-
Firma
-
e-Commerce
-
e-Commerce
- E-Commerce B2C
- Platformy B2B
- Narzędzia PIM
- Marketplace
-
Narzędzia wspierające e-Commerce
- Integracja z ERP
- Narzędzia PIM
- Marketplace
- System OMS
- Systemy CRM
- Silniki wyszukiwania produktów
- Platformy DAM
- Platforma WMS
- Usługi kurierskie
- Systemy płatności
- Zarządzanie cenami
- Silniki rekomendacji produktów
- Programy lojalnościowe
- Kampanie marketingowe
- Marketing Automation
- Social media
- Narzędzia Live Chat
- Web Push
- Systemy PLM
- Rozwiązania Enterprise
- Technologie
- Cross-border Solutions
- Top Developer e-Commerce
- Kompleksowa obsługa sklepów
- Wiedza eCommerce - publikacje
- Raport: Narzędzia i wtyczki eCommerce 2022
- Dlaczego my
-
e-Commerce
-
Konsulting
-
Konsulting
- Analiza danych i Business Intelligence
- Analiza przedwdrożeniowa
- Analiza rynku i konkurencji
- Aplikacje MVP / POC
- Badania użyteczności i testy A/B
- Makiety UX/UI
- Marketing Automation
- Optymalizacja wydajności
- Redesign
- Rozwiązania chmurowe
- Scoping Session
- Strategia rozwoju technologicznego
- Wsparcie techniczne SLA
-
Konsulting
-
Technologie Internetowe
-
Technologie Internetowe
- Dlaczego my
-
Technologie Internetowe
-
Rozwiązania IT
-
Rozwiązania IT
- Platforma Low-code
- Intranet i komunikacja wewnętrzna
- Wsparcie pracy zdalnej
- System workflow EOD
- Portal pracowniczy
- Obsługa reklamacji
- Obieg Faktur
- Elektroniczne paski płacowe
- System Helpdesk
- Zamówienia i zapotrzebowania
- e-PITy
- Outsourcing IT
- eBOK - obsługa Klienta online
- Urlopy i delegacje
- Systemy i aplikacje dedykowane
- Software House
- Stosowane technologie
- Top Custom Software Developer
- Poradnik - INTRANET: Skuteczna komunikacja wewnętrzna w organizacji rozproszonej
- Dlaczego my
-
Rozwiązania IT
- Realizacje
- Kariera
- Kontakt
„E-marketing…” stanowi kompletne kompendium, poruszając ponad 20 zagadnień związanych ze współczesnym marketingiem. Czytelnicy mogą czerpać z niej wiedzę z zagadnień dotyczących social media, marketingu mobilnego, budowania wizerunku w sieci czy tworzenia treści wideo. Autorem działu o aktualnych trendach w pozycjonowaniu stron internetowych jest, Wojciech Szymański. Był także współautorem działu o content marketingu.
Struktura książki opiera się nie tylko na przekazaniu informacji teoretycznej, ale również na przedstawieniu praktycznych narzędzi, uzupełnionych o studium przypadku. Dodatkiem są praktyczne ćwiczenia, dzięki którym publikacja może być z powodzeniem wykorzystywana podczas wykładów czy szkoleń.
O potrzebie powstania takiego wydawnictwa wypowiada się W. Szymański: "Cyfryzacja jest obecnie jednym z najbardziej istotnych trendów, które mają wpływ na nasze życie, ale i na sposób prowadzenia biznesu. Dostosowanie się do nowych zasad e-marketingu jest zatem koniecznością, jeżeli dążymy do utrzymania konkurencyjności. „E-marketing – planowanie, narzędzia i praktyka” porusza kluczowe zagadnienia marketingowe, nie tylko w ujęciu teoretycznym."
Fragment książki:
Studium przypadku
Wpływ contentu na pozycjonowanie jest niemal kluczowy – z jednej strony, im więcej treści w serwisie internetowym, tym lepiej pozycjonuje się on na ‘długi ogon’ słów kluczowych (long tail), zaś cały serwis zdobywa większe zaufanie w algorytmach Google. Z drugiej strony najwięcej możliwości zdobycia wartościowych linków do serwisu jest związane z contentem – np. publikowanie wartościowych artykułów zawierających linki do serwisu internetowego.
W niniejszym studium przypadku przeanalizowany został przypadek sklepu internetowego z meblami, który w znakomity sposób wykorzystał content marketing do podniesienia swoich pozycji w wyszukiwarkach na ‘długi ogon’ fraz kluczowych, a tym samym znacznego zwiększenia ruchu organicznego z wyszukiwarek. (…)
Należy zacząć od tego, że przez kilka miesięcy po uruchomieniu serwisu ruch organiczny pozostawał na niskim poziomie. Było to po części związane z tym, że w ogólnym ujęciu nowe strony www mają duży problem z brakiem zaufania ze strony Google. Po części wpływ na to ma również konkurencja w branży meblarskiej, która jest bardzo duża. Wszystko to sprawiło, że właściciele sklepu musieli szukać alternatywnych możliwości pozycjonowania w wyszukiwarkach, aniżeli walka o najbardziej konkurencyjne frazy.
Firma zdecydowała się postawić na rozbudowę contentu w ramach sklepu poprzez:
-
Stworzenie rozbudowanego działu „Porady”. Jednorazowa akcja polegająca na przygotowaniu około 30 tekstów odpowiadających na bardzo konkretne pytania internautów. Dział ten został zasilony w teksty o przykładowych tytułach:
- Jak wyczyścić materac?
- Jak usunąć klej z mebli?
- Jak pozbyć się sierści z sofy?
-
Stworzenie i prowadzenie działu „Blog”. W odróżnieniu od Porad, dział ten był na bieżąco aktualizowany – każdego tygodnia po 2 lub 3 unikalne teksty związane z bieżącymi trendami, porami roku itp. Przykładowe tytuły to m.in:
- Kolory roku 2017
- Poradnik dekoratora - styl skandynawski
- Ciepło i przytulnie, czyli magia świąt we własnym domu
Po 3 latach od wdrożenia nowej strategii, ruch jaki jest pozyskiwany do dwóch nowych sekcji osiąga pułap około 12 000 unikalnych użytkowników. (…)
Konieczne jest zwrócenie uwagi na szybkość wzrostu liczby użytkowników. W pierwszych dwóch latach przyrost użytkowników wynosił ok. 2800 użytkowników na rok. Jednak w trzecim roku przybyło ich już 6 400 – czyli 2 razy więcej, niż w poprzednich latach. Wynika to głównie ze wzrostu zaufania Google do serwisu oraz z coraz większej liczby linków prowadzących do serwisu (w tym także do dwóch analizowanych sekcji). Można przypuszczać, że w kolejnym roku przyrost będzie jeszcze większy.
Prowadzenie bloga oraz poradnika ułatwiło naturalne pozycjonowanie całego sklepu – część użytkowników z własnej woli zaczęła na swoich mediach społecznościowych umieszczać odniesienia do wspomnianych sekcji, a dodatkowo pozycjonerom sklepu było łatwiej zdobywać do niego linki. Zdecydowanie prościej zamieszcza się odesłania do artykułu z poradą, niż do kategorii mebli czy konkretnego modelu. Ponadto im więcej treści w serwisie, tym wyższe jego uznanie w Google, czego konsekwencją są wyższe pozycje. Trust Rank (zaufanie wyszukiwarek do serwisu) jest kluczowym aspektem w pozycjonowaniu. Potwierdzeniem są statystyki ruchu organicznego:
Książkę można zamówić na stronie wydawnictwa Poltext: E-marketing – planowanie, narzędzia i praktyka