-
Firma
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Platformy B2B
- Narzędzia PIM
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- Zarządzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Systemy PLM
- Rozwiązania Enterprise
- Technologie
- Cross-border Solutions
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Raport: Narzędzia i wtyczki eCommerce 2022
- Dlaczego my
-
e-Commerce
-
Konsulting
-
Konsulting
- Analiza danych i Business Intelligence
- Analiza przedwdrożeniowa
- Analiza rynku i konkurencji
- Aplikacje MVP / POC
- Badania użyteczności i testy A/B
- Makiety UX/UI
- Marketing Automation
- Optymalizacja wydajności
- Redesign
- Rozwiązania chmurowe
- Scoping Session
- Strategia rozwoju technologicznego
- Wsparcie techniczne SLA
-
Konsulting
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt
Jednym z czynników wpływających na skuteczne zarządzanie sprzedażą online jest dobór właściwej platformy. Każdy z dostępnych na rynku systemów do obsługi e-sklepu oferuje liczne funkcje wspierające rozwój i cele biznesowe. Jaki zatem system wybrać, by w pełni odpowiadał na potrzeby zarówno sprzedawcy, jak i kupujących? Porównaliśmy dwie, najczęściej używane platformy – Magento i WooCommerce.
Zarówno Magento jak i WooCommerce posiadają wiele zalet, jednak nie każda z nich idealnie spełni oczekiwania zależnie od potrzeb danego sklepu internetowego. Inwestując w platformę warto wziąć pod uwagę kilka czynników, które mogą być istotne podczas projektowania e-sklepu, a w przyszłości wpłyną na powodzenie prowadzonego e-biznesu.
Magento – platforma do zadań specjalnych
Magento jest zapewne jedną z najbardziej rozwiniętych platform e-commerce. Posiada ogrom możliwości, które pozwalają na stworzenie sklepu, w całości dopasowanego do potrzeb i wymagań przedsiębiorcy. Pełna automatyzacja i bezproblemowa obsługa nawet przy bardzo szerokim asortymencie, czynią Magento jedną z najbardziej konkurencyjnych platform na rynku. Magento jest dostępny w dwóch wersjach. Darmowej Magento OpenSource oraz komercyjnej - Magento Commerce.
WooCommerce – bogactwo wtyczek i motywów
Woocommerce jest wtyczką stworzoną do WordPressa, dzięki czemu zyskuje wszystkie korzyści płynące z posiadania strony opartej na tym CMS’ie. Pozwala na stworzenie sklepu internetowego, systemu do sprzedaży lub rezerwacji biletów, czy po prostu na prezentację oferty. Niewątpliwym plusem WooCommerce jest bardzo rozbudowana baza motywów, pluginów i gotowych szablonów. Dedykowane rozwiązania ułatwiają zaprojektowanie sklepu dopasowanego do preferencji użytkownika.
Zastanówmy się jak wygląda zestawienie Magento i WooCommerce pod kątem wybranych funkcji:
Przeznaczenie platformy
Magento to platforma, która zarówno w wersji darmowej jak i komercyjnej pozwala przedsiębiorcom na zaprojektowanie średniego i dużego sklepu internetowego, a także na jego późniejszy rozwój i rozbudowę. Na Magento można również stworzyć małe projekty, ale nie zostanie w nich wykorzystany ogromny potencjał platformy. Magento Commerce posiada atrakcyjne dodatki i funkcjonalności, które wspierają obsługę zaawansowanych i rozbudowanych systemów sprzedażowych.
WooCommerce najlepiej sprawdzi się u osób rozpoczynających biznes e-sprzedażowy, a także u przedsiębiorców prowadzących małe i średnie sklepy. Platforma umożliwia stworzenie sklepu, zaprezentowanie oferty, czy zaprojektowanie systemu do rezerwacji, np. biletów.
Bezpieczeństwo
Ogólnie dostępny kod źródłowy obu platform pozwala na szybkie reagowanie i zgłaszanie zagrożeń zespołowi specjalistów, co pozwala na bieżącą aktualizację wszelkich sytuacji potencjalnie niebezpiecznych. Warto jednak zwrócić szczególną uwagę na to, skąd pochodzą pobierane wtyczki i motywy - trzeba je weryfikować pod kątem oryginalności. W przypadku nieautoryzowanych wtyczek może się okazać, że to one będą przyczyną naruszenia bezpieczeństwa systemu. Niezależnie od tego, który system wybierzemy - warto sięgnąć po najnowszą jego wersję i dbać o stałą aktualizację jego komponentów, gdyż z każdą z nich pojawiają się poprawki zwiększające bezpieczeństwo platformy.
Łatwość użytkowania i obsługi panelu
Magento z racji licznie oferowanych opcji i zaawansowanych funkcji, na etapie wdrażania wymaga wsparcia programistycznego. Powierzenie części obowiązków specjalistom ma jednak swoje plusy. Pozwala na skupienie się na innych, istotnych aspektach dotyczących rozwoju biznesu.
W przypadku WooCommerce działania w obrębie platformy sprzedażowej opierają się na tym samym mechanizmie, jaki funkcjonuje w WordPressie. Jak mówią statystyki - 35% wszystkich dostepnych online serwisów internetowych (zarówno proste blogi jak i rozbudowane portale) wykorzystuje platformę WordPress, co sprawia, że system ten można uznać za powszechnie znany. Intuicyjny CMS i gotowe szablony znacznie ułatwiają stworzenie i skonfigurowanie projektu oraz jego późniejszą obsługę nawet osobom nie posiadającym bogatej wiedzy IT.
