-
Firma
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Platformy B2B
- Narzędzia PIM
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- Zarządzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Systemy PLM
- Rozwiązania Enterprise
- Technologie
- Cross-border Solutions
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Raport: Narzędzia i wtyczki eCommerce 2022
- Dlaczego my
-
e-Commerce
-
Konsulting
-
Konsulting
- Analiza danych i Business Intelligence
- Analiza przedwdrożeniowa
- Analiza rynku i konkurencji
- Aplikacje MVP / POC
- Badania użyteczności i testy A/B
- Makiety UX/UI
- Marketing Automation
- Optymalizacja wydajności
- Redesign
- Rozwiązania chmurowe
- Scoping Session
- Strategia rozwoju technologicznego
- Wsparcie techniczne SLA
-
Konsulting
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt
Czym jest AdWords? Jaka jest jego definicja? Aby przybliżyć wam to i wiele innych zagadnień stworzyliśmy encyklopedię pojęć marketingowych. Poniżej kolejne hasło.
[Wojciech Szymański:] Google Adwords to, jak sama nazwa wskazuje, narzędzie stworzone przez Google Inc. Wykorzystywane jest do reklamowania strony internetowej w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki Google, w witrynach z wdrożonym silnikiem wyszukiwania Google (np. Interia.pl) oraz na stronach należących do programu AdSense - czyli witrynach partnerskich Google. W tym ostatnim przypadku reklama może być targetowana kontekstowo, demograficznie lub umieszczana na wybranych przez reklamodawcę witrynach.
Reklamy sprzedawane są w różnych modelach:
- CPC (cost per click – koszt za kliknięcie)
- CPM (cost per mille – koszt za tysiąc wyświetleń reklamy)
- CPA (cost per action – koszt za konwersję / akcję)
Nie ma znaczenia model, w jakim reklamodawca chce się rozliczać, ponieważ cena uzależniona jest od ilości konkurencji – im większa konkurencja, tym większe stawki. Wszyscy reklamodawcy, którzy chcą promować się na określone słowo kluczowe, uczestniczą we wspólnej licytacji, deklarując ile maksymalnie zgadzają się zapłacić za jedno kliknięcie (w przypadku modelu CPC). Większa kwota to większa szansa na pojawienie się na najwyższych, lepszych pozycjach. By zabezpieczyć odbiorców reklamy przed SPAMEM Google uzależnia także pozycję reklamy od Wyniku Jakości.
Pozycja linku sponsorowanego AdWords w wynikach linków sponsorowanych ustalana jest na podstawie:
-
Wyniku Jakości - współczynnik określany poprzez:
- procentową ilości kliknięć w reklamę (CTR – Click Through Rate),
- adekwatność reklamy względem hasła wyszukiwanego przez internautę,
- czas przebywania internauty na stronie po wejściu z reklamy,
- współczynnik odrzuceń na stronie przy wejściach z reklamy,
- Maksymalnej stawki CPC, która ustalana jest przez reklamodawcę, czyli najwyższa kwota jaką godzi się on zapłacić za jedno wejście na stronę poprzez reklamę.
Uczestnictwo w programie Google AdWords nie wpływa na pozycję strony w wynikach wyszukiwania Google.
Autor
Wojeciech Szymański
Ekspert ds. e-marketingu oraz PR, Dyrektor Działu Marketingu Internetowego w Ideo Sp. z o.o. oraz Prezes Ideo Force Sp. z o.o. - marki w grupie Ideo specjalizującej się w e-marketingu oraz e-commerce. Prowadzi zajęcia na studiach licencjackich, inżynierskich oraz magisterskich na Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie. Wykładowca studiów podyplomowych Wyższej Szkoły Europejskiej im. J. Tischnera w Krakowie oraz Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.
Publikacja:
NowyMarketing.pl, 11.09.2015r.