Pobierz checklistę PADMasz e-commerce? Sprawdź obowiązki wynikające z Polskiego Aktu Dostępności (PAD)

Intranet i komunikacja wewnętrzna

Postaw na Ideo Intranet i zobacz,
jak rośnie efektywność Twojego zespołu



 



Platforma intranetowa
Usprawnia i przyspiesza codzienną pracę, buduje zaangażowanie

Co to jest intranet i dlaczego warto go wdrożyć?

Firma to ludzie, a efekty ich pracy zależą w dużej mierze od jakości komunikacji w zespole. Im więcej pracowników, tym łatwiej o chaos informacyjny i bałagan w dokumentach. Odpowiedzią na to wyzwanie jest skuteczne narzędzie do komunikacji wewnętrznej - Ideo Intranet, który ułatwia przepływ informacji i wspiera procesy biznesowe wewnątrz firmy.

To aplikacja intranetowa, która umożliwi Twojemu zespołowi szybki dostęp do ważnych informacji, w tym dokumentów i innych zasobów firmowych. Książka teleadresowa, artykuły, tablica ogłoszeń, rezerwacje zasobów, katalog linków i o wiele więcej - intranet to centralne miejsce informacyjne, które wesprze codzienną komunikację i ułatwi realizację zadań.

zespół analizuje narzędzie PIM

Intranet - płynna komunikacja wewnętrzna i wsparcie HR
Co możemy dla Ciebie zrobić?

Analiza potrzeb
Jej głównym celem jest doprecyzowanie zakresu wdrożenia i ustalenia, w jaki sposób wykorzystamy gotowe funkcjonalności intranetu. Zweryfikujemy również, jakie rozwiązania dedykowane usprawnią codzienne działanie Twojej firmy.
Analiza przedwdrożeniowa
To ważny krok przy rozbudowanych systemach intranetowych. Ustalamy, jak działają procesy biznesowe w firmie i projektujemy rozwiązania, które je usprawniają. Pracujemy nad makietą UX, która zobrazuje Ci interakcje pomiedzy platformą a użytkownikiem.
Zgodność z identyfikacją wizualną firmy
Kolorystyka, logotyp czy charakterystyczne elementy graficzne — na etapie projektowania graficznego uwzględniamy typowy dla Twojej firmy key visual.
Gotowe moduły
Najważniejsze potrzeby różnych firm są takie same, dlatego pracujemy na gotowym frameworku, proponując wdrożenie standardowych modułów. Dzięki temu szybko wdrażamy intranet, a później zajmujemy się rozbudową kolejnych elementów.
Zobacz więcej
Moduły i integracje dedykowane
Potrzebujesz niestandardowych rozwiązań w zakresie intranetu? Właśnie je znalazłeś. Ideo Intranet to nasze autorskie narzędzie, które daje nam pełną swobodę dostosowania się do Twoich oczekiwań.
Zobacz więcej
Optymalizacja procesów w firmie
Potrzeby Twojego biznesu rosną? Porozmawiajmy o platformie e-learningowej oraz platformie low-code do elektronicznego obiegu dokumentów i automatyzacji procesów.
Zobacz więcej

Ideo Intranet
Gotowy od ręki, elastyczny na życzenie
Platforma gotowa do szybkiego wdrożenia lub dedykowane rozwiązanie
Wsparcie AI - usprawnienia dla użytkowników oraz dla administratorów
Przestrzeń do budowania zaangażowanej społeczności
Mobilny dostęp lub aplikacja
Intranet, który zmienia koszt w realne korzyści i oszczędności
Kompleksowe wsparcie doświadczonych ekspertów
Platforma otwarta na integracje
Portal pierwszego kontaktu - agreguje dane z różnych systemów

Urszula Kandefer, 500 067 462
Porozmawiajmy o tym, jak Ideo Intranet może usprawnić komunikację wewnętrzną
Skontaktuj się

 

Wsparcie AI w intranecie to jeszcze więcej automatyzacji i możliwości.

Sprawdź rozwiązania

 


 

Ideo Intranet
Jakie korzyści dla Twojej firmy?

