Chcę darmowy poradnikMigracje w e-commerce. Checklista, która pomoże uniknąć problemów

Intranet i komunikacja wewnętrzna

Postaw na Ideo Intranet i zobacz,
jak rośnie efektywność Twojego zespołu



 



Platforma intranetowa
Usprawnia i przyspiesza codzienną pracę, buduje zaangażowanie

Co to jest intranet i dlaczego warto go wdrożyć?

Firma to ludzie, a efekty ich pracy zależą w dużej mierze od jakości komunikacji w zespole. Im więcej pracowników, tym łatwiej o chaos informacyjny i bałagan w dokumentach. Odpowiedzią na to wyzwanie jest skuteczne narzędzie do komunikacji wewnętrznej - Ideo Intranet, który ułatwia przepływ informacji i wspiera procesy biznesowe wewnątrz firmy.

To aplikacja intranetowa, która umożliwi Twojemu zespołowi szybki dostęp do ważnych informacji, w tym dokumentów i innych zasobów firmowych. Książka teleadresowa, artykuły, tablica ogłoszeń, rezerwacje zasobów, katalog linków i o wiele więcej - intranet to centralne miejsce informacyjne, które wesprze codzienną komunikację i ułatwi realizację zadań.

zespół analizuje narzędzie PIM

Intranet - płynna komunikacja wewnętrzna i wsparcie HR
Co możemy dla Ciebie zrobić?

Ideo Intranet
Gotowy od ręki, elastyczny na życzenie
Platforma gotowa do szybkiego wdrożenia lub dedykowane rozwiązanie
Wsparcie AI - usprawnienia dla użytkowników oraz dla administratorów
Przestrzeń do budowania zaangażowanej społeczności
Mobilny dostęp lub aplikacja
Intranet, który zmienia koszt w realne korzyści i oszczędności
Kompleksowe wsparcie doświadczonych ekspertów
Platforma otwarta na integracje
Portal pierwszego kontaktu - agreguje dane z różnych systemów

Urszula Kandefer, 500 067 462
Porozmawiajmy o tym, jak Ideo Intranet może usprawnić komunikację wewnętrzną
Skontaktuj się

Ideo Intranet
Jakie korzyści dla Twojej firmy?

Intranet dla firmy

 

  • Zwiększenie efektywności pracy dzięki łatwemu dostępowi do informacji i materiałów firmowych,
  • Oszczędność czasu, redukcja kosztów w wielu obszarach,
  • Sprawne funkcjonowanie w organizacji rozproszonej czy podczas pracy zdalnej
zespół analizuje narzędzie PIM
wzrost sprzedaży w ecommerce

Intranet dla kadry zarządzającej

 

  • Dostęp do informacji niezbędnych w procesach strategicznych i decyzyjnych,
  • Zapewnienie ciągłości prac po odejściu pracownika oraz łatwe wdrożenie nowego,
  • Łatwy sposób zarządzania uprawnieniami do wybranych informacji.

 

Intranet dla pracowników firmy

 

  • Sprawny onboarding,
  • Dostęp do dokumentów i wiedzy,
  • Narzędzia do wygodnego realizowania spraw pracowniczych, np. rezerwacji zasobów,
  • Łatwiejsze prowadzenie wspólnych projektów
intranet w pracy międzyzespołowej

 



intranet komunikacja wewnętrzna ebook

Pobierz poradnik

 


 

 

Ideo Intranet - proces wdrożenia

 

Intranet – najczęściej zadawane pytania

Dlaczego komunikacja wewnętrzna jest ważna?

Skuteczna komunikacja wewnętrzna w firmie jest kluczem do efektywności zespołu i satysfakcjonujących wyników biznesowych. Powodów jest kilka, m.in.:

  • zespół, który zna strategię działania firmy i postawione przed nią cele jest bardziej zaangażowany i zmotywowany,
  • jasna komunikacja pozwala unikać nieporozumień, konfliktów i chaosu organizacyjnego, a przez to zwiększa produktywność,
  • kultura organizacyjna oparta na jakościowej komunikacji wewnętrznej w firmie ułatwia budowanie wspólnoty i lojalności w zespole.

Intranet to wewnętrzna sieć telekomunikacyjna używana w organizacjach m.in. w celu sprawnego komunikowania się w zespole. Dostęp do zasobów intranetu mają tylko osoby uprawnione, czyli pracownicy danej firmy. Potocznie intranetem nazywamy system intranetowy, spełniający funkcję wewnętrznego portalu, który umożliwia komunikację online w organizacji oraz udostępnianie bazy wiedzy firmowej, niezbędnej dla codziennej pracy w organizacji – również zdalnej czy hybrydowej.

Oczekiwania względem funkcjonalności intranetu mogą się różnić w zależności od potrzeb danej firmy. Niemniej jednak można wskazać najczęściej wybierane moduły, które w uniwersalny sposób ułatwiają pracę w zespole. To m.in.:

  • aktualności,
  • tablica ogłoszeń,
  • baza dokumentów,
  • formularze,
  • katalog pracowników,
  • rezerwacja zasobów,
  • wyszukiwarka pełnotekstowa.

