-
Firma
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Platformy B2B
- Narzędzia PIM
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- Zarządzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Systemy PLM
- Rozwiązania Enterprise
- Technologie
- Cross-border Solutions
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Raport: Narzędzia i wtyczki eCommerce 2022
- Dlaczego my
-
e-Commerce
-
Konsulting
-
Konsulting
- Analiza danych i Business Intelligence
- Analiza przedwdrożeniowa
- Analiza rynku i konkurencji
- Aplikacje MVP / POC
- Badania użyteczności i testy A/B
- Makiety UX/UI
- Marketing Automation
- Optymalizacja wydajności
- Redesign
- Rozwiązania chmurowe
- Scoping Session
- Strategia rozwoju technologicznego
- Wsparcie techniczne SLA
-
Konsulting
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt
PIM, czyli Product Information Management to innowacyjny system zarządzania danymi produktowymi. Chociaż początkowo może kojarzyć się ze zwykłym sklepem internetowym, który jest rozbudowany o kolejne funkcje – jest to mylne podejście.
To odrębne narzędzie centralizujące wszystkie zasoby firmy w jednym miejscu, utrzymujące je w wysokiej jakości, tym samym wpływając na mniejszą liczbę zwrotów oraz porzuconych koszyków.
Jeśli nadal zastanawiasz się, czy PIM odpowie na Twoje potrzeby biznesowe – obejrzyj film, w którym nasz ekspert Camilo Sosa Pérez szczegółowo wyjaśnia, czym jest PIM oraz co zyskasz wprowadzając go do swojej firmy.
Poniżej znajduje się transkrypcja lekcji
Handel elektroniczny nadal kształtuje zachowania konsumentów i sprzedawców - zmieniają się nie tylko zwyczaje zakupowe, ale również zwiększa się wpływ cyfrowej transformacji każdej firmy, która sprzedaje produkty online. Kupujący online są coraz bardziej aktywni w Internecie – na zakupy przeznaczają więcej czasu i pieniędzy.
Jednak, aby firmy mogły efektywnie wykorzystać ten wzrost, muszą dostosować się do zmieniających się zachowań konsumentów, aby dostarczyć lepsze doświadczenia. W tym zakresie, optymalizacja procesów wewnętrznych jest kluczowa. Jak to zrobić z pozytywnym skutkiem dla Twojej firmy?
Cześć, nazywam się Camilo i dziś będę mówił o systemach PIM jako niezbędnym rozwiązaniu, zorientowanym na spełnienie i realizację potrzeb współczesnego handlu.
Napisz do nas, aby dowiedzieć się więcej o Product Information Management.
Czym jest PIM?
PIM, czyli Product Information Management, to rozwiązanie, które zapewnia scentralizowane miejsce do przechowywania i zarządzania wszystkimi informacjami marketingowymi, sprzedażowymi i technicznymi o produktach, które później będziesz dystrybuował do swoich kanałów sprzedaży i e-commerce.
Możesz teraz myśleć - ale, przecież ja mam ERP lub CMS – one realizują podobne zadania. Tak naprawdę PIM posiada inne funkcjonalności, a role systemów ERP i CMS są różne.
PIM zarządza informacjami produktowymi na potrzeby marketingu i sprzedaży, podczas gdy system ERP służy do zarządzania procesami organizacji, takimi jak księgowość, łańcuch dostaw, HR, dystrybucja, zarządzanie relacjami z klientami i inne.
Właściwy PIM będzie łatwo zintegrować się z ERP i innymi systemami wewnętrznymi, aby zasilić je danymi o produktach.
Każdy duży PIM zawiera DAM (Digital Assets Management), aby pomóc Ci zarządzać szerokim asortymentem obrazów, filmów, podcastów i innych.
CMS (Content Management System) ma dobre możliwości do zarządzania danymi produktów, ale na poziomie podstawowym. Jest bardziej skoncentrowany na stronach internetowych, podczas gdy PIM jest idealny do zarządzania dużymi i złożonymi katalogami produktów w wielu krajach, walutach i językach.
PIM strukturyzuje procesy i automatyzuje zadania, aby wspierać działania zespołów marketingu i sprzedaży.
Kiedy potrzebujesz systemu PIM?
Oto kilka znaków, które wskazują, że możesz potrzebować platformy PIM:
- Masz duży i złożony katalog produktów,
- Sprzedajesz produkty w wielu kanałach i regionach geograficznych,
- Doświadczasz problemów z jakością danych i spędzasz dużo czasu na zarządzaniu informacjami o produktach,
- Musisz często aktualizować swój katalog produktów,
- Twój zespół marketingowy ciągle zmaga się z real-time marketingiem.
Jakie branże zyskują najwięcej na wprowadzeniu systemu PIM?
- Produkcja, aby zachować jedno źródło prawdy i przyspieszyć “time to market”,
- Dystrybucja, aby zarządzać dużą różnorodnością SKU,
- Handel detaliczny, aby zapewnić spójną informację produktową we wszystkich kanałach sprzedaży.
Podsumowanie
Oprogramowanie PIM przyniesie korzyści wielu użytkownikom w Twojej organizacji, ale przede wszystkim zyska na tym marketing i sprzedaż.
Dla tych zespołów fundamentalne jest tworzenie przepływów pracy zorientowanych na produkt oraz efektywne zarządzanie informacjami o produkcie. Wprowadzanie nowych produktów staje się znacznie szybsze, oferując przewagę konkurencyjną na rynku i dostosowując się do wymagającego środowiska wielokanałowego.
Dzięki zastosowaniu systemu PIM w organizacji, całe doświadczenie związane z produktem staje się skoncentrowane na kliencie, nie pozostawiając czasu na wahanie przy podejmowaniu decyzji o zakupie. Ponadto, wprowadzenie nowych produktów, aktualizacja cen i realizacja kampanii promocyjnych staje się znacznie łatwiejsze i efektywniejsze dla zespołu marketingowego, co pozwala zaoszczędzić mnóstwo czasu.
W Ideo Software pomagamy firmom osiągnąć przewagę konkurencyjną w przestrzeni cyfrowej. Jeśli nadal masz jakieś pytania lub wątpliwości, lub nie wiesz, czy system PIM jest właściwy dla Twojej firmy – skontaktuj się z nami!