Możliwość rozbudowy sklepu w przyszłości
Platforma Magento jest nieustannie rozwijana przez zespół najlepszych programistów. Misją zespołu odpowiedzialnego za jej rozwój jest stworzenie systemu, który pozwala na kompleksową obsługę nawet zaawansowanych platform sprzedażowych. System dostarcza więc licznych zaawansowanych funkcji oraz ułatwia projektowanie strony z wykorzystaniem technologii RWD.
WooCommerce to także ogromna baza motywów i wtyczek, która stale się powiększa. Są one tworzone przez pasjonatów, którzy najczęściej projektują je na własny użytek, zgodnie z potrzebami jakie w danym momencie posiadają. Dzięki temu użytkownicy mają do wyboru tysiące szablonów, które często mogą dopasować wedle swoich potrzeb, a nowymi wtyczkami rozbudować funkcje sklepu. WooCommerce jest przyjazny dla urządzeń przenośnych – dzięki odpowiednim szablonom możliwe jest zaprojektowanie strony w technologii RWD.
Dzięki oparciu funkcjonowania o mechanizm wtyczek obie platformy pozwalają na rozbudowę posiadanych w danym momencie funkcji. Współpracując z doświadczonym zespołem jesteś w stanie zaprojektować i wdrożyć praktycznie każdą dedykowaną aplikację w formie wtyczki do systemu, która zrealizuje dowolną, potrzebną w danym sklepie internetowym funkcję.
Pozycjonowanie sklepu internetowego
Narzędzia marketingowe, a w szczególności te związane z pozycjonowaniem to istotny w obu systemach element. Użytkownicy w prosty sposób mogą edytować metadane, czy tworzyć przyjazne adresy URL. Wszystkie działania są możliwe do podjęcia z poziomu panelu administracyjnego lub odpowiednich wtyczek.
Integracja sklepu z zewnętrznymi systemami
Magento, jako nastawione na bycie platformą kompleksowego wsparcia sprzedaży oferuje szeroki wachlarz możliwości w zakresie integracji zewnętrznych. Możliwe jest połączenie m.in. z systemami ERP, WMS, PIM, a także bazą kurierów, rekomendacji, czy z narzędziami marketing automation. WooCommerce jako platforma OpenSource oferuje otwartą architekturę, a więc także pozwala na liczne integracje w obszarze płatności, dostawców, czy e-mail marketingu. Możliwe jest np. łatwe połączenie sklepu z Facebookiem lub Allegro.
Przykładowe wdrożenia
Szwajcarska firma Bien-Air Medical Technologies od ponad 50-ciu lat produkuje specjalistyczny sprzęt stomatologiczny i chirurgiczny. Dla Klienta wdrożyliśmy funkcjonalny sklep internetowy Bien-Air Dental. Ze względu na rozbudowany serwis i wymagania projektu, został on wykonany na platformie Magento 2. Dzięki temu Klient otrzymał nowoczesny i elastyczny sklep, w 7 wersjach językowych rozbudowany o liczne dedykowane rozwiązania.
Dla norweskiej firmy handlującej oponami i felgami, Eiker Motorshop, wdrożyliśmy zaawansowany i nowoczesny sklep internetowy w oparciu o platformę WooCommerce. Głównym celem projektu było zaimplementowanie dedykowanych modułów i integracji. Atrakcyjnym rozwiązaniem jest wprowadzona na stronie oryginalna wyszukiwarka towarów wykorzystująca integrację z norweskim systemem danych nt. zarejestrowanych w kraju aut.
Podsumowując: Magento czy WooCommerce?
Każda platforma realizuje rożne cele biznesowe. Wybór odpowiedniego systemu determinuje m.in. możliwości rozwoju firmy. Decyzja powinna zatem opierać się na analizie potrzeb i wymagań projektu. Każda z platform posiada możliwość rozbudowy o liczne gotowe wtyczki (zarówno bezpłatne jak i płatne), a także wspiera realizację wtyczek dedykowanych, które pozwolą na realizację dowolnej potrzeby sklepu internetowego. Możliwe jest korzystanie z bogatej bazy szablonów jak i stworzenie indywidualnego, własnego szablonu. Bardzo często decyzja będzie więc podyktowana przyzwyczajeniem, wygodą lub opierać się będzie na większym zaufaniu do danej platformy.
Platforma Magento – choć wymaga pomocy specjalistów, to biorąc pod uwagę skalowalność i wydajność platformy – warto w nią zainwestować w przypadku większych, bardziej wymagających projektów.
Darmową platformę typu Open Source, można pobrać i zainstalować na własnym serwerze. Oferowane podstawowe funkcjonalności umożliwiają szybkie i bezproblemowe uruchomienie prostego sklepu internetowego. Bardzo dobrze sprawdza się w przypadku małych i średniej wielkości biznesów. To także dobre rozwiązanie dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z handlem internetowym. Oprogramowanie pozwala użytkownikom na wprowadzanie licznych modyfikacji.
Wersja płatna (Commerce) oferuje wiele dodatkowych funkcji w standardzie oraz profesjonalne wsparcie. Wymaga założenia konta oraz zakupienia licencji. Jest świetnym rozwiązaniem dla istniejących już sklepów, którym przestała wystarczać dotychczas posiadana platforma. Sklepów, które dążą do uzyskania większej skalowalności i wymagają bardziej zaawansowanych opcji.
WooCommerce jest na pewno prostszy w obsłudze i nie wymaga specjalistycznej wiedzy na etapie wdrożenia. Jako rozszerzenie WordPressa posiada opcje i udogodnienia oferowane w standardzie przez to oprogramowanie. Użytkownik tworząc swój projekt, ma do wyboru mnóstwo gotowych szablonów oraz wtyczek, które oferują wiele możliwości rozwoju. Platforma może być jednak niewystarczająca dla przedsiębiorców, którym zależy na rozbudowie biznesu i większej skalowalności.