W zależności od charakteru realizowanych zadań i obsługiwanych procesów narzędzia intranetowe mogą pełnić określone funkcje:

  • Informacyjna – daje możliwość ulokowania wszystkich informacji o firmie czy dokumentów, w jednym miejscu z łatwym oraz personalizowanym dostępem do nich,
  • Komunikacyjna – poprzez rozbudowany system komunikacji wewnętrznej (np. czaty, grupy, fora), wymiana plików, opinii czy dokumentacji jest wygodna i przebiega w szybkim tempie,
  • Organizacyjna – dedykowane moduły do spraw finansowo-księgowych, kadrowych czy administracyjno-organizacyjnych przekładają się na optymalizację pracy w całym przedsiębiorstwie,
  • Biznesowa – większe zaangażowanie pracowników, lepsza wymiana informacji i bardziej skuteczna komunikacja przekładają się na większą efektywność całej firmy.

Dostęp do platformy odbywa się z poziomu przeglądarki (tak jak w przypadku zwykłej strony internetowej). Logowanie do intranetu odbywa się za pomocą nazwy użytkownika i hasła (w większości przypadków są to dane domenowe po integracji z Active Directory). Aplikacja intranetowa jest responsywna, dzięki czemu można z niej wygodnie korzystać również za pośrednictwem telefonu komórkowego.

Powodów niechęci zespołu przed korzystaniem z intranetu może być kilka, m.in.:

  • mało użyteczna, nieintuicyjna platforma,
  • brak modułów lub integracji, których potrzebują,
  • obawa przed koniecznością wprowadzenia zmian, które nie idą w parze z dotychczasowymi przyzwyczajeniami,
  • brak dokładnej wiedzy na temat korzyści płynących z intranetu.

Oprócz pełnego dopracowania intranetu od strony technologicznej gwarantujemy wsparcie w zakresie „dobrego PR-u” nowego rozwiązania. Wiemy, jak angażować pracowników w cały proces, aby dać im poczucie sprawczości i odpowiedzialności. Na etapie analizy przedwdrożeniowej opracowujemy strategię marketingową pod kątem wdrożenia platformy.

Taka sytuacja jest dość powszechna np. w branży produkcyjnej. Korzystanie z intranetu bez komputera jest możliwe na inne sposoby, m.in. za pośrednictwem infokiosków lub z telefonu. W kontekście wyboru rozwiązania służymy radą już od momentu przeprowadzania analizy potrzeb.

W ramach wdrożenia intranetu gwarantujemy kompleksową obsługę na każdym etapie. Od analizy przedwdrożeniowej, przez projektowanie graficzne, stałą opiekę PM-a, programowanie i parametryzację zgodnie z wymaganiami projektowymi, wsparcie w strategii komunikacji, aż po świadczenie wsparcia powdrożeniowego oraz usługi hostingowej.

Na obu etapach skupiamy się na tym, w jaki sposób system ma usprawniać codzienną pracę zespołów. Ustalamy, jakie są potrzeby firmy i podpowiadamy konkretne moduły oraz funkcjonalności, które będą im odpowiadać. Podczas analizy przedwdrożeniowej ustalamy szczegóły dotyczące:

  • integracji z innymi systemami, których na co dzień używają pracownicy,
  • infrastruktury sieciowej (intranet to system, który może być instalowany na Twoich firmowych serwerach lub na oferowanym przez nas hostingu),
  • logiki działania poszczególnych modułów systemu (funkcjonalności widoku użytkownika oraz zarządzanie w panelu administracyjnym),
  • zaplanowania użytecznej struktury intranetu (opcjonalnie opracowanie makiety UX),
  • przeprowadzenia zespołu przez proces wdrożenia.
Dedykowane rozwiązanie intranetowe to system zaprojektowany specjalnie z myślą o Twojej firmie, który w pełni odpowiada na jej unikalne potrzeby i procesy. Nasze aplikacje intranetowe są dostosowane do wymagań Twojego zespołu, zapewniając wygodę użytkowania i efektywność działania.
Dedykowane moduły to rozwiązania, które pasują do specyfiki Twojej firmy. Dzięki nim zyskujesz narzędzie, które nie tylko odpowiada na konkretne potrzeby, ale także zapewnia wygodę i efektywność pracy, zgodnie z najlepszymi praktykami UX/UI.
Jeśli Twoi pracownicy nie korzystają z istniejącego intranetu, stworzymy dla Ciebie dedykowane moduły, które będą w pełni dostosowane do potrzeb Twoich pracowników. Dodatkowo zadbamy o to, aby intranet był łatwy w obsłudze, funkcjonalny i przyciągający użytkowników.

Intranet daje wiele możliwości, a jego prawidłowe wdrożenie jest kluczowe dla rozwoju firmy. Aby dokładniej przeanalizować potrzeby Twojej organizacji, zachęcamy do wypełnienia naszego Briefu intranetowego. Dzięki temu dokumentowi będziemy w stanie precyzyjnie dostosować rozwiązania intranetowe do specyficznych wymagań Twojej firmy. Skorzystaj z interaktywnego dokumentu, aby rozpocząć prace.

Porozmawiajmy

Wypełnij formularz lub zadzwoń: +48 17 860 21 86
×