Intranet dla firmy

 

  • Zwiększenie efektywności pracy dzięki łatwemu dostępowi do informacji i materiałów firmowych,
  • Oszczędność czasu, redukcja kosztów w wielu obszarach,
  • Sprawne funkcjonowanie w organizacji rozproszonej czy podczas pracy zdalnej
zespół analizuje narzędzie PIM
wzrost sprzedaży w ecommerce

Intranet dla kadry zarządzającej

 

  • Dostęp do informacji niezbędnych w procesach strategicznych i decyzyjnych,
  • Zapewnienie ciągłości prac po odejściu pracownika oraz łatwe wdrożenie nowego,
  • Łatwy sposób zarządzania uprawnieniami do wybranych informacji.

 

Intranet dla pracowników firmy

 

  • Sprawny onboarding,
  • Dostęp do dokumentów i wiedzy,
  • Narzędzia do wygodnego realizowania spraw pracowniczych, np. rezerwacji zasobów,
  • Łatwiejsze prowadzenie wspólnych projektów
intranet w pracy międzyzespołowej

 



intranet komunikacja wewnętrzna ebook

Pobierz poradnik

 


 

 

Ideo Intranet - proces wdrożenia

 

Intranet – najczęściej zadawane pytania

Dlaczego komunikacja wewnętrzna jest ważna?

Skuteczna komunikacja wewnętrzna w firmie jest kluczem do efektywności zespołu i satysfakcjonujących wyników biznesowych. Powodów jest kilka, m.in.:

  • zespół, który zna strategię działania firmy i postawione przed nią cele jest bardziej zaangażowany i zmotywowany,
  • jasna komunikacja pozwala unikać nieporozumień, konfliktów i chaosu organizacyjnego, a przez to zwiększa produktywność,
  • kultura organizacyjna oparta na jakościowej komunikacji wewnętrznej w firmie ułatwia budowanie wspólnoty i lojalności w zespole.

Intranet to wewnętrzna sieć telekomunikacyjna używana w organizacjach m.in. w celu sprawnego komunikowania się w zespole. Dostęp do zasobów intranetu mają tylko osoby uprawnione, czyli pracownicy danej firmy. Potocznie intranetem nazywamy system intranetowy, spełniający funkcję wewnętrznego portalu, który umożliwia komunikację online w organizacji oraz udostępnianie bazy wiedzy firmowej, niezbędnej dla codziennej pracy w organizacji – również zdalnej czy hybrydowej.

Oczekiwania względem funkcjonalności intranetu mogą się różnić w zależności od potrzeb danej firmy. Niemniej jednak można wskazać najczęściej wybierane moduły, które w uniwersalny sposób ułatwiają pracę w zespole. To m.in.:

  • aktualności,
  • tablica ogłoszeń,
  • baza dokumentów,
  • formularze,
  • katalog pracowników,
  • rezerwacja zasobów,
  • wyszukiwarka pełnotekstowa.

W zależności od charakteru realizowanych zadań i obsługiwanych procesów narzędzia intranetowe mogą pełnić określone funkcje:

  • Informacyjna – daje możliwość ulokowania wszystkich informacji o firmie czy dokumentów, w jednym miejscu z łatwym oraz personalizowanym dostępem do nich,
  • Komunikacyjna – poprzez rozbudowany system komunikacji wewnętrznej (np. czaty, grupy, fora), wymiana plików, opinii czy dokumentacji jest wygodna i przebiega w szybkim tempie,
  • Organizacyjna – dedykowane moduły do spraw finansowo-księgowych, kadrowych czy administracyjno-organizacyjnych przekładają się na optymalizację pracy w całym przedsiębiorstwie,
  • Biznesowa – większe zaangażowanie pracowników, lepsza wymiana informacji i bardziej skuteczna komunikacja przekładają się na większą efektywność całej firmy.

Dostęp do platformy odbywa się z poziomu przeglądarki (tak jak w przypadku zwykłej strony internetowej). Logowanie do intranetu odbywa się za pomocą nazwy użytkownika i hasła (w większości przypadków są to dane domenowe po integracji z Active Directory). Aplikacja intranetowa jest responsywna, dzięki czemu można z niej wygodnie korzystać również za pośrednictwem telefonu komórkowego.

