy na platformie w poprzedniej wersji. Według firmy SanSec obecnie funkcjonuje jeszcze ponad 100 tys. sklepów, które wciąż korzystają z Magento 1. Dla porównania z platformy Magento 2 korzysta aktualnie niespełna 38 tyś sklepów internetowych.
źródło: https://sansec.io/magento-usage-data
Co dla sklepów oznacza brak wsparcia?
Cytując oficjalną informację Adobe: "If you have a store that continues to run on Magento 1 after June 30, please be aware that from that date forward you have increased responsibility for maintaining your site's security and PCI DSS compliance. Beyond the EOS date, Adobe will not be responding to any further security issues for Magento 1. Be sure to install Adobe's final Magento 1 security patch (here). No further patches will be issued by Adobe."
Posiadanie sklepu na Magento 1 wkrótce może stać się ryzykowne. Brak wsparcia oznacza brak wydawanych aktualizacji i zabezpieczeń. Od tej pory sklepy będą musiały same wyszukiwać potencjalne zagrożenia i luki, a następnie samodzielnie je naprawiać, co może wiązać się ze znacznymi kosztami. Przez cały ten czas będą także bardziej narażone na ataki ze strony hakerów.
Adobe również nie będzie już dostarczał nowych rozszerzeń i modułów, co znacznie utrudni rozbudowę i optymalizację istniejących sklepów internetowych.
Mając na uwadze dobro i bezpieczeństwo biznesów online, nie tylko właściciel Magento „alarmuje” o zmianie. Od ponad miesiąca dostawcy płatności Visa oraz Mastercard próbują dotrzeć do niezaktualizowanych sklepów i ostrzec ich właścicieli przed poważnymi konsekwencjami.
Warto wiedzieć, że migracja z Magento 1 do Magento 2 to złożony proces, wymagający odpowiedniego przygotowania. Wymaga znacznych nakładów czasowych i finansowych, jednak, jeśli sklep internetowy jest istotnym elementem dochodowym przedsiębiorstwa nie warto ryzykować. Inwestycja taka zapewni gwarancję poprawności funkcjonowania sklepu, a w przyszłości ułatwi jego rozbudowę i optymalizację.