Pobierz poradnikWiedza, która zwiększa sprzedaż - Twój przewodnik po skutecznym e-learningu

Google UX Design Professional Certificate

Damian Małek, nasz UX Designer/Web developer opowiada o certyfikowanym przez Google programie UX Design.

Wraz z początkiem marca 2021 Google uruchomiło certyfikowany program „Google UX Design Certificate. Natychmiastowo zwrócił on moją uwagę, ponieważ na coś takiego czekałem już od dłuższego czasu.

W dziedzinie UX Design mam półtoraroczne doświadczenie, więc tym kursem postanowiłem sprawdzić swoje umiejętności. Zachęcam do zapoznania się z moją szczegółową recenzją szkolenia Google.

Certyfikat Google UX Design Professional składa się z 7 kursów składowych:

  • Podstawowe założenia User Experience (UX) Design
  • Rozpocznij proces projektowania UX: Utożsamiaj się z użytkownikiem, zdefiniuj jego problemy oraz generuj rozwiązania
  • Buduj makiety i uproszczone prototypy (Low-Fidelity Prototypes)
  • Wykonuj badania UX i testuj wstępne pomysły
  • Twórz wysokiej jakości projekty i prototypy w programie Figma
  • RWD (Responsive Web Design) z wykorzystaniem Adobe XD
  • Projektowanie dla dobra społecznego (Design for Social Good) i przygotowanie do zawodu

Pierwszy etap dotyczy bazowych informacji o całym UX – czym jest User Experience, jakie przedsiębiorstwa pod względem branży czy sektora działalności wykorzystują usługi UX Designer’ów itp.

Pomiędzy Kursem 2 a 5 mamy szansę zbudować case study do portfolio. Można wybrać dowolny projekt, jednak najlepiej aby była to aplikacja mobilna. Jako iteracyjny proces tworzenia projektu aplikacji, szkolenia Google wykorzystują podejście Design Thinking.

Metodyka Design Thinking

Jak przedstawia grafika, w trakcie Kursu 2. Twoim zadaniem jest praca nad zrozumieniem użytkowników końcowych (np. przeprowadzenie z nimi wywiadu), nad definiowaniem (np. stwierdzenie problemu lub propozycja wartości użytkowej) oraz kreowaniem (np. poprzez ćwiczenia Crazy Eights)

Kurs 3. w całości dotyczy tworzenia uproszczonych szkieletów aplikacji (low-fidelity wireframes) zarówno w wersji papierowej jak i cyfrowej w narzędziu Figma. Następny etap nr. 4 pozwala skupić się na testowaniu swoich prototypów lo-fi za pomocą prowadzenia testów użyteczności.

Ostatni w tej grupie Kurs 5, jest bardzo zbliżony do dwóch poprzednich, z jedyną różnicą jaką jest praca z kolejnymi, wierniejszymi już dla wersji końcowej makietami (high-fidelity designs) w programie Figma.

Materiały jakie każdy uczestnik programu Google UX Design Certificate tworzy i gromadzi podczas badań oraz projektowania UX:

Kurs 2:

  • Wywiad
  • Persona
  • Historie użytkowników (User stories)
  • Mapa podróży użytkownika (User journey Map)
  • Stwierdzenie problemu (Problem statement)
  • Propozycja wartości (Value proposition)
  • Audyt konkurencji
  • Raport z audytu konkurencji
  • Ćwiczenia Crazy Eights

Kurs 3

  • Określenie celów projektu (Goal statement)
  • Ścieżka użytkownika (User flow)
  • Scenariusze użycia (Storyboards)
  • Papierowe szkice / szkielety projektu (Wireframes)
  • Szkice w Figmie
  • Prototypy lo-fi w Figmie

Kurs 4

  • Plan badań (Research study plan)
  • Arkusz notatek z badań (Research spreadsheet notes)
  • Diagramy pokrewieństwa (Affinity diagram)
  • Obszary tematyczne i spostrzeżenia (Themes and insights)
  • Prezentacja efektów

Kurs 5

  • Makieta (Mockup)
  • Biblioteka komponentów i wariantów (Stickersheet)
  • Projekt wysokiej jakości / wierności (hi-fi design)
  • Case Study

Jak możemy zauważyć w trakcie kursu zbieramy wiele elementów, przydatnych do stworzenia własnego case study.

W Kursie 6. rozpoczniesz pracę z nowym projektem, do którego stworzenia przygotowane jest narzędzie Adobe XD. Twoim zadaniem będzie stworzenie responsywnej strony, a więc nie tylko jej wersji mobilnej ale także dostosowanej do tabletów i urządzeń desktop jednocześnie.

Przechodząc do Kursu 7. poruszana jest kwestia zastosowania UX Design do wywierania pozytywnego wpływu społecznego. Podczas tego etapu skupisz się na idei non-profit w projektowaniu, dzięki której masz szansę pomóc innym.

Ogólne wrażenia po odbyciu kursu są zdecydowanie bardzo pozytywne i spójne. To praktyczny program zarówno dla UX Designerów na początku jak i w środku drogi do zdobywania wiedzy i doświadczenia w tej dziedzinie. Pod koniec tygodnia większość zadań jest recenzowanych przez innych kursantów, więc powinieneś wykonać wszystkie elementy kursu. Dodatkowo możesz na bieżąco obserwować postępy w pracy innych uczestników.

Dla osoby z niewielkim do tej pory doświadczeniem w UX Design jest to wyjątkowa szansa aby kompleksowo zapoznać się z procesem budowania produktów cyfrowych krok po kroku. Warto mieć na uwadze fakt, że kurs został stworzony przez ‘giganta’ jakim jest Google tak więc cały materiał, jego wszystkie elementy wywodzą się z perspektywy globalnej. Może to oznaczać, że w przypadku pracy dla niedużej firmy o niewielkich zapotrzebowaniach, niektóre działania czy zadania zawarte w programie będą potrzebne bardzo sporadycznie lub nawet wcale.

Kurs Google’a przynosi także korzyści dla osób na podobnym etapie kariery jak ja. Nie posiadające co prawda wykształcenia kierunkowego ale za to z aktywnie nabywanym, ponad 1,5 rocznym doświadczeniem w branży, które oparte jest o komercyjną pracę w projektach dla zróżnicowanych sektorem przedsiębiorstw. Zaliczają się do nich na pewno systematyzacja oraz uzyskanie oficjalnego certyfikatu.

Poprzez systematyzację, rozumiem właściwe i kompletne zorganizowanie całej swojej teoretycznej wiedzy w zakresie UX/UI. Taki certyfikat to potwierdzenie twojego poziomu posiadanej, uporządkowanej wiedzy zapewnionej przez znaną i respektowaną organizację jak Google.

Tak prezentuje się w pełnej okazałości Google UX Professional Certificate.

Google UX Design Certificate


Autor

Damian Małek, UX Designer/Web developer, Ideo.

Może zainteresują Cię także

Kronospan wzmacnia sprzedaż internetową

9 kwietnia 2021
Ideo opracowało sieć serwisów internetowych, które wzmacniają pozycję Kronospan w branży meblarskiej i budowlanej, wspierają sprzedaż oraz usprawniają współpracę z kontrahentami.

Air-Com Pneumatyka inwestuje w sprzedaż internetową

10 lutego 2021
Ideo odpowiada za projekt, wdrożenie i utrzymanie sklepu internetowego B2B. Równolegle wdrożyliśmy system PimCore, z którym sklep został zintegrowany.

Porozmawiajmy

Wypełnij formularz lub zadzwoń: +48 17 860 21 86
×

Klienci o nas