Powodów niechęci zespołu przed korzystaniem z intranetu może być kilka, m.in.:

  • mało użyteczna, nieintuicyjna platforma,
  • brak modułów lub integracji, których potrzebują,
  • obawa przed koniecznością wprowadzenia zmian, które nie idą w parze z dotychczasowymi przyzwyczajeniami,
  • brak dokładnej wiedzy na temat korzyści płynących z intranetu.

Oprócz pełnego dopracowania intranetu od strony technologicznej gwarantujemy wsparcie w zakresie „dobrego PR-u” nowego rozwiązania. Wiemy, jak angażować pracowników w cały proces, aby dać im poczucie sprawczości i odpowiedzialności. Na etapie analizy przedwdrożeniowej opracowujemy strategię marketingową pod kątem wdrożenia platformy.

Taka sytuacja jest dość powszechna np. w branży produkcyjnej. Korzystanie z intranetu bez komputera jest możliwe na inne sposoby, m.in. za pośrednictwem infokiosków lub z telefonu. W kontekście wyboru rozwiązania służymy radą już od momentu przeprowadzania analizy potrzeb.

W ramach wdrożenia intranetu gwarantujemy kompleksową obsługę na każdym etapie. Od analizy przedwdrożeniowej, przez projektowanie graficzne, stałą opiekę PM-a, programowanie i parametryzację zgodnie z wymaganiami projektowymi, wsparcie w strategii komunikacji, aż po świadczenie wsparcia powdrożeniowego oraz usługi hostingowej.

Na obu etapach skupiamy się na tym, w jaki sposób system ma usprawniać codzienną pracę zespołów. Ustalamy, jakie są potrzeby firmy i podpowiadamy konkretne moduły oraz funkcjonalności, które będą im odpowiadać. Podczas analizy przedwdrożeniowej ustalamy szczegóły dotyczące:

  • integracji z innymi systemami, których na co dzień używają pracownicy,
  • infrastruktury sieciowej (intranet to system, który może być instalowany na Twoich firmowych serwerach lub na oferowanym przez nas hostingu),
  • logiki działania poszczególnych modułów systemu (funkcjonalności widoku użytkownika oraz zarządzanie w panelu administracyjnym),
  • zaplanowania użytecznej struktury intranetu (opcjonalnie opracowanie makiety UX),
  • przeprowadzenia zespołu przez proces wdrożenia.
Dedykowane rozwiązanie intranetowe to system zaprojektowany specjalnie z myślą o Twojej firmie, który w pełni odpowiada na jej unikalne potrzeby i procesy. Nasze aplikacje intranetowe są dostosowane do wymagań Twojego zespołu, zapewniając wygodę użytkowania i efektywność działania.
Dedykowane moduły to rozwiązania, które pasują do specyfiki Twojej firmy. Dzięki nim zyskujesz narzędzie, które nie tylko odpowiada na konkretne potrzeby, ale także zapewnia wygodę i efektywność pracy, zgodnie z najlepszymi praktykami UX/UI.
Jeśli Twoi pracownicy nie korzystają z istniejącego intranetu, stworzymy dla Ciebie dedykowane moduły, które będą w pełni dostosowane do potrzeb Twoich pracowników. Dodatkowo zadbamy o to, aby intranet był łatwy w obsłudze, funkcjonalny i przyciągający użytkowników.

Intranet daje wiele możliwości, a jego prawidłowe wdrożenie jest kluczowe dla rozwoju firmy. Aby dokładniej przeanalizować potrzeby Twojej organizacji, zachęcamy do wypełnienia naszego Briefu intranetowego. Dzięki temu dokumentowi będziemy w stanie precyzyjnie dostosować rozwiązania intranetowe do specyficznych wymagań Twojej firmy. Skorzystaj z interaktywnego dokumentu, aby rozpocząć prace.

Porozmawiajmy

Wypełnij formularz lub zadzwoń: +48 17 860 21 86
×