-
Firma
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Platformy B2B
- Narzędzia PIM
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- Zarządzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Systemy PLM
- Rozwiązania Enterprise
- Technologie
- Cross-border Solutions
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Raport: Narzędzia i wtyczki eCommerce 2022
- Dlaczego my
-
e-Commerce
-
Konsulting
-
Konsulting
- Analiza danych i Business Intelligence
- Analiza przedwdrożeniowa
- Analiza rynku i konkurencji
- Aplikacje MVP / POC
- Badania użyteczności i testy A/B
- Makiety UX/UI
- Marketing Automation
- Optymalizacja wydajności
- Redesign
- Rozwiązania chmurowe
- Scoping Session
- Strategia rozwoju technologicznego
- Wsparcie techniczne SLA
-
Konsulting
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt
Gemius, wraz z Izbą Gospodarki Elektronicznej już po raz 8. publikuje wyniki badania zwyczajów zakupowych online. Potwierdzają one jednoznacznie – kupujemy online coraz chętniej. Co więcej, różnica w stosunku do poprzedniej fali badania jest niemała, bo odnotowano wzrost na poziomie aż 11 p.p.
E-commerce rośnie w oczach
Jak można zauważyć na przestrzeni ostatnich lat rynek e-commerce z roku na rok sukcesywnie się powiększa. Co więcej, odsetek Internautów decydujących się na zakupy w sieci rośnie w wyjątkowo szybkim tempie. Według badań Grupy Gemius Polska, które są niejako kompendium wiedzy o rodzimym e-handlu, jeszcze 3 lata temu robienie zakupów online deklarowało 54% badanych. W kolejnych latach zaobserwować można było wzrost, najpierw jedynie o 2%, następnie o 6%, a teraz o kolejne 11%. Utrzymujący się, nieustanny rozwój daje jasny komunikat – era handlu internetowego kwitnie.
Biorąc pod uwagę natomiast to z jakiego rodzaju serwisów korzystamy najczęściej, zdecydowaną przewagę uzyskują zakupy na polskich stronach internetowych. Obecnie odsetek internautów korzystających z tych stron plasuje się już na poziomie 72%, gdzie w roku poprzednim było to 60%. Jeśli chodzi o zagraniczne serwisy, korzysta z nich jedna trzecia kupujących, co również w porównaniu z rokiem ubiegłym odznacza się wzrostem (30% vs 26%).
Rozkwit rynku e-commerce
Oprócz dynamiki współczesnego rynku, na tak duże zainteresowanie internautów zakupami online wpływ ma obecna sytuacja na świecie. Liczne obostrzenia wprowadzone na czas pandemii COVID-19 w dużej mierze przyczyniły się do zmian dotychczasowych preferencji zakupowych. I mimo, że świat powoli wraca do normalnego funkcjonowania, zauważyć można, że pewne nawyki zostają.
Obecna sytuacja e-handlu
Kupujący online nieprzerwanie od kilku lat mają ogólną dobrą opinię o zakupach internetowych. Handel elektroniczny doceniany jest głównie ze względu na wygodę, atrakcyjne ceny oraz całodobową dostępność (czynnik wskazany aż przez 82% badanych). Najbardziej zaś zachęcające do częstszych zakupów są kwestie związane z dostawą, a w szczególności z niskimi kosztami dostawy – czynnik ten został wskazany przez 57% ankietowanych. Co więcej, zauważalny jest nieznaczny spadek odsetka osób napotykających problemy.
źródło: Raport „E-commerce w Polsce 2020”
Jako czynniki zachęcające do zakupów warto także wspomnieć o możliwościach zwrotu, gdzie najbardziej motywująca jest opcja darmowego zwrotu produktu kurierem (door-to-door), a także poprzez maszynę paczkową. Podobne preferencje występują w sprawie dostarczania zamówienia, kupujący online najczęściej decydują się na maszyny paczkowe, które osiągnęły nieznacznie lepszy wynik niż dostawa kurierem. Niemniej jednak to dostawa kurierem wskazywana jest jako najbardziej pożądana forma.
źródło: Raport „E-commerce w Polsce 2020”
Internauci niezmiennie już od jakiegoś czasu są zwolennikami szybkiego przelewu przez serwis płatności, gdzie najczęściej wykorzystywanym serwisem jest PayU – wskazany aż przez 53% badanych.
Napisz do nas. Pomożemy Ci uruchomić sprzedaż internetową lub skutecznie zwiększyć obroty Twojego e-sklepu.
Wiarygodność sklepów budowana jest obecnie na podstawie dostępnych o nim opinii. Istotnymi elementami są również możliwość płatności przy obiorze oraz zrozumiałe oraz łatwo dostępne informacje o warunkach zwrotów czy reklamacji. Zaobserwować można także, że młode osoby w wieku 15-24 oceniając wiarygodność sklepu dużą uwagę zwracają na graficzny wygląd strony, znaki i certyfikaty zaufania oraz dostępność regulaminu.
Podsumowując
Konsumenci przykładają coraz większą uwagę do wygody i to właśnie wobec niej mają zdecydowanie największe wymagania. Dotyczy to już nie tylko łatwej dostępności do usług, a także przyjaznych form płatności czy dostawy, gdzie te ostatnie są szczególnie mocno akcentowane. Największym wyzwaniem obecnych czasów jest dostosowanie się do potrzeb Klientów.